Mistä bensaputkea ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Futurage, 14.1.2013.

  1. Futurage

    Futurage Gearhead

    Tankilta moottoritilaan tarvis vetää uusi putki Fairlaneen. Kupariputkea ei viittis laittaa, eikä oikein alumiinistakaan.
    Mitä olette laittaneet ?
     
  2. Mikäs kupari- tai alumiiniputkissa on vikana? Ovat ainakin helppoja taivutella.
     
  3. GeeTeeO

    GeeTeeO Gearhead

    Jos on pussihousu vehje kyseessä ja orkkis ulkonäkö kriteerinä niin tuolta, Inline tube.
    http://www.inlinetube.com/PDF%20catalog ... s/Ford.pdf
    Orkkis teräksinen $ 79,00 ja rosteri $ 110,00. Halkaisija vaihtoehdot 5/16 ja 3/8 Faikkuun. Itselle tuli tuosta firmasta bensalinjat, jarruputket ym. putkitavaraa ja paljon sälää. Konttirahtina tuli edullisesti Amertradingin kautta.
     
  4. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    putkimiehen kaupasta kromattua kupariputkea. taipuu mukavasti mutkalle.
     
  5. Karck

    Karck 3rd gear

    Harrasteita tukevasta liikkeestä saa Jegsin teräspunos letkua tilaamalla. Siitä hyvä pensaletku. Ja siihen saa kaikki sopivat liittimet myös. Olen tehnyt siitä ja hyvä tulee.
     
  6. pfp

    pfp 3rd gear

    Itse ostin hydrauliikkakaupoista (hydromarket, dunlop hiflex) teräsputkea ja AN-liittimiä, jälkimmäisessä teetin myös liittimille sopivat letkuasennelmat. Summitilta löytyi AN-letkun ja koneen välille tarvittavat adapterit. Teräsputken taivuttelu motonetin leluilla oli kyllä melko traumaattinen kokemus, en yrittäisi heti uudestaan.
     
  7. JariV

    JariV 2nd gear

    Jos kuparista ei ulkonäön takia tykkää niin sen voi aina sinkata. Vai onko kupariputken hyllyttämiseen jokin muu syy?
     
  8. Quest

    Quest Gearhead

    Ja jottei kuparia tarttis erikseen sinkata -> Tepolta löytyy sinkattuja jarruputkia pitkinä salkoina.
     
  9. pile

    pile Gearhead

    niin oon laittanu käytännössä vain ja ainoostaan noita mitkä heti hyllyytit.noiden vikahan on siinä että ovat liian halpoja ja helposti saatavia tavaroita suomessa. monen mielestä se pitää olla kallis ja jenkeistä tilattua ennekuin sitä viittii autoonsa laittaa.
     
  10. Karck

    Karck 3rd gear

    Eiks se o nii et pelätää et alkomahooli syövyttää meijä pehmeet metallit! HUI!
    Hitsi vitsi.

    Mulla ei o mitää ainakaa kuparii tai alsaa vastaa, muutenku se taivuttelu ja tulevaisuudessa vaihto vaikeempi ku letkulla. Letku on vaan nii paljon käteväpi kaikella tapaa vetää ja käyttää. (Muistellen lämpimästi jumiutuneita kupari liitoksia.)

    Tietenki jos on sellane talli/show auto, joka ei ajossa ole paljoa ni sitte laittasi varmaa alsasta tai kuparista. Ne näyttävät hienommilta ja arvostan kädentaitoja. Mut en laittas autoon jolla ajelen enemmänki kesäsi tai jopa ympärivuoden. Kuten minä.

    Hydroletkut varmasti käy, mä ny vaan supporttaan alan liikkeitä jos ei kiire ole.

    Mut ei mun mielipidettä tarvi kuunnella nää letkuthan on vaa kalliita ja vaikeesti saatavia.
     
  11. maka

    maka Gearhead

    Nimeltään tarkkusteräsputki on yksi vaihtoehto (päälli koot 8, 10, 12), saa varmaankin hydrauliikka firmoista. Sitten löytyy päältä sinkattua putkea (päälli koot 12 ylöspäin), tämä putkiliikkeistä.
    Kumpikin on kovaa putkea, 6 m saloissa. Taivuttamiseen pitää olla pukentaivutin.
    Kupariputken huonopuoli on tärinänkesto, pitää olla hyvin kannakoitu
     

Kerro tästä muillekin!