Mistä romurosteria, messinkiä ja kuparia eteläsuomessa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja auburn, 22.10.2006.

  1. auburn

    auburn Gearhead

    Auton ja varsinkin moottoripyörän laittoon on välillä tarvetta erilaiselle rosteritangolle, levylle ja putkelle, pieniä määriä kerrallaan. Venepuolella
    taas messingile ja kuparille, samoin levynä, tankona, verkkona, putkena.
    Nämä pk-seudun liikkeet missä olen vieraillut, eivät oikein vakuuta, tavaraa
    ei oikein ole, "kato tuolta kasasta jos sieltä löytyisi", hinnoittelu on tyyliin
    "no anna kakskymppiä". Rautakaupoista näitä värimetalleja on turha etsiä,
    ( tai onhan K-raudassa messinkiruuveja 60 EUR!!! / kg )
    Joskus on tullut työreissulla pyörähdettyä Tampereella Rauta-Soinilla, rosteria sieltä sentään löytyy aika hyvin, hinnat näkyvissä, tavarat punnitaan, kuitin saa pyytämättä. ( ja messinkiruuvit oli kesällä 6 EUR/kg )

    Saahan noita tilattua täysinä levyinä ja tankoina, mutta löytyisikö vinkkiä mistä kannattaisi em. materiaaleja etsiä pk-seudulta pienempiä määriä ja mieluiten kilotavarana.
     
  2. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Niemen romu Tattarisuolla, en muista kadunnimeä enkä puh nroa mutta kyllä se löytyy.
     
  3. laakkius

    laakkius Gearhead


    tuolla ei ole kyllä yhtään mitään tarjolla...

    Hyvinkäälle asti jos viitsii ajaa, niin rosteria ainakin löytyy. Messinkiäkin näytti jotain olevan, samoin kuparilevyä ja alumiinia.
    http://www.yrityshaku.net/yrityshakemis ... alitys+oy/
     
  4. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    No, varastohan vaihtelee kun kyseessä on romukauppa. Mä olen sieltä mm. rosteria ja messinkiä ostanut eri muodoissa, ei sitä tosiaan järin valtavaa valikoimaa yleensä ole. Tuurista kiinni, ja hinnat on kohdallaan.
     
  5. MuscTor

    MuscTor Gearhead

    Aika tavalla on viime vuosina heimoveljet ja muut trokarit keräilleet kirkkaat ja värimetallit talteen. Joskus jopa ilman lupaa...

    Senverran kuitenkin on nykypäivänä sekin kama arvossaan. Toki sitä tuurilla romiksilta yms. löytää.
     
  6. laakkius

    laakkius Gearhead

    juu, tuo valikoima on yleensä aika suppea, jotain pikkujuttuja sieltä voi löytääkin. Hinta taas tuntuu vaihtelevan ihan päivän mukaan, itse sain tukusta suoraan halvemmalla osan kamoista...
    Viikko sitten oli kilohinta Hyvinkäällä 3.5€/kg, ja tuntuu olevan nousussa, prkl...
     
  7. auburn

    auburn Gearhead

    Kiitos vastauksista, joskus olen tuolla Niemen Romukaupassa käynyt ja jotain ostanutkin, viime kerrasta on tosin aikaa, täytyypä mennä tutustumaan tämän päivän tilanteeseen. Tuo Hyvinkään liike onkin uusi tuttavuus, täytyykin poiketa siellä seuraavan kerran kun on tarvetta värimetallille. Saman tienhän sitä ajaa Hyvinkäälle, jos tietää että tavaraa löytyy, kun Tattrisuolla liikkeestä toiseen ei oota kuuntelemassa.

    Seuraava sfnetistä poimittu linkki voi olla jollekkin tarpeellinen vaikkei romukauppa olekkaan :

    Ei kai sitten auta muu kuin alkaa tilailemaan
    Saksasta. Olispa meilläkin tuollainen firma kuin
    http://www.wilmsmetall.de Löytyy mitä metallia vaan ja missä koossa
    vaan, eikä ole mitään minimitoimituserää, saa vaikka 5 mm kiekon
    sahautettua sopivasta aineesta, ja maksat vaan siitä käypäsen hinnan
    sekä postikulut. Tosin nuo lähetyskulut Suomeen on sitten paljon
    enemmän kuin itse metalllipalan hinta.
     
  8. pas2

    pas2 Gearhead

    Jungilla tos Mustiolla. Siis paikalline Kuusakoski.
     
  9. freetime-cruiser

    freetime-cruiser Double Gearhead

    Lappeenranta nyt ei ihan etelä-suomessa ole (tai riippuu mistä katsoo), mutta jos niillä nurkilla liikkuu niin Saimaan käyttöteräs on tutustumisen arvoinen paikka, ainakin asiakaspalvelu on yli 10 pisteen arvoista :)

    Valikoimahan noissa liikkeissä muuttuu päivittäin, mutta ainakin rosteriputkea on löytyny joka kerta kun oon tarvinnu, ja mikä mukavinta, mutkat ja kaikki kilohinnalla...

    Ei paljon kannata pakoputkia enää ruostuvasta tehdä :p
     

Kerro tästä muillekin!