Mistä 341 Hemiin nokka-akseli +muuta

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mika.T, 10.6.2007.

  1. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Otsikossapa tuo.

    Tuli tuossa päivällä ajellessa mieleen että jospa sitä sijoittais uuteen nokka-akseliin. :D

    Kivasti kilkattaa vanha nokka kun kone kuumenee kunnolla. :-?
    Oisko kellään tiedossa jotain hyvää/edullista liikettä joka tuomosen vois hommata.
    Tai toinen vaihtoehto olis täyttää vanha nokka ja hioa se alkuperäiseen muotoonsa.

    Konehan ois DeSoton S26 341 Hemi vuodelta -57

    Sitten toinen erikoisempi homma ko. koneessa. Esim 40km/h ajellessa tasasella kaasulla saattaa koneesta kuulua harvakseltaan terävä klok klok klok klok ääni. Ääni loppuu heti kun kaasua ihan aavistuksen verran joko löysää tai painaa. :eek: Ääntä ei kuulu koskaan muulloin kuin hiljasessa vauhdissa ihan pintakaasulla ajellessa.

    Äkkiseltään ääni vois kuulua juurikin nokka-akselin pyörimisen mukaan. Ehkä jopa harvempana. :eek:

    Paikoillaan kaasutellessa ääntä en ole koskaan saanut kuulumaan.
     
  2. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Ehkä se (muu) melu hukuttaa sen isommilla kierroksilla. Voipi olla nokka, mutta myös kiertokangen laakeri. Koeta saada se tilanne keinotekoisesti aikaan ja vedä tulpanjohdot yksitellen. Jonka kohdalla loppuu, omistaa kaula laakerivaurion.

    Nokasta kokeile Cranen sivuja. Custom groundeja voi tilata vaikka US-partsin kautta. Jos ei aihiokeppiä löydy, voi vanhankin täyttää/koneistaa nokkahiojalla.
     
  3. cutlass cruiser

    cutlass cruiser Double Gearhead

    Se kolkutus tasakaasulla vois viitata myöskin väljään männäntappiin, kolkuttaa just silloin kun ei vedä eikä jarruta, kangen laakeri taas kolkuttaa usein kovassa vedätyksessä.
     
  4. yvps

    yvps 1st gear

    hot hemi heads jenkeissä kauppaa osia vanhoihin hemeihin,kyseleppä vaikka aulikzelta.siis auliz.fi
     
  5. A.K

    A.K Gearhead

    Itelle tuli 341:sen nokka Cris Nielson camssiltä,en ite ainakaan löytänyt mistään muualta,en Hot headsiltä enkä muualta.Sillä on/oli muutama nos-nokka sekä hyviä aihioita mistä tekee tarvittaessa millasen haluaa.
     
  6. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Minusta tuo ääni ei kuulu kk-laakereista. Samaa kertoilee täysin normaalit öljynpaineet.

    Paineet ei laske kovankaan ajon jlk yhtään normaalia alemmaksi. :D
     
  7. RB-440

    RB-440 1st gear

    Toi vois hyvinkin pitää paikkansa. Ei pitäisi näkyä tappipään vika öljynpaineessa, mutta voipi hyvinniin kuuluu kolkotuksena käynnissä.

    Tuli myös mieleen, että voiskohan sitä mahdollista nokka-akseli vikaa saalistaa esim. ottamalla venttiilinkopat auki ja katselemalla, josko siellä joku keinuvipusatsi viipottaa eri lailla kuin muut?

    Voisihan sen myös viedä kuunneltavaksi. Etevä asentaja kuulee potilaasta stetoskoopilla yllättävän paljon ja osaa myös sanoa, että kannattaako/tartteeko tehdä mitään.
     
  8. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    No tuo mahdollinen väljä männäntappi tässä eniten pelottaa.

    Pitänee tutkia joku ilta. Käyttää tulpat pois ja puutapilla tunnustella että liikkuuko kaikki männät täsmälleen kampuran mukana.
     
  9. BBC

    BBC Guest

    CAM

    Hep,
    Hot hemi headsilta on tilailtu monellekin kaverille osia. voipi olla että tuohon ei ole sielläkään,....PAW etupäässä 354 ja 392. Kanterilla on aika hyvin ainakin 331 hemiin osia.

    Valitettavasti minä en tilaa kesällä vaan yritän tehdä talohommia, harrastaa jne. ja kerätä voimia jotta taas talven jaksaa tehdä tilluita eli
    jatkan lokakuun lopulla.

    T.aulis h.
    Kalafornia
     
  10. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Toi CHris Neilson cams taitaa ola ainoo nokkalähde noihin harvinaisempiiin mopsimotteihin. On jopa aihioita vaikkapa ryppyreunoihin, ja saa erilaisilla profiileilla.
    Chris Neilson Cams
    Box 416
    Farmington, UT 84025
    (801)-451-7745
     
  11. spinout

    spinout Gearhead

    >>CHris Neilson cams taitaa ola ainoo nokkalähde noihin harvinaisempiiin mopsimotteihin.

    Ei o, tsiikaa Egge Machine Companya. Sieltä löytyy 21 erilaista 341 Hemi osaa, mm. camshaft.

    http://www.egge.com/
     
  12. 2x4bbl

    2x4bbl Gearhead

    Älä ainakaan yritä tilata compcamsilta, minä tilasin sieltä 392:seen "specialgrind" nokan ja kolmen kuukauden odottelun jälkeen hain tullista 426 hemin nokka-akselin :mad:
    Nyt on käyty kitkerää kirjeenvaihtoa compcamsin kanssa..
     
  13. A.K

    A.K Gearhead

    >>CHris Neilson cams taitaa ola ainoo nokkalähde noihin harvinaisempiiin mopsimotteihin.

    Ei o, tsiikaa Egge Machine Companya. Sieltä löytyy 21 erilaista 341 Hemi osaa, mm. camshaft. <<


    Onpas erikoisen halpa tuo Eggen nokka,63,75$ +80$ aihio.No hyvä niin mutta ei noilla ole kauaa ollut noita tarjolla,itsekin olen tuolta tilannut ko.koneen osia mutta ei ollut nokkaa silloin.
     
  14. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Kukas se olisi innokas tilaamaan tuolta eggeltä tavaraa? :D
     
  15. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    Eggeltä löytyi koneen osat suoraan hyllytavarana. :eek:
    Tai no... En ottanut kaikkia osia mutta ainakin jakopäähän on nokka, hydr,nostajat ja pakoventtiilit tulossa + tiivistesrj. :D

    Syssymmällä mahdollisesti lisää osaa. laakereita jnejne. :D Talveksi rekvisiittaa. :D
     
  16. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    :lol: Lonksuminen kuuluukin perästä. :eek:
     
  17. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Niin, se kloksuminen johtuu varmaan siitä nokka-akselista. On syönyt nostajatkin ja nokkalaakereita ja koputtelee siellä. Se on vasta alkua se pieni koputus..

    jos venat ei aukea, tekee kone painetta/alipainetta vääriin paikkoihin ja pienikin välys jossain voi naputella...
     
  18. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    No niin.. Olis tarkotus pikkuhiljaa alotella tuota koneen purkamista. Soitelin viikolla yhdelle kansi velholle ja suunniteltiin kansia. Tarkotus olisi tehä venttiileille teräs seetit että kestäisi ajella pelkällä 95E:llä :D

    Kuulemma helppo homma jos vain kannessa on varaa jyrsiä tila seetille.
    Samalla ohjurit käydään läpi.

    Onkohan joku tilailemassa tuolta Eggeltä tavaraa? Olisi itelläkin vielä asiaa ko. putiikkiin. :D

    Samalla pitää ottaa tuo peräkin auki.
     
  19. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    kone osina. Imuvenat ja työntötangot uppuu vielä.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. Mika.T

    Mika.T Gearhead

    [​IMG]

    Eipä ole tänä kesänä paljoa kerenny soton kanssa touhuileen..

    Noooh... Kone on nipussa ja odottelee paikoilleen nostoa.
    Uusiksi laitettiin nokka, nostajat, venttiilit, ja ohjurit.

    Alakerta oli moitteettomassa kunnossa.

    [​IMG]

    Pesasin pahimmat liat kone"huoneestakin" :D
     

Kerro tästä muillekin!