Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Stance

    Stance Gearhead

    Ei varmasti johdu perästä ja/tai turbiinilukon toimimattomuudesta. Tuskin ajelit koko matkan 150 km/h? :lol: Saattaisi lambda-anturi olla finaalissa, se ei taida aina välttämättä sytyttää edes SES-valoa. Vaikka ajaisit kolmosella ilman lukkoa niin matka-ajon (80-100km/h) kulutus pitäisi asettua alle 14l/100km/h.

    Omalla farkulla pääsin joskus 21l/100km/h keskikulutuksiin kun ajoin talvella pelkästään kaupunkiajoa.
     
  2. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    jospa kuitenki antasin oman auton speksejä sen verran ettei mun autossa oo enää mitään sähkösiä moottorin ohjauksia saati lampdoja putkissa ku pakosarjoiksi on laitettu pelti sarjat ja ihan kaikki tietokone ohjausket on riisuttu pois, eli kone on 70 luvulla vaikka onki vuodelta 90 rulla nokalla
     
  3. Stance

    Stance Gearhead

    Ook! ^
     
  4. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Double Gearhead

    Eihän tuo n.21 /100km kuulosta ollenkaan pahalta 70-luvun 2000kg:n malmikasalle kaasarilla ilman turbiinilukkoa ym muita kulutusta alentavia varusteita...ei ne sillon 70-luvullakaan mennyt tuon pienemmällä !

    35L/160km = 21,87L/100km

    Toki jos auto olisi edelleen tietokoneohjattu ja toimiva turbiinilukko loikkarilaatikolla, niin kulutus olisi luokkaa 12 - 15L/100km, mutta sehän olisikin jo sitä 90-luvun tekniikkaa...herää vaan taas kerran kysymys miksi auton tekniikka on muutettu vastaamaan 70-lukulaista ???
     
  5. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    Mulla on ollut isolohkoautot vuosilta `59 FoMoCo ja `68 Buick, Pikkulohkoset vuosilta `74 Chevy ja Ford, jonka tarkkaa ikää en tiedä. Ei niistä yksikään noin paljon vienyt normaalissa sekalaisessa ajossa. Tai sit mun laskimessa on ollut vikaa :D
     
  6. '82 Le Sabre

    '82 Le Sabre 1st gear

    No ku ne on niitä tietokonesähköpaskoja jokka ei kumminkaan pelaa rautalankavirityksillä! :rotfl: :poff:
     
  7. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    mun syy oli nuitten sähkö härpäkkeitten poistossa se että auto oli alunperin letukan koneella ja vuosimallia81,auton ostin ilman mottia ja lootaa.ja ei siinä nuo tietokone ohjaukset ollu sillonkaan kunnolla pelanneet ku olivat motin ottaneet pois.mulle ku tuo auto tuli niin moottoriksi laitoin juuriki tuon vuosimallia 90 olevan oldsin 307 koneen ja th200r4 lootan,niin pikkusen ois ollu hommaa saaha pelaamaan ees kelvollisesti yhteen sopimattomilla sähöillä jokka oli kans vajavaiset.ja toisekseen tuon motin siirto 70 luvulle oli syynä se että kaikki muutos osat löyty multa jo valmiiksi kaasariasta pakoputkistoon.tuon turbiini lukon aijon kokeilla laittaa toimimaan katkasijan kautta kuhan vaan kerkiän.mites muuten tuo lukko solikka kestää suoraa virtaa vai pitääkö väliin laittaa vaikkapa vastus jännitettä alentamaan
     
  8. '82 Le Sabre

    '82 Le Sabre 1st gear

    juu ei mitään, itelläki oli joskus '81 sedan Caprice '72 mallin Oldsin 350:llä. 8) Oli aika rouhee laite!


    Mut kyllä toi TBI vaan nykyisin on poikaa! :poff:
     
  9. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

  10. mke77

    mke77 Gearhead

    lopultas kehtasi raahautuu kontturil asti..tais tulla säälist leima, ku ol viimine päivä ja kesänakit alla!!

    mut nyy taittus kuitenki uus vuoskymmen tollaki leppipsell....

    tarttiskos joku? pikku sanomist löytyy mut ei se menoo haittaa :oops:

    eli: http://kuvablogi.com/nayta/2833427/
     
  11. mke77

    mke77 Gearhead

    apro poo...siin olsis sivul 70:eet se kuskin penkin katkaisijan kuva...jos jollai ny sattuis olee myyrä simptee??
     
  12. Mr_ilez

    Mr_ilez 2nd gear

    Mä olen tämmöstä himoinnu, ja jos jollakin olis ylimääräsenä (ja halvalla) niin mulle voi tarjota. Pistäkää vähä yyveellä jotain kuvalinkkiä ja hintatietoa. Sen verran voin sanoa että yli 1500 € en maksa, enkä tod. näk. sitäkään.
     
  13. Mr_ilez

    Mr_ilez 2nd gear

    Nyt on eräs yksilö kiikarissa, mutta ihmettelin tuota piilofarmarijuttua. kun takapenkit on ne ohuella pehmusteella olevat, tilapäiskuljetukseen tarkoitetut, niin miksi otteessa on istumapaikkojen lukumäärä 3, vaikka kuudelle ihmiselle on turvavyöt ja mahtuu kyytiin? Merkitäänkö istuimien lukumäärä silti rekisteriotteeseen 3, eikä esimerikiksi 3+3?

    Mitä sanoo poliisi jos autossa on vaikka viisi ihmistä kyydissä ja rekisteriotteessa lukee 3, vaikka kaikki olisivatkin vöissä ja omilla paikoillaan?
     
  14. electra1

    electra1 Gearhead

    Lisäpenkillä olevissa lukee otteessa jotenkin; tavaratilassa sen ja sen pykälän mukaiset istuimet kolmen henkilön tilapäistä kuljetusta varten! Jos otteessa ei mitään merkintää lisäpenkistä niin sitten kai se on kolmen hengen auto?
     
  15. Ranchilainen

    Ranchilainen 1st gear

    Mulla olis kaks tommosta farkkua tossa pihalla ylimääräsenä. Ei tosiaankaan mitään kauniita!! Tai toinen on mielestäni erittäinkin kaunis, mutta makuasioita siis. Toinen on buick lesabre jostaki pontiacista repästyllä 305 koneella(kannet koneistettu, jakopää, männänrenkaat, kireempi nokka laitettu pari kolme vuotta sitte), ja toinen on chevy impala - ja siinä on kanssa ihan toimiva(joskin apulaitteista tällä hetkellä vajaa) chevyn 305 motti. Ei siis tosiaankaan mitään alkuperäiskuntosia! Kumpikaan ei ole tällä hetkellä ajokunnossa, mutta tuo buick ehdottomasti lähempänä leimaa kuin chevy. Koneelle sähköt, apulaitteet ruuvata kii ja leimalle. Kaikki tulee mukaan. Varaosia saa sitte vaikka siitä toisesta autosta jos huomaa puutteita.

    Nii, että ne vois lähteä tosta pihalta hyvinkin edullisesti jos joku tarttee. Ite en enää tartte, ja nyt ne lojuu tossa pitkin pihoja muiden projektien tiellä. Molemmissa siis täysin toimivat koneet ja laatikot.
     
  16. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    Mr_ilez
    Siellä lisätiedoissa pitää olla maininta juurikin joillain pykälillä hyväksytystä tilapäisistuimesta.
     
  17. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Ensin reality check. Millainen pehmuste? Penkin selkänoja ja istuin saa olla rakenteineen ja pehmusteineen maks 50 mm paksu.

    Laittomasti lisätopattuja on tullut vastaan. Kuopiossa katsastusmies kertoili jonkun neropatin ruuvanneen jopa ylijäämä lentokoneen penkit taakse..

    Istuinosa on oltavissa nostettavissa pystyyn ja lukittavissa pystyyn, eli saranat ja joku remmi tms. on löydyttävä.

    Ja otteessa pitäisi olla maininta ANA TTP 57:n mukaisista tiläpäisistuimista.

    Jos auto ei ole ollut kilvissä kuin viimeksi joskus 2007, silloin tekstit voivat puuttua sen aikaisista otteista kiitos sen aikaisen AKE:n järjestelmäpelleilyn. Jos noin on, niin todelliset tiedot saa soittamalla konttorille/ etsimällä Aken sivuilta listan, johon oli listattu kaikkien tilapäispenkit omaavien autojen rekkarit. Nerokas ratkaisu!

    Jos penkit on poistettu, niitä ei saa enää takaisin. Viimeiset hyväksytyt lankkupenkit on hyväksytty/ saanut asentaa joskus 96 tai 97?
     
  18. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Tää on niin tätä! Himottaa, on oltava toimiva, mutta mitään en maksa...Kun paskoja saa halvalla, niin oikeasti hyvien hintaa on todella vaikeata saada kohdalleen. Näin ollen hyväkin kannattaa ajaa paskaksi, että siitä saisi myydessä käyvän hinnan...
     
  19. Vemppu

    Vemppu 1st gear

    Itse seisotan yksilöä tallissa kun ei viitsi "lahjoittaa" hyvää ruiskukoneista yksilöä pilalle potkitun 307:n hinnalla :)

    Jos hyvänkin myy halvalla, tulee hyvästä äkkiä huono kun eihän sitä halpaa tartte pitää hyvin. Ja jos laittaa hinnan kunnon mukaan, ei bilika kiinnosta ketään :-D

    Oma farmiharrastus oli syksyllä siinä vedenjakavaiheessa että joko
    - auto menee myyntiin
    - auto taltioidaan ja ajellaan vähän kunnossa pitämiseksi
    - auto jää talliin hapertumaan ja menee paaliin muutaman vuoden päästä

    Ratkaisin asian (toistaiseksi) kohdan kaksi vaihtoehdolla. En ihmeemmin viilaile sitä mutta en anna rupsahtaakaan. Vaikka eipä tuossa tarttis kuin kattoverhoilu tehdä ja kesikset ostaa mutta kun ei oikein löydy nyt virtaa :-/ Ehkäpä keväämmällä tuohon verhoiluhommaan jaksaa perehtyä. Renkaathan saa vaikka heti rahalla tilattua :rotfl:
     
  20. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Hyvät ovat alkaneet jo maksaa enemmän kuin se 1500. kun kertoo kahdella tuon, niin saakin jo aika hyvän.
     

Kerro tästä muillekin!