Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. ktech

    ktech 3rd gear

    jaa onkos jousia katkottu kovinkin paljon? mulla kans hankaa 225 kumit 8" leveillä vanteilla kun kori istuu nyt melko alhaalla.. mutta empäs jaksa ottaa tuosta murhetta kun on jo aika ruosteen syömät muutenkin nuo sisälokkarit.

    enkä kyllä vaihtais noita 8" leveitä vanteita pois 8) hyvän näköiset.
     
  2. Aako

    Aako 1st gear

    Ratin oikealla puolen reikä, siihen avain ja väännät myötäpäivään...
     
  3. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Ja nimenomaan se neliskanttisella päädyllä oleva avain :poff:
     
  4. juro the dog

    juro the dog 1st gear

    neliskanttinen pääty... hmmm.... kiitos vinkistä!

    mihis nää tän avaimen muut sakarat käy? täs on jokaisessa muussa oma numero. 17, 19, 21 ja sit on toi neliskanttinen pääty.

    :eek:
     
  5. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    kaatuva tunkki on ihan normisettiä

    [​IMG]
     
  6. ktech

    ktech 3rd gear

    eiks teil oo 2-pilari nosturia? :lol: anteexi. itsehän vaihdoin töissä renkaat...
     
  7. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    eilen tuli muijan kauppa-kapraissiin varmaan 300km hämeenkatua edes-sun-takas :lol: ja tänään maalailin pontsosta ruostepaikkoja piiloon. hitto kun valkoiseen on vaikea löytää käypää sävyä, melki mikä tahansa muu maali on helpompi. kismittää tollanen lehmä-paikkaus kun ei oo ylimaalaukseen varaa :mad: sainpas pakoputkenkin tilkittyä ja päivän päätteeksi heitin akun kokeeksi kiinni tuohon valkoiseen capriceen ja jumalauta siinä pelaa melki kaikki :eek: valot, vilkut, keskuslukko, suurin osa sähkölaseista, töötti ja jotain mitä ette usko... tuulilasinpyyhkimet! eikä se edes näytä niin pahaslta, pohja suht ok mutta rungossa muutama pehmeä paikka. ja jarrut jumissa. onpahan enstalveks projektoitavaa jos ei muuta tekemistä keksi 8)
     
  8. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Pitää jossain vaiheessa etsiä ruosteettomat ovet. Ei noi välttämättä pahat ole korjata, Oven alareunat ehjiä(paitsi apparin etu). Mutta sisäpuolelta näkyy kaikki olevan jollain tapaa mätiä.

    Mitenkäs tämä sivuputkijuttu laillisesti... Eli katin jälkeen poikki , sitten siitä sellanen metri 3 tuumasta, ulostulo apparin puolelle takapyörän eteen. Näin olis tarkotus..
    Pitääkö putken pää suunnata ihan alas?
     
  9. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Ne saa nykyään olla lähes millaiset vaan.
    Tuolta viimeisemmät keskustelut/kuvat http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... t=#2021964
     
  10. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Kiitokset^^


    Alkuviikosta pitäisi saapua ehjä th2004r loota ponuun..
    Tämä on kyllä jännä jo tämä nykyinen, kickdowni ei toimi enää oikeestaan ollenkaan! :rotfl:

    Ja mitäs muuta..
    Etuiskarit on ihan finaalissa(jää pomppimaan), mutta halvat on uudet! 48,3 e uscenterillä kipale.
     
  11. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Kertokaas nyt n00bille, että mitkä kaikki mahdolliset syyt aiheuttaa BRAKE-merkkivalon vilkkumista ? Autohan on Caprice stw, vuodelta -89.

    En oikein saanut tolkkua, että minkälaisella jarrun käytöllä sen saa palamaan, mutta yksi havainto : maantiellä saa kötkötellä vaikka maailman tappiin, niin valo ei vilku. Cityyn tullessa painan jarrua -> valo lävähtää palamaan. Painan uudestaan jarrua, valo sammuu. Lähden risteyksestä, niin valo syttyy ja hetken päästä sammuu.

    Mä olen nyt ihan :eek: En tiedä mistä vikaa etsis. Jarrut toimii minusta ihan ok. Säiliössä on nesteet tallella. Seisontajarru toimii, kuten kuuluukin. Tuosta tulikin mieleeni, että missä seisontajarrun valokytkin on ?
     
  12. mke77

    mke77 Gearhead

    siel o kone huonees runkopalkin kylessä se "proportion valve, minkä kautta kaikki nesteet kulkee, niin joko johkii pyörään ei mee saman verra nestettä kuin muihin...tai johkii pyörään menee enampi nestettä kuin muihin??

    syyt voi olla: liuku tapit etusatuloista jumissa, jolloin vain se sisempi pala liikkuu... jarru nesettä vuotaa jossain männän asennossa, mut ei silloin kun o "ääri asennoissa"... joku jarru letku on sökäö sisä puolelta, jolloin se ahdistaa... ja nestettä menee erilailla kuin muihin pyöriin...tai sit iha jostain hvuotaa muuten sen verta, et kuula menee sillä vettiilissä eteen...tai sit se anturi siinä venttiilissä o rikki?
     
  13. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Kiitos mke77 !

    Pitääkö tästä eo. selostuksesta nyt ymmärtää, että tuon brake-valon sytyttää vain ja ainoastaan tuolta jarrupaineen proportionaaliventtiililtä tuleva tieto ? Tarkoitan, että muita sähköisiä antureita ei ole (esim. jarrupalojen kulumisanturi) ?
     
  14. ei ole jarrupalojen kulumisanturia tuan ikäisissä. itellä pontiacissa sama vika et brake valo palaa sillointällöin ja poljin painuu syvempään. jarrutehois ei vaa tapahdu silloin muutosta vaikka poljin painuu syvempään :wc: ihan sama toisaalta kuitenkin.. kunha jarrut löytyy :rotfl:
     
  15. bblock

    bblock 3rd gear

    Omissa vaneissa ja farkuissa esiintynyt kanssa tuota brakevalon vilkkumista,kaikkissa korjaantunut kun valon palaessa potkinut seisontajarrun poljinta. On joskus niin herkässä valokytkimen toiminta että pieni sivuttaisliike saa valooon eloa,taitaa olla pyskoloogista että kun valo vilkkuu on löytävinään jarrupolkimen toiminnassa eroa...mut aina on pysähtynyt (viimeistään seinään) :odroll:
     
  16. tuomo.leva

    tuomo.leva 2nd gear

    Sattuisko keltään löytymään tollaseen Capricen STW:hen ilmanputsarinkoteloa (kansi ja pohja)?
    Kone on 305.
     
  17. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Nyt tuli ehjä vaiheloota, ja ponu teki aika ärsyttävän tempun.

    Nyt nimittäin ei luistakkaan enää loota, sitä tänään tuli ihmeteltyä, kun 1-2 vaihtoi napakasti ja ei luistanut. Mikä tämän voi aiheuttaa että eka luistaa(nuo tarkat oireet kyllä oon selittäny jokusen kerran).
    Tullut nyt matka ajoa enemmän kun kylällä pyörimistä, oisko venakoneistossa ollut vaan likaa?
    Kickdownin peluu on kyllä todella verkkaista ja siihen vois jotain vinkkejä antaa.
    Nojoo, sanotaan että mittasin näille täysin tarpeettoman 0-100 ajan vihdoin.
    Erittäin kova tuuli, tps huono ja tulpat ei niin hyvät. 18 sekuntia kesti.
    0-80 oli taas 10 sekuntia. Pikku deellä kiusaten..
     
  18. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    kehi takajarrukengät lähelle rumpuja, automaattisäätö ei toiminu ainakaa mun autos
     
  19. Temutin

    Temutin 1st gear






    mulla teki tuota samaa vanhalla pää sylinterillä meni poljin kyllä aina pikku hiljaa pohjaan... vaihdoin uuden sylkyn hävisi pääsin 2km niin sitten syttyi taas valo ja takaputki poikki... veikkaan että meikäläiselllä vuoti se putki jo ennenkun vaihdoin pääsylkyn, mutta sitten se nassahti kokonaan poikki uuden myötä... ja uusikin sylkkä antautui rouvan ajossa... oli meinannu tulla bemarista himppasen lyhyempi... purin uuden sylinterin ja laitoin kunno jarruvaseliinit sisää ni nyt on toiminu kivasti...
     
  20. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    custom ruiserissa syttyili brake-valo jos jarrua painoi hiljaa. siitä oli pääsylkky sökö, se vuoti takapiirin paineet etupuolelle ja pikkuhiljaa tyhjäsi takapiirin säiliön etupiirin säiliöön ja kannen välistä konehuoneeseen. jos jarrua painoi nopeasti se pelasi ihan normaalisti.

    sainpas tänään tehtyä taas pontsolle jotain, sain korjattua ikiliikkuja-piihkijät ja kytkin ne toimimaan siitä viiksestä mistä pitääkin. samalla laitoin pissapojan sähköpumpun toimimaan siitä mistä pitääkin. sai purkaa monta metriä johtoa ja ihme katkaisija - painonappi virityksen kojetaulusta pois
     

Kerro tästä muillekin!