Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Juu nyt on semmonen kun suomessa tehtyjen muutoksien jälkeen. Nykyään pitäs saada olla semmonen kun aikoinaan ollu ku tehtaalta on ajettu ulos.
     
    jariha tykkää tästä.
  2. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Minä palautin vm.1985 Capriceen alkuperäiset jenkkityylin parkit ja vilkut. Kyllä ne alkuperäiset maahantuojan katkomat johdot löytyi johtosarjan suojaputkien sisältä ja kun purki Hellan releet ja rosvoliittimet ym. viritykset pois ja yhdisteli alkuperäiset johdot, niin alkoi toimimaan kuten ne on alun perin olleet. Kytkentäkaaviosta käy ilmi. Se taika että parkit palaa ja sammuu silloin kun vilkku syttyy, oli siinä maajohdossa. Eli kytkentäkaavio esiin, ja jos ei korjaamomanuaalia löydy niin voin yrittää jakaa kuvan kaaviosta...
     
    Camino'79 ja jariha tykkäävät tästä.
  3. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Löytyi netistä tällainen: http://repairguide.autozone.com/zne...00c152/80/09/91/8e/large/0900c1528009918e.gif

    Eli jos selvennän tuota aiempaa lausuntoani, niin kun vertaa tuota front marker ja turn indicator johtoja niin turn indicatorille tulee musta maajohto sekä vaaleansininen johto johon tulee +12 kun vilkku syttyy, ja side markerille tulee ruskea johto johon tulee kokoajan +12 sekä vaaleansininen johto joka on normaalisti maa muutta vilkun syttyessä +12, eli silloin parkkivalo sammuu kun vilkku syttyy...

    Olikohan Capriceissa vuosimallieroja, että joissain on puskurissa vilkkuparkki kakslankapolttimolla ja joissain erilliset....no idea on kuitenki sama.
     
  4. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Kiitoksia! Pitää kelien salliessa alkaa purkaan ja tutkia jotai johtoja oli vedetty lamppujen välillä. Econolineen rakentelin orkkis valot kuntoon ni tietysti kaikki johdot oli katkottu 3mm liittimen vierestä
     
  5. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Joo itseasiassa minäkin jouduin ostamaan uudet lampun kannat, toki se ei +30v vanhaan suomiautoon ole huono homma muutenkaan. Edullisia kuitenkin olivat, vaikken enää muista oliko nippelit.fi vai rockauto mistä ne tilasin. Aluksi tuntui ettei niistä mustuneista johdoista ota selvää mutta asetonirätillä kun niitä pyyhki niin hyvin löytyi alkuperäiset värit.
     
  6. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Juu no täältä on nii pitkä liikkeisiin ja kun oli purettuna ni tinasin jatkot ja sukkaa päälle. En tiä sit vaatiiko noi palautukset oikeesti muutoskatsastuksen. Ja mites se menee et onko toi keltanen kulma parkki vai äärivalo
     
  7. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Luulen että se kulma on äärivalo ja puskurissa oleva on parkki. Ei pitäis vaatia muutoskatsastusta. Sellasena kun tehtaalta on lähteny pitäis olla ok nyt myös Kekkoslovakiassa.

    Myin oman pois silloin ennen tätä muutosta ja laitoin etuvaloihin sokeripalan ja irtopiuhaan teipin missä luki ”jenkkiparkit” eli halutessaan saa kytkettyä vanhan Suomi-version jenkkityyliseksi :cool:
     
    Muokattu: 3.10.2019
  8. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Econolineen kyselin ni kuulemma olis pitäny muutoskatsastaa. Joten vaihdellu aina leimalle polttimoita
     
  9. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mä täällä kysyin katsastuksessa kun tuli toi valomuutos niin sano et laita vaan polttimo tohon oranssiin etukulman valoon et nyt saa toimia alkuparäset systeemit ja ilman mitään muutoskatsastuksia.
     
    Camino'79 tykkää tästä.
  10. maverick999

    maverick999 Gearhead

    Joo ja Dottia/E:tä saa olla kuulemma ristiinkin eli DOT:in kanssa on ok olla vaikka e-hyväksyttyjä DRL:iä tai lisävaloja tms
     
  11. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Olisko kellää ratin keskiöö ylimääräsenä. Momo luisi ym pienellä sovitteella?
     
  12. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Nyt kävi sillai et kämppä palo. Jos joutuu kalustoo hävittää ni kinnostaako täälä ketää 88 farkku caprice? Hiljan leimattu toimiva mut säätää vähän tarvis. Ei siistein muttei pilattukaan.
     
  13. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Voi helvetti. Voimia ja jaksamisia!
     
    Gary Grand, chevytb02 ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  14. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Ai saatana! :eek: täältä kans voimia! Toivottavasti ei tullu henkilövahinkoja? :confused:
     
    Gary Grand ja chevytb02 tykkäävät tästä.
  15. ++++++

    ++++++ 3rd gear

    Kiitoksia teille! Heräsin onneks ennenku oli myöhästä sain koiran turvaa ja palon sammutettua. Mut noki savu ja lämpö tuhos sillai et kaikki uusiks lattiasta kattoon. Mut juu ei onneks henkilövahinkoja.
     
    Jooli, Gary Grand, hevimies ja 1 muu tykkäävät tästä.
  16. 62chevy2

    62chevy2 3rd gear

    Mites onko tuollaisessa 307 sähköohjatussa orkkiskaasarissa mitään tyhjäkäyntiseoksen säätömahdollisuutta? Tuntuu, että haiskahtaa. 86 caprice kyseessä.
    Koneessa kaikki saastelaitteet paikallaan paitsi että hihna ei kierrä ilmapumpun kautta.
     
  17. fennia

    fennia Gearhead

    Jos on sama rokkesteri kui -83:ssa
    Niin solenoidin pitäis hieno säätää lambdan mukaa. Saa sieltä sen perus säädönkin ruuvailtua kun poraa ne tulpat eka auki.
     
  18. fennia

    fennia Gearhead

    Veikkaan silti, et se on ryyppy, mikä siellä ei aukee tarpeeks
     
    jariha ja Camino'79 tykkäävät tästä.
  19. 62chevy2

    62chevy2 3rd gear

    Paljos se pitäis aueta? Tuossa se ei aukea ihan pystyyn, mutta ei kai ole tarkoituskaan. Ryyppy kyllä toimii muuten hyvin, voi kylmallä lähteä heti liikenteeseen, kun saa tulille.
     
  20. fennia

    fennia Gearhead

    Kyllähän sen kuuluis lämpimällä koneella olla täysin auki.
     

Kerro tästä muillekin!