Missä kaikki jenkkifarmarit

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ripe, 11.10.2009.

  1. hannux

    hannux 1st gear

    Kahden jalan taktiikka

    "Etkö käytä kahden jalan taktikkaa edes kylmällä konella?"
    Minä käytän kahden jalan taktiikkaa aina kun ajan automaattivaihteisella.
    Sillä on paljon helpompi ajaa ruuhkassakin.
    Tekeekö sitä muut?
     
  2. Make.Stw

    Make.Stw 2nd gear

    Re: Kahden jalan taktiikka

    Minä ainakin.
     
  3. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Kyl määki normaalisti, mut ny o vasen paketissa. Polkimia kaksi-jalkoja kaksi. Siply, eh? Välillä varsinkin ruuhkassa tulee löhöttyy penkillä ja käytän vain yhtä jalkaa.
    Mitä tapahtuu ku molemmat polkimet painaa pohjaan? :eek:
     
  4. servopiili

    servopiili 1st gear

    Mulla on -89 Caprice, jolla ajan jokapäivä, pakkasesta riippumatta. Niin jos en oo kännissä:) Entisellä 84:lla ajelin ympäri vuoden viitisen vuotta.
    Pirun hyviä talviautoja!
    Kävin tänään katsastamassa Letukan ja läpi meni. Suosittelen "pakkas-katsastusta" muillekkin, jos epäilee nivelten väljyyttä.
     
  5. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Pakkaskatsastus :soosoo: Kyllä ne nivelet pitää olla tiukkoja aina.

    Kahdella jalalla olen ajanut aina vaikka autot olis pysynyt käynnissä jne se vaan on lookista kun kerran niitä polkimia on parillinen määrä. Koskaan ei ole meinannut sekoilla polkimissa vaikka joudun päivittäin ajamaan myös manuaaleillakin :odroll:
     
  6. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Kahdella jalalla minäkin polkimia tallaan. Vaikka joskus muistelisin jonkun oikein opettaneen että ei saa käyttää kuin yhtä jalkaa, niin on vaan itse ton tavan omaksunut.
     
  7. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    Siksi minä olenkin yhdellä jalalla ajellut kun joku joskus niin sanoi että automaativaihteisella ei vasemmalla jalalla tee mitään...
    Eihän siinä "kaksijalkaisuudessa" muuten mitään, mutta kun vasemman jalan tuntuma jarrulle ei ole sama kuin oikean, tulee aina polkaistua liian kovasti :-?
    Mutta liikkeellelähdöt kyllä onnistuu hyvin kahdella jalalla :D
     
  8. ripe

    ripe 1st gear

  9. TeeJii

    TeeJii 1st gear

    -88 Caprice huilaa nyt ton lumitilanteen takia (alla tosiliukkaat 265 Goodrichit), mut heti kun keli sallii, taas mennään. Ens talvena on taas takuulla talvikumit (oikeet)... :eek: Lähtee muuten nöyrästi käyntiin yhdellä jalalla ja 62 Ah:n akulla, vaikka pakkasta 20... Lohkiskin on, mut metallikuoressa olevassa kaapelissa kosteutta ja aina paukahtaa sulake :rotfl: Korjataan, kun taas tarkenee paljain käsin tarttumaan...
     
  10. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No kyllä ainakin itse pystyn kaarteessakin painamaan vasemmalla jalalla jarrua ja oikealla kaasua ilman tuntuman miettimistä :wink:
    Yleensähän onkin parempi ajaa (niinkuin kaiken muunkin tekeminen) miettimättä liikaa teoreettisia asioita, eli tekee vaan miten itse oikeaksi tuntee :)
     
  11. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    onko kukaan muuten tehnyt jenkkifarmista avoa?
    tommonen tuli mieleen, siinähän on erillinen runko, eli varmaan ei tarvitse kummoisia lupia, vai miten se menee?

    olis moiseen hyvä (huono) aihio olemassa, olis 8 hlö malli
     
  12. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    elä tuhoa suomen maalla harvinaista henkilöautoa hanki mieluummin paku.od:llä oli jossain juttua avo farmarista ja ihan liikenteessä oleva vieläpä
     
  13. |Lake|

    |Lake| 3rd gear

    Eipähän se ollut kuin harjoittelun puutetta se vasemman jalan jarrutuntuma, nyt alkaa jo luonnistua kuin vanhalta tekijältä tuo kahdella jalalla ajaminen :D
     
  14. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    katossa on ruttua, kunto muutenkin olis siihen sopiva. kattopelti pitäis vaihtaa jne. ja sisusta alkaa olla myös aika entinen...

    on mulla toinenkin 8 hlö malli, joka on meillä 2 autona
     
  15. mietmi-3

    mietmi-3 Double Gearhead

    Oli muuten Seinäjoen swäpissä ainakin kuusi pitkäkattoa parkkipaikalla.
     
  16. Big_Easy

    Big_Easy 1st gear

    Oltiin veljien kanssa tuolla Seinäjoen swapissa mun Buickilla, sillä joka oli jätetty melkeen keskelle risteystä. :oops: Olis voinu AUTOILLE olla oma parkkis, niin olis saanu rauhassa keskittyä aarteiden metsästykseen.

    Ostosten jälkeen matka jatku vielä Tuurin kyläkauppaan, ja sieltä Seinäjoen kautta kotia. Nieli Buicki sen verran maantietä että meinasi loppumatkasta vaivata jo "white line fever", vaikka keskiviiva olikin lumen alla. :rotfl:
     
  17. ripe

    ripe 1st gear

    Meillä päin, tai ainakaan mää en ole juuri nähnyt jenkki farkkuja liikenteessä.
    Eilen tuli yksi vastaan kun tulin töistä kotio, edellistä kohtaamista en edes muista.
    Pickuppija näke tuola tiellä viä aika usein...ja vaneja.
    Toissapäivaänä oli Tiiriön ABC:llä kaksi chevy vania ja mää oli dodgen vanilla siinä kahvilla.
    Ton toisen vanin siinä näkee päivittäin. Sattusko oleen jonkun tätä forumia lukevan auto?

    Ehkä niitä pitkäkattojakin taas kevään tullen rupee näkeen.
     
  18. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    No itse olen hyvinkin usein kun olen ajanut tota "vanhaa 9-tietä" nähnyt pari eri GM STW:tä välillä Kylmäkoski Lempäälä... Eli kyllä noita Akaassakin liikkuu :wink:
     
  19. ripe

    ripe 1st gear

    Tota vanhaa 9-tietä tulee ajeltua aika vähän.(eipä ole enään tullut käytyä paljoo edes tallilla siä kylmäkosken asemalla)
    Millerissä joskus tulee käytyä, siä parkkipaikassa tulee aina joskus bonkattua joku jenkki.
    Jokunen kuukausi sitten -60 lukunen Fordin avolava.
    Viime kesänä oli Toijalan katukuvassa usein joku Fordin stw.
     
  20. Tseiaar

    Tseiaar 3rd gear

    Täällä Overdriven kotikaupungissa näyttäs olevan aktiivikäytössä ainakin 6 pitkäkattoa; valkea Buickki, pari mustaa Chevyä ja vaalea "beige" chevy ja nämä siis kanttikoreja, ja sitten sämpylöistä tuo oma harmaa ja samanlainen tummansininen sämpylä. Vaneja ja pikkareita näkyykin sitten enemmän...
     

Kerro tästä muillekin!