Mistä romuautosta syyläri ja flektit?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja xarper, 12.7.2016.

  1. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

    Mistähän autosta saisi - 80 C10 syylärille tollaisen tuplaflektin? Kennon siis rivojen koko 720x520mm.
     
  2. xarper

    xarper Gearhead

    Yks 850 Volvosta riittää varmasti, 2 nopeuksinen.
     
    Karpov tykkää tästä.
  3. impala-63

    impala-63 Double Gearhead

  4. xarper

    xarper Gearhead

    Vermilion tykkää tästä.
  5. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Laitoin yv:n
     
  6. Ponu84

    Ponu84 2nd gear

    Mk2 mondeossakin on tuplaflektit, mulla jäi yks just odottamaan purkua ja siinä ois ehjät flektit
     
  7. Lainailen tätä vanhaa ketjua härskisti enkä edes anteeksipyytele. Lueskelin eilen virittäjälegenda Bill Blyndesteinin Opelin tappikoneprojektia, jossa oli erikoinen lisäjäähdytys:

    Fitted a piggyback radiator, (Nissan Patrol Heater Core) plumbing water off the back of the highest temp area in the cylinder head and returning cooler water to the pump… intro to front of the cylinder head.

    [​IMG]
    NISSAN PATROL HEATER CORE USED TO SUPPORT CYLINDER HEAD COOLING ALONG WITH MOTOR CYCLE COOLING FAN.

    Jos siis ymmärsin oikein, niin kannen takapäästä kierrätetään nestettä tuonne lisäjäähdyttimelle ja sieltä takaisin vesipumppuun. Onko joku kokeillut tai nähnyt jotain vastaavaa?
     
  8. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Oiskohan nimimerkillä Vermilion ollut jotenkin noin modattu vedenkierto? No jollakulla kuitenkin tällä foorumilla.
     
  9. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Idea on vähän tai aika paljonkin sama kuin esim pikkuletukan modaaminen niin että kansien takapäästä otetaan kuumaa vettä ulos ja saadaan viileämpää tilalle. Eli takanurkista letkut eteen sinne termarikopan luokse.

    googlaa "sbc 4-corner cooling"

    Eli kun vakiojärjestelmässä vettä painetaan sisään lohkon etupäästä, se nousee ylös kansiin ja pääsee ulos jälleen kansien etupäästä, jää moottorin takaylänurkka vähän huonolle huomiolle. No kansipahvien reijillä vettä voidaan pakottaa sinne takaosastoa kohti, mutta jos vettä päästetään ulos kansien takapäästä, sinnekkin alkaa virrata vettä ja lämpötila siellä takanurkissa laskee ja lämpöerot koneen eri kohdissa tasaantuu. Jossain ratamoottoreissa yms pitkään huudatettavissa yleinen modaus.

    Ja jos tuo Opel tappikone on kutonen, pidempänän moottorina vastaava ongelma on vain pahempi. Tuo lämmityslaitten kenno ja lisäflekti on sinänsä tarpeettomia jos syyläri on riittävä.
     
  10. Aivan. Löysin tämmöisen kuvan, jossa sitä siirretään imusarjassa:

    [​IMG]
    Mut joo..Sama idea siis.

    Unohdin laittaa linkin. Tässä on se juttusarja:

    Osa 1, osa 2 ja osa 3.

    Eli käsittelee Opelin ja Vauxhallin 4-pyttyisiä OHV-koneita. Toi jäähdytysmodi oli osassa 2. Juttusarja on ilmeisesti vielä kesken.
     
  11. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Joo kansien takapäästä siis vettä ylös imusarjan kautta, kirjoitin vähän tyhmästi ei sinne kansiin kannata uusia vesireikiä kaivella kun siellä on jo.. Avaan vaan reitin sille vedelle imusarjan läpi. Oman koneen imusarjassa olis valmiiks paikatkin tuolla takapäässä, mutta ei oo ollu mitään ongelmia mitä olisi tarvinnut lähteä tuolla ratkomaan.
     

Kerro tästä muillekin!