Mistä 325/50-15 (315 - 345 leveydet) katurenkaita?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Catiska, 15.9.2017.

  1. Fastback

    Fastback Gearhead

    Kokoja löytyy useita, mutta mistäköhän saisi tuollaista 305/50-15 ostaa?? Veikkaan ettei mistään, ei ole tehty enää vuosiin. Jos saa normi radiaalina uusina, niin olen oikein mielelläni väärässä ja ostan heti pari sarjaa.
     
  2. toofasttoshow

    toofasttoshow 1st gear

    Charger tarvis nyt 325/50R15 takakumit,oon lukenut vuosia miten on vaikea koko löytää?? Jari mäki Oy toimitti parissa viikossa Nitto katukumit , pääsee heti mitoittamaan vanteita....saa nähdä minkä verran -72:seen pitää tehä tilaa niille,väh.12" vanteet....tai 13"...
     
  3. Mistä tämmöinen tulkinta on peräisin?
     
  4. vesku383

    vesku383 Gearhead

    Nankang tekee ainakin 315 60 r15 renkaita. Ns2r tais olla tyyppi, semisliksi. Onko kokemuksia kellään?
     
  5. jorkkeri72

    jorkkeri72 Gearhead

  6. Tuo ei ole oikein.

    Summitin sivulta:

    Nitto NT 555 RII Tires 107840
    Tire Size: 325/50-15
    Minimum Recommended Wheel Width: 9.00 in.
    Maximum Recommended Wheel Width: 11.50 in.


    Edelliselle sivulle olen laittanut joskus näköjään ETRTO-normin mukaisia:

    [​IMG]
    Vaikka ei 15" versiota ole merkitty, niin 20" on ja se on täysin yhtenevä tuon Summitin sivun kanssa. Ja kannattaa huomata, että Suomessa luetaan ETRTO-normia ja STRO normeja.
     
  7. fenix

    fenix 3rd gear

    On kokemusta 255/265/35/18" kokoisina.
    Medium seoksella tread wear 180 kuluma on maltillinen ja pitoa hyvin kadulle.
    Sadekelilläkin pärjää hyvin.
    Softeista tw120 ei kokemusta.
     
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itse kans luulin, et venykumit on vain teinipelleilyä. Mutta ympäriämpäri kuskit tekee näin ja myöskin radial/smalltire luokissa kiihdyttelijät. Näin kontrolloidaan renkaan sivua paremmin, ettei se mene ruttuun tai jousta ja saadaan enemmän pitoa. Että ei pidä nauraa jos joku 285?? levynen rengas on 11" vanteella, koska se kottero voi mennä matalia 6 aikoja vartilla.
    EDIT, siis ei että mennään älyttömyyksiin. Että joku 205 on 10" vanteelle.
     
  9. Catiska

    Catiska Gearhead

    Omassa käyttöautossani vakio rengas/vannekoko on 275/35 10,5" leveällä vanteella. Kait valmistaja jokin syy valintaan on ollut, ehkä juuri tuo pito.
     
  10. Tai ulkonäkö. Tossa 35 sarjassa tossa koossa vanteiden leveydet 9" -11" Eli kyllä sekin siihen haarukkaan menee, vaikka suositeltu leveys on 9,5"
     
  11. toofasttoshow

    toofasttoshow 1st gear

    Kumin kuviopinta on oikeasti 325mm / 13" leveä,ja rengas reunoista venyttämättä 360mm/ 14.5",sopii hyvin 13-14" leveelle vanteelle.vois helposti laittaa 15" leveällekin vanteelle.laitan kuvia kun oma valmistuu,näette sitten.
     
  12. toofasttoshow

    toofasttoshow 1st gear

    Näytti vannetukun sivuilla olevan nyt Nangang SP-7 295/50R16(toinen puoli valkotekstit),menee kivasti 10"-12" leveelle,äkkiäkös vannepaja muokkaa sopivat peltivanteetkin autoon kuin autoon,ja täyttää sekin takana paremmin kuin 15",edessä vois 15" ollakin....ja tosiaan saahan noita 325/50R15:kin,helposti 12"-15" leveelle vanteelle.
     

Kerro tästä muillekin!