Mistä reikäputkea vaimentimeen?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Anssi, 18.10.2004.

  1. Anssi

    Anssi Gearhead

    Mistähän kannattaisi lähteä etsimään semmoista reijitettyä putkea läpivirtausvaimentimen sisäputkeksi? Halkaisijan pitäisi olla luokkaa 2,5". Marteliukselta ei myydä.

    Ainahan tuon voi tietty porailla itsekin tavallisesta putkesta, mutta jos yrittäisi päästä tällä kertaa vähän helpommalla ja ostaisi valmista tavaraa..
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

  3. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Ite olen käyttänyt paikallisen ohutlevyfirman palveluita!! niillä on vehkeet ja tavaraa?? :odroll: .
     
  4. Chevy59

    Chevy59 3rd gear

    Minä tein vanhasta pyykkikoneen rummusta,on rosteria eikä ollut kallis.
     
  5. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Otat sopivan kokoisen palan reikäpeltiä ja kiinnität vaimentimen pituisen tangon tai tukevan putken ruustukkiin. Sitten hissukseen vasaralla naputtelet pellin putkeksi ja heppailet saumasta yhteen. Näin näitä ainakin prätkiin ollaan tehty.
     
  6. Anssi

    Anssi Gearhead

    Joo, tuon sätkän kääriminen itsekin on käynyt mielessä. Luulisi, että menee aika kivasti kuminuijalla. Liimapuristimilla ja kulmaraudalla teräsputkeen kiinni ja hakkailemaan..
     
  7. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Älä suotta purista sitä kiinni siihen putkeen. Pointti on se, että käytetään pienempää putkea kuin tulevan vaimenninputken sisähalkaisija ja toisella kädellä pidetään levyä paikallaan kun sitä nuijitaan. Tämä siksi, että metalli on siitä vittumaista ainetta että jos sen halutaan taipuvan johonkin suuntaan pitää se aina taittaa vähän "yli" koska pelti palautuu aina hiukan takaisinpäin.

    Ja paras lyöntityökalu on sellainen nylonvasara jossa on n. 120x150x25 suorakaiteen muotoinen vihreä pää.
     
  8. rusty rocket

    rusty rocket Gearhead

    Tampereen Rauta-Soinilla (eri firma kuin Soini Car parts!!) on ainakin silloin tällöin tätä putkea ollut ja sieltä olen sitä joskus ostanutkin, en tiedä löytyykö sieltä tällähetkellä sitä, kun myynnissä olevat putket ja levyt olevat suurimmaksi osaksi erilaisia eriä, viime viikolla sieltä kävin hakemassa putekea ja levyä tuota chrysleriä varten, mutten huomannut katsoa, näkyikö tuota reikäputkea, mutta kysäisemällä sieltähän se selviää :) Tosin, eihän tuossa itsekään reikälevystä vääntämälllä ole mitään vikaa, tuttua hommaa :wink:
     
  9. NokiLotja

    NokiLotja 1st gear

    Onko sen pakko olla vihreä? :rotfl:


    no joo... saa ampua
     
  10. helppoheikki

    helppoheikki Gearhead

    Toi "vihreä" saattaa kuulostaa hölmöltä, mutta kyseessä on erityinen vasara jota ainoastaan yksi firma valmistaa. Ja se ON VIHREÄ. En muista oliko tuo firma suomalainen vai ruotsalainen mutta hyvinvarustetut työkaluliikkeet kyllä tuntevat kapistuksen.

    En tiedä miksi, mutta tuo vasara on aivan ehdoton ohutlevyhommissa.
     
  11. NokiLotja

    NokiLotja 1st gear

    niin mä vähän ehkä epäilinkin, mut en voinu vastustaa kiusausta... [​IMG]
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Se vihreä on hieman liian kova, jättää jälkeä. Kokeile valkoista.
    Reikäputket kannattaa tehdä kylläkin mankelilla.
     
  13. Anssi

    Anssi Gearhead

    Tallilla olisi oranssi nuija :) Sillä ajattelin yrittää.

    Olisiko kellän kokemusta siitä, että mikä olisi sopiva koko sille reijälle. Onko esim 4-5mm liian suurta? Tuleeko villat läpi?
     
  14. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Teen aina mahdollisimman pienireikäisestä levystä vaimentajia. En tiedä totuudesta, mutta kun otta? sanoo että isot reijät aiheuttaa enemmän pyörteilyä niin ottan mukaan pitää tehdä eli pienimmät mahdolliset.

    Tämä on sitten pelkkää mutua :odroll: .
     
  15. Anonymous

    Anonymous Guest

    Päättäkkee jo se vasaran väri, mulla on monenväristä maalia tietäs vaan oikeen sävyn. :eek:
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Reikälevyksi kannattaa valita 1mm vahvuinen, 3mm reijityksellä 26% levy. Huomioikaa vielä yksi erittäin tärkeä seikka, meistaus-suunta. Nämä vihreät vasarat lohkeilevat käytössä, niitä on laitettu moniin valmiiksikoottuihin työkalusarjoihin, esimerkiksi """peltisepän""" pakkiin.
     
  17. vette427

    vette427 3rd gear

    jaa.. reiän suunnat.. vasaran värit?? mitähän olis saatu tehoja kun noi kaikki olis huomioitu???
    paa osite YV:nä niin laitan kuvan miten me tehtiin ja on TODELLA hyvät saundit... yhtään kehumatta.
    kyllä kait se tehojen kannalta tärkein on virtaus ilman liian suurta vastapainetta jota kuitenkin pitää olla!!!
    aikansa näitä lukeneena rupeaa tuntuun että tää on kuitenkin enemmän MUTU eli mustatuntuu juttua kuin faktaa??? kuka tietää???
    jatkakaa rauhassa en minä pahalla.....
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    noniin, mä käytin rosterista tehtyihin änkkäreihin(villaksi)ruostumatonta sorvinlastua,suht tiiviiksi pakattuna,äänet oli muhkean mukavat,eikä tule isoistakaan reijistä ulos,ja tehoja oli 11,6/195
     
  19. Anonymous

    Anonymous Guest

    Nelari ei tarvitse vastapainetta. Päinvastoin siitä on ainoastaan haittaa. Kaksitahtikoneet on sitte kokonaan toinen juttu, niissä voidaan pelailla pilleillä ja vastapulsseilla.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kyllä sillä vastapaineella voi korjata nokkan valinnassa tehtyä virhettä tai
    "portatuille" kansille sopimatonta puristussuhdetta.
     

Kerro tästä muillekin!