Mistä käsijarrun hilut rummun sisään. Onx kellään romuperää.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Markuk, 4.4.2011.

  1. Markuk

    Markuk 2nd gear

    Elikkäs käsijarruja kun aloin tuohon Malibuun asentelemaan niin rummut avatessani huomasin siellä olevan kaikki uutta. Paitsi Joe on jättänyt tuon kenkien välisen raudan ja tuon vivun johon tulee käsijarruvaijeri kiinni pois jarrusysteemistä. Ei niitä löytyny rumpujen sisältä :eek:

    Kyselin Lahden VaraosaExpertiltä ( he US-partsilta ) noita osia ni vastaus oli että tuo välirauta löytyy mutta tuota vipua ei saa mistään erikseen.

    Voix olla näin ? Onx jollain 9.5" jarruilla olevaa perää lojumassa jossain pihalla mistä saisi nuo osat... Vaikea asentaa käsijarrua ja KATSASTAA.

    [​IMG]
     
  2. testaaja

    testaaja Gearhead

    Re: Mistä käsijarrun hilut rummun sisään. Onx kellään romupe

    Näyttää olevan ihan normaali jenkkijoen korjauksissa että nakataan "turhat" osat roskiin.
    Jos ei Suomesta löydy, niin rokkikaarasta viikossa tulee: http://www.rockauto.com/catalog/x,carco ... ttype,1868
     
  3. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Rockautosta löytyy http://www.rockauto.com
    ACDELCO Part # 1792012 More Information About this Part {#00458483}
    LEVER KIT,RR PARK BRK(W/STRUT) LEFT HAND; 2 DR, 4 DR, 9.5 X 2 BRKS, COMPONENTS ARE SOLD SEPARATELY €13.39
    Edit.testaaja ehti ensin :D
     
  4. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Tai sitten tekee ne itse.
     
  5. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    no eipä tohon hintaan kannata paljon itse alkaa vääntää.....
     
  6. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Niin ei kannatakkaan.Vääntää vaan vähän ni sul on nuo palikat eikä maksa mitään :rotfl: .
     
  7. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    no Markuk varmaan maksaa sulle 10e kun väännät sille ja annat takuun että toimii ja pysyy paikallaan! Todella Helppoa rahaa sulle tekemättä juuri mitään! :rotfl:
     
  8. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Mä kun paljo rahaa ajattele ja toiseks teen palikoita itse itselleni en muille.Jokainen tietysti tekee niinkuin parhaaks näkee.Nykyään ei varmaan sais mitään tehdä itse :rotfl: .
     
  9. Markuk

    Markuk 2nd gear

    10E per rauta :odroll:
    Sehän tekee 40E "ilmaista rahaa"...

    Sen verran on rautaa väännelty, että en viitsi TODELLA VARMASTI TOIMIVIA itse vääntää. Saat perjantaiks tehdä farkku66, jos haluut :rotfl:

    Kiitos vaan noista Jenkki putiikkien linkeistä, mut pitäisi saada kasaan jo perjantaiksi. Varattu säätö, dynotus ja katsastus 8)


    Vääntö raudat on jo 90% varmuudella eräs alan harrastaja tallistaan luvannut "löytää"...

    :wink:
     
  10. chevy56

    chevy56 1st gear

    Re: Mistä käsijarrun hilut rummun sisään. Onx kellään romupe

    delet
     
  11. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Jos taito ei riitä noin yksinkertaseen hommaan niin syytön kai minä siihen olen :lol: .Aina voi soveltaa muistakin merkeistä noita palikoita eihän nuo hirveesti jenkkipeleissä eroa toisistaan.Ja jos mä tekisin ne sulle ni sillonhan ne ois mun tekemät eikä sun eli ei itse tehty :poff: .
     
  12. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    Kuulehan nyt Vaikku66, ei se aina ole kiinni siitä että osaako tehdä osan tai jonkun asian itse. ja jos ainakin omaa lompakkoa katson niin ennemmin käyn ostaa 40 jarru osat kaupasta kuin että ensin tunnin ensin/käyn ostaa tarve aineita ja sit toisen tunnin väännän ja mallaan niitä. ja jos joskus sattuu esim kolari niin eipä tarvii jännittää että tuleeko omatekemistä jarru osista jotain sanomista..... Mut kuten sanottu jokainen menee tyylillään! 8)
     
  13. Pietsi

    Pietsi Gearhead

    Jossain topiikissa moitittiin kiinan osien laatua. Eikö made in finland ole enää arvossaan. :lol:
     
  14. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    on se arvossaan mut kaikilla ei oo sitä romu(arvo)-metalli läjää kotona/tallissa
    ennenkuin ne on harrastanu tarpeeks.
    ja toiset taas ei kerää sitä romu(arvo)-metalli läjää kotiin/talliin
    vaan ostaa aina uutta.
     
  15. Markuk

    Markuk 2nd gear

    Kiitos kaikille.

    Eräs ystävällinen jäsen lupasi lähettää osat huomenna kirjeessä mulle kotiin :D

    Palataan asiaan, "jos" osat on väärät. Mitä en usko.
     
  16. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Ei ookkaan kiinni,arvelin vaan et joka jätkällä on noita tarveaineita ja vehkeitä sen verran että voi myös suorittaa ns. omavalmistusta.Eikai se nyt pitäs häiritä ketään jos jotain itse valmistaa.Näköjään aina ärsyttää joitakin jos sanoo että tee itse.Ostelkaapa palikat vaikka Kinkilandiasta ei se mua haittaa.
     
  17. smuige

    smuige Gearhead

    Multakin pitäis löytyä noi ylimääräisinä jos hommat rupee kusemaan.
     
  18. Markuk

    Markuk 2nd gear

    Ok. Kiitoksia palaan asiaan jos tarvetta.
     
  19. mke77

    mke77 Gearhead

    täältäki löytyy..... :D
     

Kerro tästä muillekin!