Mistä edullisimmin renkaita (myös talvi)?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Jacka, 11.9.2013.

  1. Jacka

    Jacka Gearhead

    Mistä voisi tilata edullisimmin renkaita henkilöautoon? Tuntuu että hinnat ainakin Suomessa alkaa jo olla melko kohtuttomalla tasolla.
    Olen etsimässä juuri nyt ihan normokokoisia 205/60/16 talvi- sekä kesärenkaita, mutta tuntuu että hinnat aika kovia (ainakin itselle). Luulisi että täältä kotimaasta tai esim Euroopasta löytyisi joku halvempikin paikka mistä tilata?

    Vinkkejä otetaan vastaan...
     
  2. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Mä tilasin viimeks pari vuotta sitten täältä kun suomessa alko 235/75/15 hinnat olemaan yli 500€ kun kyselin, niin tuolta tuli 300€ kotiovelle toimitettuna, miten tämä on sitten mahdollista kun samaa EU:ta ollaan, oli tämä EU:hun liittyminen hemmetin hieno homma joo :D

    http://www.rengas-online.com/

    Kohta joku tietysti väittää et oon ostanu ihan paskat renkaat, mut voin sanoa et parhaimmat kumit on mitä tähän asti ollu.
     
  3. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Toisenlainen kokemus mulla viime syksyltä,maasturin renkaat reilusti halvemmalla paikallisesta liikkeestä kun sieltä kuuluisasta haaparannasta.. Näky muuten olevan rengas-onlinelläkin 50e kalliimpi setti kun paikallisesta,asennus vielä siihen päälle kun irtorenkaina tulee eli satkun kalliimpi olis tullu onlineltä.
     
  4. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Toista se elämä oli -80 luvulla, huoltamolta sai jopa varaosia autoon ja sitä vaan mentiin lähimpään rengasliikkeeseen ja ostettiin renkaan, rahat riitti hyvin elämiseen ilman et tarvi kytätä mistä halvimmalla saa niinkuin nykyään tarvii toimia et rahat riittää, kun kaikki menee veroihin ja EU paskaan.
    Heh meni taas vähän ohi aiheen, mut vituttaahan tää nykyajan touhu :D
     
  5. laakkius

    laakkius Gearhead

    http://www.camskill.co.uk/

    tuolta on tilattu lähes kaikki kesärenkaat, nastarenkaitahan tuolta ei saa, mutta jonkinmoisia talvirenkaita kuitenkin...
     
  6. Mikk0l

    Mikk0l 1st gear

    Suomalainen haastaja: http://www.riekko.eu

    Yleensä aina halvempi kuin rengasonline. :D
     
  7. urho3

    urho3 Gearhead

    jos jotain merkkirenkaita ostaa michelin,conti,yms niin halvimalla olen aina saanut rengasliikkeestä kun ostaa ilman asennusta.
    kalliimpia on ollut esim camskill ja rengasonline.
    ebaysta katselin kerran conti 195/65 r15 niin samanhintaisia oli kuin suomessa.ja talvi renkaat on kalliita ulkomailla.
     
  8. urho3

    urho3 Gearhead

    ei tuo nyt ilmainen ollu kun yhden rengassarjan hinnan katsoin tuo riekko.
    185 65 r15 conti 5 88t tulla 65ekpl 4kpl 260+45 toimitus on yhteensä 305e
    rengasliikkeestä 270e kuitin kanssa.
    toinen mitä katsoin michelin energy saver 195 65 r 15
    292e sarja toimituksineen,rengasliikkeessä irtorenkaille vaihdettuna ja tasapainoitettuna 320 euroa sis venttiilit ja painot.
     
  9. laakkius

    laakkius Gearhead


    mulla taas on ollu ihan päinvastoin... :D tosin en mä sieltä ostakaan misukkaa tai contia, vaan yleensä hankookkia, kumhoa, uniroyalia...

    edit. ainiin sä oot se jannu joka saa kompuroitakin puoli-ilmaseks, nyt mä ymmärrän noi hinnatkin... :rotfl:
     
  10. JKF

    JKF Gearhead

    Hain juuri Michelin energy saver 175/65 R14 kiekot euromasterin tiskiltä hintaan 240€. Esim. rengas-online:lla samat kumit 280€. Sama juttu myös talvirenkaiden kanssa viime syksynä.

    Ei ole tarvinnu hankkia mitään erikoisempia kumeja aikoihin, niin ei tiedä sanoa onko nettikaupat sitten niissä kilpailukykyisempiä.


    edit:
    Katoin vielä tuon edellä mainitun riekkon, niin siellä olis 216.36€ + 45€ = 261,36€ (kotiin toimitettuna siis).
     
  11. urho3

    urho3 Gearhead

    niin edelleen olen sitä mieltä että ei niitä merkkirenkaita kannata ostaa netistä.
    esim samaa micheliniä josta maksoin 320 vanteille vaihdettuna saa 340 allelaitettuna rengasliikkeesä.
    niin niistä kompuroista niin olisi ollu aamulla tarjolla kaksi ruuvikompuraa ehkä viiden kilowatin kokoista,romulaan menossa.
    toinen oli airtec merkkinen,toinen pikimusta mutta kun ne pitäisi antaa ilmaiseksi harrastajille ja ne olisi sittenkin liian kalliita.
    purin sitten muutaman vaihdemoottorin jemmaan.
    onko laakkius muuten ikinä kysynyt paljonko ne ruuvikompurat maksaa käytettynä vai onko ihan hinnat hevosmiesten tietotoimistosta peräisin.
     
  12. laakkius

    laakkius Gearhead

    noi 185/65 conti5 maksaa muuten 56.65€/kpl eikä 65€...
    toimitus on kyl taas enemmän kuin 45€...

    Jos ruuvikompuroita sais tohon rahaan niin mulla olis jo sellanen...
     
  13. urho3

    urho3 Gearhead

    jaa minä en löytänyt tuolta riekko.eu kuin hinnan 64,94 kpl pyöristin 65euroon kappale et vähän vedin kotiin päin 24snt
    eipä sen puoleen jokainen tilaa tai ostaa mistä haluaa ei ole minulta poissa. mutta mielummin annan sen rahan suomalaiselle,eikä tarvitse takuuasioissa nähdä turhaa vaivaa kun ostaa paikalliselta.
    mut jos normi sarjassa säästää vaikka satasen niin ennemmin ostan sen merkkirenkaan kuin jonkun gangbängin.
     
  14. Ratrod34

    Ratrod34 Gearhead

    Kyllä kotimainen ennemmin jos löytyy kohtuu hintaan, mut ei pärjännyt riekko.eu tälle rengas onlinelle kokona 235 75 15.

    riekko EI OOTA
    online 320,80€
     
  15. urho3

    urho3 Gearhead

    valun kuivamista odotellessa katsoin vielä rengasonlinen, koossa 185 65 r15
    halvin sarja oli 208e ja vastaava conti jo yli 300.
    et oisin sitä mieltä niinkuin naapurin belaruksessakin lukee että jos kärkyt halvinta,et voi saada parasta.
     
  16. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Kyllähän ihminen menee tosiaan niin helposti vipuun,noista haaparannoista ja nettimyymälöistä syntyy useesti niin voimakas mielikuva halvasta renkaasta että siihen uskotaan vaikka totuus ois ihan muuta,eikä välttämättä viittitä edes kysyä kivijalkamyymälästä.
     
  17. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Niinpä kun kerran paikallinen saanut ketkutettua hinnallaan niin se asiakas äänestää jaloillaan kerta kusetus riittää ja hintavertailu perusteltua kun omista euroista kyse vai pitäisikö jostain mielikuvista maksaa , lasiseinälisä vai mikä olisi osuvampi nimitys.
    Haaparanta enään mikään halpa kiitos kalliin kruunun.
     
  18. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

  19. Ville.

    Ville. 2nd gear

    Ja käykää ennen tilaamista kysymässä rengasliikkeestä se asennuksen hinta.
    Tuntuu olevan muotia varsinkin sesongin aikana "rangaista" sitä joka tulee uuden rengassatsin kanssa teettämään työt.
     
  20. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    aika ymmärrettävää? liikkeet joutuu kilpailemaan hinnoista mikä tarkottaa, että otetaan sekä asennuksesta että renkaiden myyntivoitosta. Eri liikkeet saa eri hinnoilla renkaita itselleen ja voitto ei ole isoa. ja sitten joku tulee omilla renkailla niin eikait sitä voi antaa sitä asennusta alennuksella?
     

Kerro tästä muillekin!