Missä on nuoret harrastajat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Otto, 28.12.2003.

  1. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Tai sitten vaan noi etuvetohuussiit ei oikein anna mitään. Meillä oli joskus etuveto-Delta sillä 3800 V6:lla, yllättävän pirteä se oli ja sisätiloiltaankin ihan jees, mutta ei se oikein mitään säväreitä antanut ja siksi saikin lähteä.

    Harrasteautoks voisin kelpuuttaa jonkun tosi hyljeksityn etuvetovessan, vaikka Cimarron tai Citation tms. Varmaan ihan karseita laitteita, mutta tavallaan mielenkiintoisia just siks, varsinkin kun kaikki alkaa olla paalattu jo...
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ekan vedon pontiac trans portin kyyti antoi sävärit.
     
    Pertti K ja Karpov tykkäävät tästä.
  3. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Citationissa hyljeksintä ei ainakaan ole aiheetonta. Joten reilusti vaan kokeileen.
     
  4. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Se on vähän mihin vertaa noi sävärit. Ajettavuus, suorituskyky on paljon parempia suurimmassa osassa etuvedoista kuin takavedoista ja fullsizemalleissa ei tilan ahtauttakaan ole.


    Toki jos 60-luvun tyyliä kaipaa niin se ei täyty, mutta jos 70-90luvun alku maistuu niin sillon ei pitäis olla ongelmia. Toki euro/japsimaisemmaksi meni moni laitos jo 80-luvun lopulla.


    Noi pikkujenkit suomessa vaalimisen arvosia mutta itselle aiheuttaneet pahan kompleksin. Ei tee mieli pienempää koppaa, pienitehosempaa konetta sekä korkeampaa polttoaineen syöntiä samalla rahaa vaikka toisaalta ei siistin citationin/cimarronin tarvi mikään 500€ arvonen auto olla.


    Toki corsicaa tohon rahaan jo saa yleisesti. Äitille hommattiin pari vuotta sitten ja vuoden ajeli. Ihan hyvä oli ajaa, 3.1 veti tosi hyvin ja edessä oli tilaa. Takana sitten ei ollutkaan mutta kontti ok. Ei huono auto tuohon rahaan ja vakkari, abs ja ilmastointi löytyi.


    Toki sisustan tunnelma oli jo aika eurohtava ja konehuone ahtaahko. Kulutus oli myäs aika ruma, 15 kaupungissa ja maantiellä vajaa 9. Alkeellisempien ruiskujen ja 3v laatikon syytä aikalailla.
     
    Muokattu: 23.3.2019
    leivonharri tykkää tästä.
  5. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    MunaPontiacci samalla koneella ja 3-lootalla ylsi ääriharvoin 15 kulutukseen. Pääosin 11-12 ja alin alko kasilla.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Vaikee uskoo tuota kasilla alkavaa. Tehdas jo lupaa noille 4v lootallisille paremmat mpgt vaikka kone ois isompi. Nyt toi sama corsica yhdellä kaverilla joka vajaa 30tkm ajanut sillä ja 8.7 alle ei ikinä, yleensä 9 maantielläkin.

    Muna painaa vielä sen 1800kg kantturoissa.
     
  7. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aikalailla noin. 8,6 tuli Utsjoki Jyväskylä välillä kerran. Siinä ysiä muuten tiellä.
     
  8. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    kaveri ei tainnu päästä tankillistakaan ilman että jotain olisi hajonnu tollasesta tila-ponusta. Ei riitä yhden käden sormet laskemaan kertoja kun minäkin sitä olen korjannu kun on hajonnu matkalle johonkin mein lähelle. Kaikkea outoa ja vähemmän outoa.

    Sääli sillä auto antoi todella hienon hyydin, vetojakin oli ihan hyvin ja olis sopinu hyvin heille muutenkin.
     
    Muokattu: 24.3.2019
  9. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Mäkin voisin harkita 3.8 höylää jos kulutus ois jotain 8+ maantiellä, mutta laverin vie +10 ja alle sen ei fueleconomygovkaan lupaa, ajan siis mieluummin pickupilla.


    Mitenhän nuo muovipaneelien alta ruostuu vai suojaako ne hyvin?
     
  10. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ei ketää kiinnosta kun ei katsastaja sinne kato mutta varmaan kun miettii sitä aikaa millon noita on tehty ei siellä muovipaneelien alla välttämättä ole edes kunnon maalia tai sitte siellä on joku äänieristys mössö,

    Tosta kaverin autosta oli taka-akselista jotain jousilautasia rikki yms. mitä joutu hitsaamaan ennen leimaamista.
     
  11. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Oon tainu joskus sanookin, mut aika vähätöinen vehje oli. 6 vuotta ja 120000km mulla, viat yks tulpanjohto ja jakajan varren o-rengas. Vähemmän haittaavina peräkorkeuden säätimen anturia piti korjata ja bendiksi vaati naksuttelua toisinaan ihan loppuaikana.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    no tossa oli sellasta ongelmaa että hajotteli remmejä (kolme olen minä vaihtanut), ohjaustehostimen pumppu räjähti, laatikosta ne solenoidit jumitteli, tps hajos, dampperi hajos, se perän korkeuden säätövehje oli ihan sekasin ja tyhjenteli akkua. Pensaa tais suihkuta jossain jossain vaiheessa, valoissa oli jotain sähköongelmaa. Ikkunat lakkas nousemasta jossain vaiheessa.

    Nyt siinä on muistaakseni sellanen että käy pari minuuttia nätisti mutta sen jälkeen alkaa käymään huonommin ja huonommin kunnes sammuu.

    nää kaikki johonkin 10 000-15 000 sisään.

    ei sillä että yksilö olis ollu mikään maailman paras mutkun puolilmatteeksi sai amerikanauton niin täyty sitä sitten lähteä jostain toiselta puolelta suomea hakemaan
     
    Muokattu: 25.3.2019
  13. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jakajan? Oliko noi 3.1kköset vanhan liiton jakajamallilla mitä oli firebirdissä esim? Silloin tehokin tais olla matalampi.


    Säästyy sitten icm puolapaketti ym jumpalta ja lie moottorinohjaus muutenkin daijumpi.
     
  14. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Oli -91 ainakin. Käsittääkseni 3.4 ei enää ollu, tai muuttu ainakin jotenkin.
     
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    3.4 oli jo icm puola systeemi mutta oli 2.8 ja 3.1 henkilöautoissakin aiemmin jo, esim beretan 2.8 ja corsican 3.1 icm ja puolapaketilla.
     
  16. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Eikös Caddy Cimarron ole rakennettu samalle pohjalle kuin Opel Ascona? Voisi luulla että kulutusosaa saisi helposti ja kohtuuhintaan. Mallikohtaisten osien kanssa voi tosin mennä sormi suuhun. Noin eurooppalaisesta näkökulmasta Cimarronissa on ajatusta. Aikalaisekseen ihan kelpo perusauto pohjalla mutta päällä kuitenkin mukava kerros americanaa.
     
  17. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    minä näkisin että ne jotka haluaa americanaa ei halua kuorrutettua askoonaa vaan amerikanauton.
    Ne ketkä ei haluu amerikaanaa ostaa sitte sen askoonan eikä mitään kalliimpaa amerikankuorrutetta.

    Varmaan jonkunsortin väliinputooja mitä kukaan ei halua.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuntuu kaikki olevan väliinputoajia paitsi takavetomallit.
     
  19. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    uutenaan ei tainnu olla ainakaan yhtä selvästi. Nykysin ehkä tai onkin.
     
  20. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Uutena hinnat jo varmaan ohjas ostajia. Muistaakseni corsicakin makso jonkun capricen verran jo, eikä puhe pakettiautosta.


    Nyt sitten asenne ja maku estää, kolmanneksi hinta mikä monesti hankala?
     

Kerro tästä muillekin!