Mistä...? Cooper Cobra Radial GT

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja O.J., 14.3.2007.

  1. jar

    jar Gearhead

    Itselläkin haussa eteen järkevän kokoiset renkaat (kapeammat) noiden 265/50R15:n tilalle, tuntuivat löytävän urat aika herkästi.

    Takana on 295/50R15, Cooper Radial GT:t joissa vielä pintaa, joten eteen jos löytyis samalla Cooper Radial GT tekstillä olevia, niin ois ainakin sen puolesta hyvät... Chevyn Sportsideen olis renkaat tulossa.

    Tuohon on muutoskatsastettu tuon kokoiset renkaat, mutta ajattelin kyllä laittaa eteen kapeammat jos löytyy ja vanteille sopii (niiden leveys kun täytys vielä mitata) :eek: :eek:
     
  2. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Mistä noita Coopereita saisi halvimmalla...? :eek:
     
  3. samiN

    samiN 1st gear

  4. DX

    DX Double Gearhead

    Saat laittaa 245 kummit 225 tilalle ilman muutoskatsastusta. Ne 275 on leveimmät mitä siihen saa ilman uutta muutoskatsastusta laittaa. :p
     
  5. O.J.

    O.J. 3rd gear

    Tuolla kumipalvelussa oli ihan ok hintaisia, mut saakohan noita coopereita 245/70/15...? :cry: kun kaikki 60-profiililla... jää saakeli niin pienen näköiseksi tup etupää, pitäisi saada se sama korkeus taka- ja etupäähän ja silti taakse nuo 275:t, kun sattuvat vielä pinnoissa olemaan 2kpl... ei viiti neljää ostaa turhaan... :odroll:
     
  6. DX

    DX Double Gearhead

    Samaan ongelmaan olen törmännyt, hinta plompsahtaa taivaisiin jos on harvinainen koko, välillä joutuu tekeen kompromissin. 235/70 luulis löytyvän ja jos vielä levee olkaisena niin ihan ok.
     
  7. Touho1

    Touho1 3rd gear

    Mulla on ollu vajaan 3 vuotta vanissa 275/60-15 joka nurkassa ympäri vuoden. Mitä nitä nyt yhtenään vaihtamaan, rengasliikkeessä vaihtaavat alle kun ostaa uudet. Moni on ihmetelly että miten niillä pärjää talven, mutta vastaukseksi on tähän asti riittänyt vastakysymyksenä näyttääkö tuo jotenkin maasturilta? :D Talvella on esim. höylän urissa paljon kivempi ajella kun ei se tiedä niistä mitään, eikä tuo muutenkaan urista välitä. Pari vuotta on Cooperit alla pyörineet, alkais olla taas aika renkaiden vaihtoon...
     
  8. O.J.

    O.J. 3rd gear

    No niin, eilen pulttasin joka kulmaan nuo 275:t kiinni. Paineet kohdalleen, ja koeajulle... :lol: noh... miten sen nyt ottaa. tulipa ainakin itse todistetua aikaisemat kokemukset todeksi omallakin kohdalla... :eek: ääriasennossa käännyttäessä ilman vaihtia, esim parkkiksella, muljuaa niin perkuleesti. aikaisemilla 235:lla ei samanlaista ongelmaa... toinen juttu on se, että tuntuu ohjaustehostimesta hävinneen puolet öljyistä, teho pudonnut puoleen... :rotfl: saa vääntää sekä paikallaan että jossa ihan voimalla rattia, että liikkuu, kun ennen pystyi kahdella sormella ajamaan matka-ajoa... sitten kolmas havainto; auto on käynyt pintakasulla lähdettäessä HUOMATTAVASTI laiskemmaksi. no, kyllähän sen ymmärtää, painoa on varmaan toistakymmentä kiloa/kumi... :wink: ja eikös renkaiden vierintävastus vie 25% koko liikkumistehosta, muistaakseni...

    Että sellaisia kokemuksia tällä tuntumalla... ei kellään olisi myydä 15" 235:sia kesäpalloja, joissa olisi pintaa? :poff:
     
  9. Touho1

    Touho1 3rd gear

    Nää on näitä asioita joista sais vääntää loputtomiin... :) Ettei vaan oiskin tehostimen öljyt kadonneet johonkin... hyvin kääntyy paikallaankin yhdellä sormella, tosin edellisessä elämässä vähän isompien ratin takana oppi hyvin olemaan pyörittelemättä paikallaan, eikä ole edelleenkään se paha tapa tullut takaisin. Mitähän tuo olisi kapeammilla renkailla, kääntyisi varmaan ajatuksen voimalla... :rotfl:
    Tuohon laiskuuteen en voi ottaa kantaa, tuossa vanissa ei mulla ollessa ole kapeampia renkaita koskaan ollutkaan alla, itse kyllä sitäkin useammin rasvaprässin kanssa olen alla, onneks siellä on nivelissä nipat :)
     
  10. MAP

    MAP 1st gear

    Rengaspari kuopiossa antoi parhaan tarjouksen, 2x 255/60/15 ja 2x 275/60/15 allelaitettuna 480,-
     

Kerro tästä muillekin!