Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Lampulla minä oon ne tupannut tarkastamaan jos on korvakuulolta säädön jälkeen epäilyttänyt perusennakot. Korvakuulolla ettii kohdan jossa käy tyhjäkäyntiä korkeimmillaan ja siitä pikkusen takasin niin ollaan jo aika hyvin alueella.
     
  2. hevimies

    hevimies Gearhead

    No perkele tää onkii hyvä tieto jatkoo ajatellen. Itellä kun ei taidot riittäny nii työkaveri katteli dytkän kohillee samalla ku minä käänsin kaasua ja säädin jakajaa. Loppujenlopuks oli 8 astetta pielessä. Nyt tuntuu olevan voimaakin eritavalla ;)
     
    maverick999 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  3. Kylmit

    Kylmit 2nd gear

    Keski-Suomen Voorttifarmarien määrä kasvaa hitaasti mutta varmasti, ei kahta ilman kolmatta. :D

    [​IMG]
     
    ratrolla, Marklin, Sounderi ja 7 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  4. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Dodi nyt olis oman letukan kone vaihdettu. Odottelihan se jo n1.5v nyt sit vähä viä askartelua ja leimalle.
     
    Gary Grand, Jooli, Camino'79 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Caprice täräytti eilen paineet syyläriin. Oliskohan kansi halki, kun ei pahveilla oo ajeltu kuin joku 1000km..:confused:
    Kannet on 624 -loppuiset paskat. "Crack prone", niinku jenkki asian ilmasee..

    Nyt pitäis varmaan alkaa tekemään 882 kansista korvaavia.:odroll::wc: Eikä aikaakaan olis just nyt.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  6. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Dodi ny o letukalla ajettu. Meinas vähä ahistaa välillä mutta nyt toimii. Viä pitäs takajarruja säätää ja tankki vaihtaa.
     
    Camino'79 ja maverick999 tykkäävät tästä.
  7. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Perinteinen 250km lenkki heitetty taas Pyhätunturille rouvan "kauppakassilla". Meinaa vähän tuoksahtaa pidemmissä nousuissa, kun tuo 307Y vuotaa öljyä tyypillisesti pakoputken päälle ja piiput vähän lämpenee kovemmassa vedossa. Jälkikäynti myös aika miehekäs kun menin tankkaamaan ysivitosta, kai se on tuo kone niin karstainen. Mutta mukavaa kyytiä, hyvin mahtuu kamat kyytiin ja koirakin viihtyy kontissa. Koska tiedän kokemuksesta, että ns. tiivisteremontti lähtee kuitenkin käsistä, niin ehkä tolla vaan ajellaan ja lisäillään öljyä sekä jäähdytysnestettä niin kauan kuin se vaan kulkee. Laatikko pelaa hienosti, turbiinilukkoa lukuunottamatta.
     
    Muokattu: 28.8.2019
    12345678910 tykkää tästä.
  8. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Kiristä ny ekana ne venakoppien ruuvit :p
     
  9. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    No sen vois toki tehdä...imusarjan takapää vuotaa jäähdytysnestettä ainakin, öljyn lähde voi hyvinkin olla tuo mainitsemasi.
     
  10. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    Imusarjan takapää vai lämppärin lähtö? ;)
     
  11. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Niin se tatti siellä imusarjan takaosassa. Voi se olla sekin. Täytyy tuo sedan Caprice saada nippuun ensin niin siinä ois sitten vaimolle korvaava kulkuväline, kun se vuodon korjaaminen kuitenkin lähtee käsistä. Sedanissa aloin korjaamaan vuotavaa pakosarjaa, niin loppupelessä moottoriin ei jääny muuta vanhaa ku lohko, kampiakseli ja kiertokanget sekä kaasari (kunnostettuna) ja osa jakajaa. Koko konehuone tuli maalattua, kaikki alustan osat keulasta uusittua, kaikki alipaineletkut vaihdettiin, sähköt siistittiin jne. Vaihdelaatikkoki tuli tehtyä uus. Kahteen kesään sillä ei ole nyt ajettu, toki siihen osin on syynsä Novassa ja talokaupoissakin, mutta ens kesänä... :rolleyes:
     
    Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  12. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Tänään innostuin lähtee rojektilla leimalla. No aluks häkä reilusti yli 9 mut neki siitä sai säädettyä. Mut takajarruja mitates toinen sylkkä räjähti. Lievästi vituttaa ku just putsailin ja säädin takajarrut. No jarruputkiki oli vaihdettu mutta siinäki vissii väärin puristettu pää no pienellä saa leimaan. Jos ny vaa olis keliä ni sais vkloppuna purettua. Ihmeesti sai motivaatioo ku pääsi tielle.

    Onkoha 88vm farkus montaa eri sylkkää?
     
  13. hevimies

    hevimies Gearhead

    muistaakseni kaikis iha sama sylinteri näissä. uvittavaa että se korjaussarja maksaa enempi ku uus sylinteri valmiina :D
     
  14. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    No sehän on järkevää pitää napata vanha pois ni on malli.
     
  15. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    No nyt meni sit kengät sylkyt ja vetarien stefat vaihtoon no ompahan ne sit ainaki kunnos.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  16. Gary Grand

    Gary Grand Double Gearhead

    Kai sinne kaikki uudet vieteritkin tuli?
     
  17. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Toki. Huomenna saa osia. Ni olis sit viä tällä viikolla leimattu. Kyllähän se jo liki 2v huilaski.
     
  18. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Ny olis auto nipus. Taas löyty mukavia patentteja kiitos ex omistajien auto kumminki kohtuu originelli mut patentteja on kyl löytyny perkeleesti. Huomenna leimalle! sitte saaki alkaa tekee käyttis jenkkii perä remonttia.
     
    Gary Grand ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  19. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Nyt kun on perjantaista asti ajeltu hymyillen ni...

    Olisko mitää yleistä hommaa millä näistä on tapettu noi kulmavalot ja purkurin valot palamasta jatkuvasti. Puskurissa palaa ny kirkas parkki ja reunassa vilkku. Myös tuo kulman valo vilkkuu. Haluisin ne palauttaa myös palamaan jatkuvasti. Muutoksen sieltä varmasti löydän mut jos jollain o kokemuksia ni menis varmasti helpommin

    Myös sais tarjota halpoja 16" 5x127 vanteita
     
  20. jariha

    jariha Double Gearhead

    eiks sen kuulus noin ollakki? meillä rupes takajarrut menee jumiin yhen äkkiä normijarrutuksessa? keväällä vaihettiin etusatulat, etuputket, takajarruvaijerit ja nyt sitten normaalisti 3tkm myöhemmin ollaan prkl:een takapainosia? oisko kengät kaukana ja ilimoja?
     

Kerro tästä muillekin!