Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Onko nämä pitkäkatot kuinka tarkkoja renkaistaan ? Tarkoitan, että meneekö ajo-ominaisuudet kuinka p*rseelleen, jos alle laitetaan pakettiauton renkaat, tai LT-renkaat ? Esim Nokian NR-LT 235/75 R15 ? Noissa pakurenkaissahan on aika jäykät rungot ja LI-luvut liiankin isoja. . .

    Em. nokialaisen pintakuviohan on tällainen
     
  2. impala67

    impala67 Double Gearhead

    eivät todellakaan ole turhan tarkkoja. kuten ei rungolliset korkealla alustalla ja maavaralla varustetut autot muutenkaan. 235/75/15 on oikein hyvä koko farkkuun.
     
  3. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    mulla caprice farkussa talvella 215 kumit ja nyt 255 ja 295 takana,, mun mielestä hyvä ja vakaa ajettava 8)
     
  4. fordgranada

    fordgranada 3rd gear

    [​IMG] Caprice kesäkunnossa takaa,,,piti jo myydä tämä mutta emäntä ihastui tähän jo liikaa :eek: nyt joutuu tällä ajelemaan :lol:
     
  5. madsin

    madsin 3rd gear

    Tuossa kun tallia siivoilin, niin löysin Buickista irrotetut leveet kromilistat. Ne mitkä kulkee siellä helmassa koko auton matkan. Jos joku tarvii niin ilmaseks saa jos kehtaa tulla hakemaan.
     
  6. mazeos

    mazeos 1st gear

    mikä akku 1987 Capriceen?
     
  7. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    tuo pontso on sen verran hyvä että taidanpa pitää itsellä ja ajella tyytyväisenä :lol: ja varmaan tästä mukana tulleesta "huonosta varaosa-autosta" pitää myös rakennella ajopeli. on yllättävän siisti sisältä, sininen nahkasisusta. kuskinpenkki on vähän räjähtänyt mutta muuten tosi hyvä. pistin kokeeksi akun kiinni ja jumalauta kaikki pelaa :eek:

    ja valkoiseen autoon tepsii OMO WHITE ja juuriharja :poff: vai mitä olette mieltä?

    ennen:
    [​IMG]

    jälkeen:
    [​IMG]
     
  8. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    ^ hieno patina pilalla :lol:
     
  9. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    se oli todella hieno sammal-patina mutta koska auto jäi ulos niin pelkäsin että se ruostuttaa sen piloille, siksi moinen kulttuurihäväistys
     
  10. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    pitäs pontso olla leimakunnossa, seuraava päivitys meneekin varmaan tuonne "surullinen katsastus"-topikkiin :poff:

    tuo tarttis kylkien ylimaalauksen jos haluais oikeen siistin mutku on niin persaukinen ettei ollu varaa kuin sopivasti sinnepäin-sävyiseen spray-purkkiin. ovissa olis hommaa, niihin pitäis tehdä pohjat ja alaosat. nyt tyydyin hiomaan ruosteet pellille, pahimpiin paikkoihin pakkelsia, happomaalia pohjalle ja sprayta päälle. ihan jees 10 metrin päästä mutta noi ovien alaosat on aika kehnot. voishan niitä tietysti peittää röpylimassalla.
    mut komean illan kunniaksi lorottelin puolipurkkia vahaa ja jynssäilin sitä tyytyväisenä 8)

    [​IMG]
    [​IMG]

    ja tuo viereinen valkoinen '87 karpaasi on mallimerkiltään pelkkä caprice, ei classic eikä starcraft. eikös se ole silloin eniten neekeri-malli? siitä kuitenkin löytyy sähkölasit, sähköinen kuskinpenkki, nahkasisusta, keskuslukko ja muut himmelit. suurin poikkeus ulkoapäin on kattokaiteet, siellä ei ole sitä "takaspoileria" :eek:
     
  11. mke77

    mke77 Gearhead

    näis o mun mielest "lt ja c-rengas" vapautus?? eli ei tarvii olla kuha painot täytyy...

    ja edelliseen kuvaan ...noi valkoset kolmioreikä-mankelit sopiiki toho ku nenä päähä !! komee!!
     
  12. impala67

    impala67 Double Gearhead

    jep. ranking 87- eteenpäin ainakin on
    caprice classic brougham (hienompi sisustus ja komeet lätkät, usein myös vinyylikatto)
    caprice classic sähköikkunat, ilmastointi ja muita heebeleitä ja sisustuksessa parempikankaiset penkit
    caprice; vinyylipenkit, ei vakiona mitään. useimmiten all-vinyl eli kumisian nahkaa olevilla penkeillä.

    kyllä oli kerennyt sammaloitumaan. ihan hyvännäkönenhän siitä tuli. valkonen väri on vielä anteeksiantavin.
     
  13. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    teipasin tänään pontiacista lasit 20% kalvolla ja sain cd-soittimen heräteltyä soittelemaan muutakin kuin radiota. homman päätteeksi kävin pannupäällä kylillä ja farkut repes avokytkimeen ja teki kipeetä :oops: nyt grilli+piffi+olut+sauna ja tiistaina kyselemään katsastusaikaa. jos saa ensviikolla leimattua niin tampereen kruisingeissa nähärään
     
  14. Buick55

    Buick55 Gearhead



    Mulla oli yhessä Chevyssä tällainen sammalpatina mutta menin sen sitten pilaamaan :lol:
    [​IMG]
     
  15. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    tosta puuttuu vaan pienenpieni männyntaimi ( sain aikoinaan huutia ku menin tuhoomaan dartin viljelmän ja samal tappamaan sen taimen)
     
  16. MustangGT

    MustangGT Gearhead

    [​IMG]
    [​IMG]

    Tuommonen Maaseudun Tulevaisuus tuli haettua Joensuusta.
    ON sähköhärpäkettä sun muuta.
    Yksi omistaja Suomessa ennen minua ja tehokas 8-pisteruuttaruisku kone.
    :D
     
  17. Jenkki92

    Jenkki92 Gearhead

    Mitä kaasaria suosittelisitte Pontiac parisienne safariin johon on joskus vaihdettu vuosimallia -78 oleva 305 ja saastelaitteet revitty pois? Autossa kiinni tällä hetkellä Holley 450 manuaaliryypyllä joka taitaa olla vähän liian pieni noin isoon koneeseen :lol:
     
  18. PauliP

    PauliP 1st gear

    750cfm quadrajettiä, niin ei lopu virtaama kesken ja on mukava ja kohtuukulutuksien cruisailussakin.
     
  19. fisu

    fisu Gearhead

    edelin 500cfm oli miul 305:n päällä ja toimi kuin kello, liian isolla hukkuu se loppukin alavääntö ja palaa vaan jouten bensaa 8)
     
  20. LBS

    LBS 1st gear

    Tulipa viime syksynä hankittua 8 hengen Caprice classic -90, auton ostin näkemättä puhelimessa ja kunto oli sellainen kuin oli puhekin.
    Nyt renkaita vaihtaessa huomasin pyöränmutterien olevan väärät niin peltivanteille kuin hankkimilleni aluvanteille. Eli millä kierteellä nuo ovat, ja käykö noi bilteman kromimutterit näihin, olisivat hinnaltaan suht ok. Noi alut oli kiinni aiemmin tavan peltivanne muttereilla ja ei leveäkartioinen sovikaan kun mutterin "kolo" on sellainen, että joutui irroittaessa hankkimaan erityisen ohutseinäisen hylsyn jotta mahtuu.
     

Kerro tästä muillekin!