Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Joo, veronkiertoautot ovat aina aika uniikkia ajankuvaa. Meidän Johtajalla oli lähes uutena Ford 17 M Delivery Van P7a. Autoa tehtiin vain vajaan vuoden ajan ja koko 17 M -sarjaa alle satatonnia, joten peltiseinä-farkku ois varmasti aika harvinainen. Oli cokis-kylkeä ja scooppi-peltiä...
     
  2. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Pari viikkoo viel ajoaikaa..
    Päästöt on hyvät, varapyöräkotelo hitsattu ja pari muuta paikkaa pohjasta.
    Hihnat vihdoin vaihdettu, oli kyllä entiset niin lopun edellä kun olla ja voi :rotfl:
    Alustassa ei väljyyksiä.
    Takajarruissa vaan ongelmia, ottaa niin epätasaisesti ja "jumputtaa"..
    Ei mene tollei leimasta läpi.
     
  3. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    jarrusatulat eteen vaihdettu, samoin putket ja letkut. moottori avattu ja kannet koneistettu ja kaikki tiivisteet uusittu, samoin tönärit ja venttiilijouset ja ohjurinkumit sun muut. syylärin kun heittää kiinni ja vaihtaa tuulilasin niin vois koittaa mennä konttorille haukuttavaksi.
     
  4. Big_Easy

    Big_Easy 1st gear

    Nyt kun näihin vielä löytää osia, niin olisko jollain ylimääräsenä mielellään hyväkuntoista Electran etupuskuria? Nykyisessä puskurissa on Suomi-rekkarille porattujen reikien väliin ruostunut n. 2cm leveä railo, siis ihan ruuvin reiästä toiseen. :x

    Muutenkin tässä yritän nostaa tuon Buickini elinajanodotetta ruostehommilla ja konerempalla. Koneessa on vielä tallella kaikki saastelaitteet paitti katin sisuskalut ja aikomuksena on laittaa kaikki vielä takasi kiinnikkin ku motti on kasassa. :D

    Peltipakosarjoja oon miettinyt mutta niihin ei taida saada sitä vasemman pakosarjan heat riseria kiinni, joten pitänee tyytyä tuplaputkiin ja orkkis pakosarjoihin? Melkeinpä näin huonoksi haukuttu Oldsin 307 7A kansilla on säästämisen arvonen alkuperäiskunnossaan? :rotfl:
     
  5. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    That's what I like!
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Tuo 7A-kantinen rullanokka- ja swirl-port versio 307 on hieno moottori kun pitää muiden huoltotoimenpiteiden lisäksi huolen että sen kampikammion tuuletusjärjestelmä (PCV-system) ja rikastinsysteemi toimii. Noita hajoaa käsittääkseni sen takia että kun on karstainen moottori ja rikastin jumittelee päälle niin, niin öljyn joukkoon päätyy bensiiniä ja jos se ei tuuletu (PCV) sieltä pois, niin kampiakseli ja laakerit ei tykkää karstaisella bensalitkulla suoritetusta voitelusta. Kaasarin front vacuum break -alipainekello on noissa tärkeä osa (noin 20-30€) ja siitä nuo ongelmat usein johtuu, samoin PCV breather filter kuskinpuolen venttiilikopassa.

    Kun sytytyksen säätää hiukan enemmän ennakolle kuin mitä tehtaan ohje on, niin tuo kulkee oikein kevyesti ja kuluttaa kohtuullisesti. Kaasariin voi vaihtaa tarvittaessa rikkaammat (ohuempikärkiset) toisioneulat, niin huipputehojakin tulee helpolla lisää.

    Mulla on nyt vertailukohtana '80 sedan Electra Buickin 350 ei-tietokoneohjattuna versiona (saastelaitteet hävineet vuosien myötä) ja th400 laatikolla, perävälitys 2.41. Tuo puolison käyttisauto 87 Electra juuri tuolla em. 307-koneella th200 4R:llä tuntuu rivakammalta ja kuluttaa vähemmän. Ja tuo Buickin 350 on ihan hyvässä säädössä ja iskussa.
     
  7. tälleen ihan asiasta nakkiin ja pottumuusiin, niin oletkos sinä joskus omistanu pitkäkattoa nimeltä "murikka"? :lol:
     
  8. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Etupuskuri löytynee mun varastoista ja hinta on edullinen
     
  9. PauliP

    PauliP 1st gear

    Myös LeSabren puskurin saa sopimaan Electraan kun leikkaa siihen tilttaavan etumaskin kolon. Itse just LeSabren alumiinirunkoisen etupuskurin asensin Electraan kun vanha rautarunkoinen oli huono. Leikkauspinnan suojasin sinkillä ja alumiinimaalilla.
     
  10. Mr_ilez

    Mr_ilez 2nd gear

    Kuka puhu että täytyis olla täydellinen peli hintaan 1500€ ? Projektitkin kelpaa. Ja toi auto mistä puhuin on rekisterissä ja katsastettu. Lisäpenkit on alkuperäiset. Finlexin mukaan:

    43 § (19.12.2002/1243)
    Henkilökuljetus kuorma- ja pakettiauton tavaratilassa

    1. Kuorma- ja pakettiauton (N-luokat) tavaratilassa tai kuormalavalla saa kuljettaa matkustajia, jos tavaratila tai kuormalava on varustettu istuimin tai penkein.


    Eli eikö siis jos tuollaisella autolla kuljettaa väkeä, niin poliisilla ei pitäisi olla sanomista? :poff:
     
  11. rainbow6

    rainbow6 3rd gear

    Mulle kulkeutui tuollainen Ford LTD Country Squire viime syksynä. Joutuu ehkä kyllä ainaisen likviditeetin puutteen vuoksi luopumaan tästä...

    Edit. Poistettu höpöhöpöjuttuja.
     
  12. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Ei kai noita voi ihan noin verrata. Eikös tuossa sedanissa oo kokonaisen pykälän harvempi perävälitys, ku farmissa? Entä laatikon välitykset?

    Mistä muuten löytyisi noiden THM-laatikoiden vaihdevälitykset?
     
  13. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    Farkkuihin sai viittä eri välitystä. Eli ei oo itsestään selvyys, että farkussa tiuhempi. Mulla on 2.98:1 joka on toiseksi harvin.
     
  14. Big_Easy

    Big_Easy 1st gear

    Laitatko YV:llä hintaa ja kuvia (jos on).

    Löytyiskö tohon puskuriin vielä kävyt ja ne parkki/vilkku valojen kromikehykset ja vielä noi parkki/vilkku valojen pohjatkin jos ne on hyvässä kunnossa.
     
  15. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Jos lisäpenkit on "alkuperäiset" ja mainittu otteessa, niin tottakai siellä saa kuljettaa väkeä.

    Jotkut näistä farkuista on jostain syystä jääneet kaksi-tai kolmepaikkaisiksi ja niihin joku viisas on keksinyt laittaa jälkikäteen lisäpenkit ilman muutoskatsastusta. Saattaa olla onnistunut jopa vuosikatsastamaan auton niillä mutta joskus se käry voi käydä ja sitten on kallis lasku tiedossa.

    Otteessa lukee lisätiedoissa, että tavaratilassa ana tpp 57 (tai pelkkä tpp 57) tai arva 63 pykälän mukaiset istuimet ...

    Viimeiset lankkupenkit pakettiautoihin sai 1997 heinäkuussa. Uudemmissa sprinttereissä ym. isommissa voi olla olla selkä menosuuntaan pehmeät penkit tai kovat penkit mutta niissä on vaatimuksena riittävän suuri tavaratila ja farkkuun niitä ei pystynyt saamaan eikä myöskään edes normikokoiseen vaniin.
     
  16. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    ny selvis mix auto hyytyy. ryyppy jää päälle ja kakoo liiasta bensasta. ajoin eile 10km matkan ja valo lopetti loistamasta ja ryyppy huutamasa muutama kilsa kotipihasta takasitullessa. ihmettelinki mix kuulosti jo pe oudolta ja merkkivalo leikki diskoa.
     
  17. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Yritän huomenna saada kuvan otettu
     
  18. Fleetline

    Fleetline Gearhead

    Nyt olis kuvia, pistäkkö osoitteen mihin niitä tuuppaan
     
  19. Chevy-74

    Chevy-74 1st gear

    Oma lotja kaivettu hangesta ja ois pikkuhiljaa ruvettava fiksailee leimakuntoon. Tuulilasi ja jarruputket joutuu laittelee, ja varmaan muitakin jarrukamoja sekä vähän hihnoja uusia sekä pakosarjan tiivisteet näin alkuun.. Puoli autoa pitäs myös maalata kun saa nuo muut hommat alta pois. :odroll: 8)
     
  20. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    itseasiassa kyllä, hävitin kilvettömiä värkkejä nurkilta ja menin kirjottamaan nettiautoon että vaihdossa leimattu amerikkalainen :D siinä "murikassa" oli kyllä paras saastelaitteiden poisto mitä ikinä nähny, alipaine hei ja sähkö rochesteri ILMAN sähköjä :rotfl: :rotfl: keskikulutus kyläajossa ~40-50l / 100km... missähän tuokin lienee nykyään

    oma tribuutti tuohon vehkeeseen oli uusi vesipumppu, mekaaninen rochester, autometer öölinpainemittari rattiputkeen, uusi soitin ja rosterikehät vanteisiin. niin ja liimasin kattoverhoilun mutta se taisi myöhemmin hävitä kokonaan? takaosan verhoilun joku olikin vetäny läpipultilla kattoon kiinni :rotfl: kun sain motin säätöihin niin se toimi ihmeen hyvin, sähköryyppy ja kaikki pelas. laskin että 13l satkulle omalla kaasujalalla. lukkoperä oli talvella mukava ja aiheutti pahennusta kaupan parkkiksella. tää tuli mulle muistaakseni jostain hämeenkyrön suunnalta ja lähti johonkin nokia-mouhijärvi suuntaan? tämän näköisenä [​IMG] ja tämän kuuloisena http://www.youtube.com/watch?v=MMwX4z2WgL8

    tärkeä edit!!!: mun aikana autossa oli joku itse pätkitty öljynmittatikku JOKA EI PITÄNYT KUTIANSA!!! siinä oli jäljellä yksi tehtaan viiva ja se oli oikea ylämerkki. siihen oli joku tehnyt toisen viivan itse ja rääpinyt siihen että MAX, asteikko oli oikean pituinen mutta väärään suuntaan :poff:
     

Kerro tästä muillekin!