Missä on nuoret harrastajat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Otto, 28.12.2003.

  1. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Pakuissa vielä ymmärtää eurovehkeet. Moni kestää ja jopa perus ducatokin suurinta osaa vaneja tilavampi, sprintterit ym crafterit sitten pesee jo tilan puolesta niillä kunnolla lattiaa.


    Mut jos jo 80-luvun lopun etuvedolla pääsee matkassa 8l ja kaupungissakin alle 12l, ihmettelen asennevammaa. Saa varusteita ja hyvän suorituskyvyn ja monessa vielä hyvä jenkkifiilis päälle. 30kpl ollut 70-80luvun takavetoja ym joten tiedän mistä puhun tältäosin. Toki jos ne 50-60luvun muotoilut ja sisustat on ainoa mikä nappaa niin sitten ei mahda mitään. Luulis silti pesevän uudemmat eurojapsikiulut 100-0 tunnelmassa. Ja joku baijerilainen tai uudempi mersu ei enää huoltokulujen pienuudellakaan ota voittoa....
     
  2. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Eikös se sit oo jo tätä.
    [​IMG]
    Ite otan tän:
    [​IMG]
     
    Make.S tykkää tästä.
  3. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    80-luvun etuveto (jenkki) ja hyvä suorituskyky samassa lauseessa, salli mun nauraa. Eletään kuitenkin aikaa jolloin diesel perheautot menee 13 sek. aikoja vartilla.
     
  4. musta pässi

    musta pässi Gearhead

    Sanoppas ykskin semmonen tiisseli perheauto, ihan mielenkiinnosta nääs.
     
    Jussi289 tykkää tästä.
  5. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Bmw 330 x-drive, 10 vuotta vanha jo joten ei mikään kummoinen auto enää tänä päivänä, 13,8 varttimaili
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    No suurin osa jotka kiekuu suorituskyvyn perään ajaa kuitenkin jollain 100-150hv kiesillä.


    Saihan ysärillä jo remmiahdinta moneen tehtaalta, toki sekään ei riitä koska jokaisen arkikäyttis on m5/amg mersu...


    Buikin 3.8 ja 1500kg koppa menee hiukan alta 10s 0-100 ja veto piisaa +160kmh ilman hyytymisen merkkejä. Arkiajoon riittää mulle varsin hyvin.
     
    xarper tykkää tästä.
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Ja reilua verrata 80-lukulaista 2000-lukulaiseen? Jos varaa hommata tollanen 330d niin äkkiä hommaa uudemman jenkin suorituskyvyllä.
     
  8. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Ei ole reilua mutta termi "hyvä suorituskyky" tarkoittaa hiukan eri asiaa tänä päivänä kuin vaikka 20 vuotta sitten. Minulla oli 2006 vuonna Renault joka meni 8.3 sek 0-100km/h ja kulki 200 ilman hyytymisen merkkejä, ei tarvittu 3.8 kutoskonetta poikittain. Samaan aikaan oli Valtteri joka meni matalaa 14 vartilla, kummalakin oli hauska ajaa.
     
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Kyllä mä ymmärrän sun pointin, mutta esim 0-100s 10s ei ole tänä päivänäkään kuitenkaan paska lukema. Tottakai on paljon paljon nopeempia laitteita mutta 8-12s nykyäänkin aika yleinen haarukka tolle välille. Varttimailia nyt en mittarina käytä kun perusvehkeillä niitä ei juuri mittailla.


    Eri asia jos jotain b200k volvoa tai 200d mersua ylistäisin, millä mäkisessä maastossa jo pykällys on hirmuisaa.
     
  10. Rotten

    Rotten Gearhead

    Ollaan myö aikoinaa käyty kioskilla ja jussin tuvalla jätskillä, polkuautolla!? Ei ollut ongelmia siinäkään! ;)
    [​IMG]
     
    redneck1 tykkää tästä.
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mistä tunnistaa jenkkiautomiehen?

    -euro autosta.

    Budum tss
     
    xarper, Pertti K ja Karpov tykkäävät tästä.
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    mihin se suorituskyky pitäs suhteuttaa, ohitettavat ajaa yleensä normaalissa liikenteessä max 90 nopeutta, yleensä paljon hitaampaa.
     
  13. signet

    signet Gearhead

    Olin -67 pikkulohko fyryllä joskus reilu 10v.sitten kaverin syntymäpäivillä ja yksi kaverin sukulaismies, minua yli 10 v.vanhempi jenkkiautoharrastaja tulli naamailemaan jotain pikkulohkosta,ja sanoin että "kaiken lisäksi tää on vielä vanha korinvaihtoauto,mutta tää sentään liikkuu,eikä kesäisin tarvii ajella karina kakkosella"
    Tällä kaverilla on kyllä paljon autoja,mutta jenkillä olen nähnyt hänen viimeiksi ajavan joskus 90-luvulla...
    Eipä silti paljon tule ajeltua itekään jenkillä,töiden puolesta saa ajaa ihan riittävästi,eikä aikaa ole kruisailuun,mutta jos sattuu jonkun kesäisen lauantai-illan saamaan vapaaksi,niin kaivaa Swingerin tallista ja lähtee ajelemaan.
     
  14. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Myin A6 Quattron pois ja ostin Luminan. Olin varsin tyytyväinen. No, ehkäpä se johtui siitä että Lumina oli "jonkin verran" parempi yksilö.
     
  15. Make.S

    Make.S Gearhead

    Mulla pojat 18v ja 19v, eikä niitä kyllä kiinnosta noi vanhat jenkkiromut pätkääkään vaikka ovat suunnilleen niitä koko elämänsä joutuneet kattelemaan/kuuntelemaan.
    Nuorempi on joskus väläytellyt, että vois jollain autolla vaikka lähteä kuskiksi. Sehän oiskin kova juttu, että veis sen vantaan cruisinkiin kattomman, kuinka goodridge sulaa...jos vaikka kipinä iskis ja päästäs tosta sen lahosta bemusta eroon...:)
     
    Nyypäle66, ImpJay, chevytb02 ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    aina voi yrittää mut ei ne jenkit kaikille iske eikä iske bemaritkaan
     
    Rotten, sdfsd, Make.S ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Hyvä niin. Sitähän pitäis etsiä joku muu foorumi missä roikkua jos autoharrastus olisi valtavirtaa.
     
    Make.S ja Inlinee tykkäävät tästä.
  18. xarper

    xarper Gearhead

    Siihen iskee äkkiä kytö ku pääsee ekan kerran nakkia sulattamaan noilla, voin kertoo kokemuksesta :D
    Eli kannatan ideaa ;)
     
    Gary Grand, Make.S, Ponu65 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  19. JnZm

    JnZm Gearhead

    Kylläpä sitä oli 2011 vihreä (en puhu puoluekannasta). Käyttöjenkit ovat vaihtuneet ajat sitten asuntolainoihin ja järkifarmareihin. Red-white-blue -lasit on myös pudonneet nenältä vaikka se Camaro on edelleen se juttu. Fleetistä löytyy saksalaista, ruotsalaista ja japanilaista harrastekalustoa. Italialainen kiinnostaisi, tai britti, kun on elämä olevinaan edelleen liian helppoa.

    2011 taisin julistaa kovaan ääneen että kun autossa on takalasinpyyhin on peli pelattu. Nyt on ollut jo neljä vuotta. Täts it, näin kolmekymppisenä.
     
  20. Camino'79

    Camino'79 Gearhead


    No hyi vittu, ei näillä vuosilla ihan NOIN ukkoutunu tarvis olla :D
     
    Nyypäle66, ImpJay, wilburi ja 5 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!