Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. Ruumis

    Ruumis 3rd gear


    Korjaamo luultavasti vetoaa, että ei paljoa aikaisempaa kokemusta jenkkiautoista. Uudelleenkäytöt tulee saletisti maksamaan. Se on omasta tuurista kiinni että miten menee,onnistuuko vai ei. Tämäkin homma tulee maksamaan lähemmäs 300€++. Vein auton takaisin kun ei sillä ajamaan pystynyt mitenkään. Mitä tästä opimme, kannattaa itse korjata autonsa niin voi syyttää vain itseään. Tietääpähän itse millon toimii mitenkin parhaiten.

    Olisiko bensapinta sitten vituillaan, tai sitten vaan kaasarin kannen tiivari huonosti. Ei ryyppy päällä edes pyöri, kuolee välittömästi jos antaa kaasua..
    Egr on tulpattu asentajan toimesta, en tiedä miten toi vaikuttaa, onko nyt haittaakaan?
     
  2. Holley

    Holley Gearhead

    EGR yksinään ei vaikuta paljoakaan. EFI-350:ssä sen puuttumisesta ei ollut minkään sortin haittaa.
     
  3. Aako

    Aako 1st gear

    Tuota... Mikä peruste se on , ettei ole kokemusta jenkkiautoista? Käsittääkseni työtä, jota ei osaa tehdä ei pidä ottaa vastaan!!
     
  4. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Ei pitäisikään, eikä jatkossa tätä ongelmaa tule. Koko puljun asiakaspalvelu on muutenkin yhtä p*skaa..

    Mistä saisi nopeasti uuden kaasarin kannen tiivisteen tohon q-jettiin, jos on kenelläkään jäänyt yli ja haluat auttaa, ja kirjekuoressa voisit lähettää, niin paiskaa yv:tä niin tehdään kaupat.
     
  5. Aako

    Aako 1st gear

    Mulla vois olla... Tarkastan hetken kuluttua, kun pääsen tallille...
     
  6. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Kiitos Aako, ilmoittele jos löytyy.
     
  7. Aako

    Aako 1st gear

    Olihan noita avattuja korjaussarjoja... Eihä sitä tiivistettä tietenkään ole nää yhssäkään, sehän se ensimmäisenä otetaan!
    Valitan!
     
  8. Rust Devil

    Rust Devil Gearhead

    Tulipa tossa hommattua käyttöautoksi tommonen -90 caprice 8-hengen henkilöauto.
    Jotain pientä laittoo tohon tarttis tehdä. :D


    [​IMG]
     
  9. Jenkki92

    Jenkki92 Gearhead

    Tuossa ensimmäisessä viestissä unohdin kertoa että kaasari pitäisi olla sähköryypyllä toimiva.

    Tuo quadrajet kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta mutta sitten pari kysymystä:

    Saako suomesta tehdaskorjattua mistään?

    Ei taida q-jet sopia heti Holley imusarjan päälle?

    Kuinka monta reikää pitää tukkia kaasarista kun saastelaitteet on revitty pois?

    Olen myös huomannut että monessa jenkkifarmarissa on edelbrockin 600cfm laitettu moottorin päälle olisiko se hyvä vaihtoehto vai onko q-jet parempi?
     
  10. fisu

    fisu Gearhead

    600cfm on liian iso vakio 305/307, Edelbrock 1404 toimii 8)
     
  11. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    Mikähän tuota mun Chevyä oikein vaivaa kun se "sahauttaa" kylmänä käyntiin ? Lämpimänä ei mitään ongelmata, laakista tulille ja käy nätisti. Mutta annahan olla, kun yön seisoopi katoksessa, niin jopa saa nitkuttaa. Tänäkin aamuna 4 pitkää starttia ennen kuin lähti.

    Lähtee kylmänä käyntiin silleen, että ensin kun starttaa niin on ihan kuollu. Ei yski eikä lupaa. Ja sitten kun lähtee niin rysähtää heti kerralla käyntiin ja käyntiin pyörähdettyään käy tosi nätisti. Ei sammu, pätki, eikä köhi, eikä kierrokset seilaa.

    Bensapumpunkin jo vaihdoin, ja toivoin, että siitä olis apua. Eipä ollut.

    Liekö bensan saannissa jottain ongelmaa, vai enkö mä vaan osaa käyttää tuota ? :oops:

    Koneena on siis räpeltämätön Oldsin 307 ja Rokkiorkesterihan sen ruokapuolen hoitaa. Bensaa palaa "järkeviä" määriä ja päästöt oli kuukausi sitten ihan OK.
     
  12. Aako

    Aako 1st gear

    Polokasepa muuan kerta kaasua, ennen ku teet yhtään mitään,,, pauttiarallaa 3-4 polokasua näillä keleillä, pakkasella useammin, hakemalla löytyy oikea määrä, kun auto opettaa sut tavoille:D
     
  13. Janne_P

    Janne_P 3rd gear

    On mun kokemuksen perusteella het ihan sama että polkaseeko kaksi vai kymmenen kertaa. :-?
     
  14. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    oisko jääny joku alipaineletku laittamatta kiinni?
     
  15. Ruumis

    Ruumis 3rd gear

    Jatketaan vielä yhdellä viestillä...
    Hyvä pointti tosiaan, täytyy huomenna käydä korjaamon pihassa ja tarkistaa.. Olisiko antaa mitään esimerkkitapauksia?
     
  16. pikkupiru

    pikkupiru Double Gearhead

    Ny se o virallista, auto mun nimis. ja vakuutus ifis ( 10% bonuksil n.330e, ukol tapiolas 70% bonuksil 206e) :D
     
  17. fisu

    fisu Gearhead



    Meillä on sama vika, välillä 3 polkasua ja välillä 10, kohta lentää q-jet saimaaseen saatana :poff:
     
  18. se rokkiorkesterihan pitää välittömäst arkistoida joneki piilon sieltä koneesta. silllä tee yhtäänmitään :poff: osin itsehän vaihdan kokonaan sen 305 reuhkan paskakaasareineen sieltä mäkeen.. voidaa sit kattella jos se 750cfm vacuumi pelais vähä paremmi ku rötsester :rotfl:
     
  19. mazeos

    mazeos 1st gear

    STW-Capriceen tänään ostettu uusi akku ja kolmannella yrittämällä (=bensaa kaasariin ja starttaus) lähti käyntiin. Liikenteessä tästä päivämäärästä lukien.
     
  20. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    oikeeta meininkiä 8) koitetaahan ajaa sit oikeen urakalla kans, ikävä kyllä pitkäkattoja tulee yleensä vastaan vain jos on jotain tapahtumaa. tai muija tulossa kaupasta :poff:
     

Kerro tästä muillekin!