Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Vuosi sitten tuli hommattua pitkään seissyt caprice ja erinäisten ongelmien jälkeen, joista olen saattanut kirjoittaa, saatiin se leimattua. Poika erityisen innokkaasti sitä laittoi ja onkin ahkerasti ajanut.
    On siinä pieni ongelma ollut, 307 olds-voimanlähde on ollut aika öljysyöppö ja tutkailtiin puristuspainemittarilla vähän tilannetta, muuten ihan kohtuudella mutta 6. ja 8. pytyissä puristukset 6bar ja 5.5bar. Muissa sama mittari näytti kuitenkin reipasta 10baria. Tai no kolmonen tai vitonen, en enää muista, oli 9bar.

    Öljyt tikun mukaan ylärajassa kone käyntiin, hetken kävi peittäen koko pihan ja naapurin metsän siniseen savuverhoon ja sammui ihan itsekseen. Työnsi savua imarista eli kaasarin kurkuista ja putkesta.
    Raivattiin vähän parkkitilaa pihan reunalta ja lähteekö käyntiin, lähti, peruuttaen parkkiin ja hetken tyhjäkäyntiä ja savutus alkoi vähetä, öljyt alle alarajan.

    No keula purettu, kone poisnosta vaille riisuttuna.

    Tarvitsisi lt1-mallisen 153-hampaiselle vetolevylle sopivan startin ja uuden syylärin, sämpylä-b-bodyn syylärissä, mikä ollut lt1:llä tai sillä 4.3:lla L99:llä, olisi ehkä sopiva syyläri, tulee nimittäin koneenvaihto, vaikka yksi 307 on jo kunnostuksen alla.
     
    Gary Grand ja Kustom STW tykkäävät tästä.
  2. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    '95 Caprice farkku rupes pukkaamaan tehokkaasti huuruun näin viileillä keleillä, ei tehnyt viime syksynä ollenkaan näin pahasti.
    Asiasta toiseen ja tuli revittyä penkit ja koko lattiamatto irti, apparin puolen lattia litimärkä edestä taakse, takajalkatilassa kolmisen senttiä vettä... Ja jokunen neliömetri märkää huopaeristettä. Kumitaustainen lattiamatto piti veden piilossa maton alla.

    Hirveän paljoa ei tarvinnut salapoliisityötä tehdä, että vuotokohta löytyi. Tulipeltiä vasten olleessa eristeessä oli tyylikäs likarantu suoraan ilmastoinnin kondenssiveden poistoputken alla. Konehuoneen puolella poistoletkua ei ollut ollenkaan, joten vesi pääsi valumaan letkunippaa pitkin takaisin tulipellin reikään ja vanhasta vaahtomuovitiivisteestä läpi sisään lattialle. Impalafoorumilta lueskelin että poistoletkun puuttuminen/irtoaminen on näissä hyvin tyypillistä. Pätkä letkua ja klemmari, homma hoidettu. Ellei muovinen poistoputki ole halki...

    Korjasin ilmastoinnin heinäkuussa, joten koko kesän se on tainnut valutella kondenssivedet maton alle. Sen takia ei ollut onklemaa viime vuonna.

    Eilen nostelin maton ja käyttökelpoiset huopaeristeet sisään kuivumaan, tänään kuivasin auton lattiapeltien koloset paineilmalla. Jos pöhisis sisälämppäri jonkun aikaa ja sit jostain uutta eristemattoa ja eikus kasaan.

    [​IMG]
     
    Kustom STW, Seevu ja Vuppe tykkäävät tästä.
  3. Stance

    Stance Gearhead

    1990 Capricelle huoltoa ensi ajokautta varten

    Quadrajetiin uusi TPS-anturi ja uusi tiiviste tietty kasatessa.

    Uusi EGR -venttiili uudella tiivisteellä. Uudet PCV -venttiili ja happianturi. Uudet sytytystulpat ja johdot.

    Käy kyllä tasaiseen.
     
    Kustom STW tykkää tästä.
  4. saresks

    saresks Gearhead

    Muistutellaanpas jälleen, että multa löytyy 88-90 CCC kaasarimalleihin ECM hakkeritiedostot, ohjelmoi vaikka Moates Ostrich 2.0 avulla läppäriltä livenä sytkä-, tcc ja seoskarttoja. Ei viittis mennä hautaan noiden kanssa:odsmile:
     
    6PPC, Kustom STW, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  5. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    Jenkkilässäkin on Capricet kulahtaneita, ruosteessa, vuodoista paskasia ja letkuviidakon keskeltä on kaivettu sähkö-qjet mäkeen ja tilalla tavalline kaasari.

     
    6PPC tykkää tästä.
  6. TopyCa

    TopyCa Gearhead

    Tälläinen harvinaisuus olis kiva omistaa;

    "The Cadillac CTS-V wagon horsepower comes in at 556 horsepower, earning it a spot as the most powerful Cadillac ever made (at the time)."

    556hv Caddy farkku - oli tehokkain malli kaikista :)

    https://www.quantrellcadillac.com/cadillac-cts-v-wagon/

    Taakse se katsastusvapaa kananmuna 750kg "Poksi" Camper.
    Matkavauhti 200+km/t kevyesti.
     
    leivonharri tykkää tästä.
  7. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Ja Toppola katolle, yöpyy koko suku.
     
  8. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Tuolla on ainakin yksi kohdassa 27:22

     
  9. Temppis

    Temppis 2nd gear

    Pitkään seissyt potilas on nyt otettu työnalle, 80 luvun alun lankkupenkki olssi.. Ensimmäinen ongelma on ettei virtalukosta tapahdu yhtikäs mitään? Valot tulee kun ne näyttäisi tulevan jotain omaa reittiään eikä liity virtalukkoon. Akku on kunnossa ja sen liitännät.

    Laskin rattiputkea alemmas ja nyppäsin ne kolme liitintä irti rattiputken yläpuolelta. Mittasin yleismittarilla, eikä yhteenkään tullut virtaa. Sulaketaulusta en löydä yhtään rikkinäistä sulaketta, liekkö edes virtalukon virta sieltä tulekkaan..? Tuleeko se suoraan akulta ?
     
  10. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Akulta plussa startin päähän ja sieltä taas eteenpäin.
    Ei olisi ihme, jos startin päästä on kaapeli poikki. Yleensä se alkaa hitsata kyllä katketessaan, kun on liki öljytikkua ja lohkoa mutta jos olisi vaan sieltä poikki, eikä ota mihinkään kiinni.
     
  11. Temppis

    Temppis 2nd gear

    Joo löytyihän se poikki palanut johto. Varmaan alunperin kuuluis mennä startille mutta menikin suoraan akulle. Lisäsin sulakkeen väliin. Toimii.
     
    eeko tykkää tästä.
  12. mkranta

    mkranta 3rd gear

    Moottoriketjuun laitoin jo kysymyksen. -90caprice herjaa ses valolla koodia 44. Jarruttaessa melkein joka kerta. Menee vikauilaan myös ja poistuu hetken päästä. Missä vika?? Lambda ja kaasarin tiiviste on uusia, letkut ehjät ja kaikki orggista. Pakoputki ei vuoda sekä jakajan kansi, johdot ja tulpat uusittu. Kaasaria koitin myös putsata. Vika tuntuu pahenevan koko ajan vaikka auton käynti kuulostaa hyvälle. Ajettu vain 160th/km. Ses valo myös vilahtaa ja syttyy sekunnin päästä virrat kytketessä. Joku rele siellä napsahtaa silloin, en vaan saa paikallistettua sijaintia. Apua kaivataan (Haku toiminnolla olen varmaan kaikki langat lukenut?)
     
  13. Arkkumies

    Arkkumies 3rd gear

    '95 Capricen etujarruremppa meni sujuvasti siihen asti, kunnes piti laittaa jarrusatulat uusine paloineen paikalleen uusille levyille. Ei mahdu levy palojen väliin...

    Auto on RPO-koodilla JM4 eli heavy duty jarrut, jotenka tilasin levyt ja palat HD-spekseillä. Joku nokkela onkin aiemmin vaihtanut HD-jarrusatulat tavallisiin versioihin, jotka ovat silmämääräisesti ihan samanlaiset, mutta joitakin millejä kapeammat.

    Jos joku keski/itäuusimaalla tarvii HD-palat niin kympillä saa melkein kuin uudet...
     
  14. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Tilasin uuden ovenkahvan kun vanha ei pysy enään haloissaan niin tässähän ei ole ruuvin reikiä ollenkaan vain ohjuritapit, taitaa olla koriin liimattu kiinni ?...no se selviää aikanaan kun alkaa tota vanhaa repiin irti
     
  15. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    Mikä vuosimalli. Niissä kahvoissa olevat tapit on juuriki ne kiinnikkeet. Niihin väännetään peltiset mutterit jotka tekee niihin sen kierteen
     
  16. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    -81 ahaa muttereita ei tullu uuden mukana täytyy kattoa minkälaiset on vanhassa
     

Kerro tästä muillekin!