Mistä saisi 245/50/16" kesärenkaita ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Tiwi, 6.1.2003.

  1. Tiwi

    Tiwi 1st gear

    Tuntuu olevan meren takana kaikki 245/50/16" kesärenkaat. Tietääkö joku paikkaa täältä koto Suomesta mistä noita saisi ? Onko kukaan tilannut noita suoraan jenkeistä ??
    Nykyiset cooper.... jotain on siinä kunnossa, että vois käydä Hesassa Cruising Nightissa :smile: keväällä.
     
  2. dart -66

    dart -66 Gearhead

    us-partsista Generalina
     
  3. Camaro-87 305TPI

    Camaro-87 305TPI 1st gear

    Itse etsin kans noita samankokoisia. Ei löytyny mistään ainakaan Varkaudesta. Tyydyin kokoon 245/45-16. On paljon valinnanvaraa merkeissä ja hinnoissa. Itse otin edulliset BF Goodrightit.
    -Mikko-

    Ps. Tämähän on taas niitä viestejä jotka ei poista alkup. ongelmaa, mut tulipahan sanottua...
     
  4. Tiwi

    Tiwi 1st gear

    Rengasliikkeet ei ole sanoneet muuta kuin ei oo. Pitääkin ruveta heitä pommittamaan sitten noilla 45 sarjan renkailla. Nykyjään tuntuu kuiteskin joka toisessa autossa olevan 16" vanteet. Muistatko paljonko noilla sun ostamilla renkailla oli hintaa ?
     
  5. jaszu

    jaszu Gearhead

    US-Parts on tosiaan Generalina ko. kokoa myynyt. 2002 keväällä löytyi myös Hankookilta ja Avonilta tuota kokoa ja muistaakseni Euromaster toimitti edelleen Cooperin GTH:ta.
    Avonia myi ainakin Autotek ja ehkä Euromaster, Hankookia luulis saavan joka hankookkaupasta tilaamalla.
    Michelinillä on ainakin ollut Pilot sarjassa 245/50 mutta on kyllä perkeleen kallis, Hankook maksoi n.150€ kpl, Misukka taisi olla n.300€.
    Sitten oli vielä joku Marshall tai jotain...
    Ongelmana se ettei tällaista kokoa mikään pikkuliike ota varastoon vaan ovat aina tilaustavaraa jolloin yritetään myydä vaan varastokokoja, toinen juttu on se että maahantuonti erät ovat niin pieniä että loppuvat nopeasti.
    Eikös 245/45 ole vähän "alamittaisen" näköinen ainakin Firebirdin/Camaron alla...
     
  6. dart -66

    dart -66 Gearhead

    Camaron/Firebirdin alla 245/45R16 on alamit-
    tainen, koska hommasin tollaset 245/50R16 Ge-
    neralit yhteen TA:iin jossa orggiskokona oli
    245/55R16 ja NIITÄ ei tuntunut löytyvän mis-
    tään.Että soita vaan 09-75984100 ja nippu liikkeelle :grin:
     
  7. Camaro-87 305TPI

    Camaro-87 305TPI 1st gear

    Taisin maksaa niistä goodricheista jotain vajaa 600€/4kpl. Joku tuolla toisaalla tais haukkua kaikki BFG:t paskoiks, Mut kyllä nuo on alla pyöriny ja ojien välissä on pysytty. Aika näyttää... Siitä alimittaisuudesta senverran, että ei se minusta näytä alimittaiselta, mut makuasioistahan ei voi kiistellä. (Tosin kuvan autosta voin mailata jos joku haluaa yrittää kiistellä. :grin: )
    -Mikko-
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Juu meitsi osti just Euromasterilta tollaset 245/50/16 pyörylät. Ne oli kyllä tilaustavaraa, mutta toimitus kesti vaan viikon. Ja merkki oli Avon, kokemusta ei vielä moisista knulleista ole, koska odottelen kuumeisesti kesäkelejä.
     
  9. paxton

    paxton 1st gear

    kokeilkaa tm auto ja rengashallia tampereelta sieltä mää oon ostanu renkaat jo vuosia hinnatki on suht kohdallaan
     
  10. paxton

    paxton 1st gear

    niin vielä hinnasta sen verran että 265/55 16 koko ja jokku cooperit ne oli.viime kesän hinta oli 94 € kpl + matkakulut. mun mielestä edulliset eikä pitäny olla sekundaa kun kysyin edullisen hinnan syytä.
     
  11. 67

    67 1st gear

    vai bfg:t paskoja?ei o kokemusta.
    mut näihinkin juttuihin,on miljoona mielipidettä,merkistä ja koosta lähtien.
    mulle on riittäny et ovat pyöreet,meinaan töossä jotuu rengas hommiakin tekee,liikaa näkee uutena käyttökelvottoman?soikeita renkaita.yleensä good year tai nokia.
     
  12. Wäiski

    Wäiski Gearhead

    Kysypäs Rengascenteristä Kuopiosta (=Leväsen Shell). Sieltä löytyi oman kiuluni alle alkuperäisen kokoiset kumit. On muuten ihan uskomaton juttu miten 45/50 profiili vaikuttaa potniakin ajettavuuteen uraisella tiellä. Auton ostaessani alla oli Nokian 245/45/16 kuluneet ja "jyrkkäolkaiset" kumit, niin johan löytyi urat tiestä. Kun vaihdoin oikeat kumit alle, niin ajettavuus parani vallan älyttömästi.
     
  13. Tiwi

    Tiwi 1st gear

    Onks kukaan kokeillut noita 255/55/16 kumeja. Meneekö ne jo liian korkeiksi :smile:
     
  14. paxton

    paxton 1st gear

    ei ainakaan takapyörissa lisää sopivasti muhkeutta (ulkonäköä) etupyöriin en ole kokeillut vois olla että käännettäessä hinkkaa.
     
  15. dart -66

    dart -66 Gearhead

    eikö vielä ole löytynyt (245/50r16) renkaita?
    Jos ei, soita p 0104013340 ark 8-18 ja hyllyssä 1 sarja (ainaskin puolenpäivän aikaan)
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    Laitetaanpas sitten tähän vielä ohi aiheen kysymys, että mistäs kannattas kysellä katusliksejä?
    Pitääkö joku putiikki näitä varastossa, on erikseen tilattaessa niin jumalattoman kalliita.
     
  17. Tiwi

    Tiwi 1st gear

    Kiitti vinkeistä. Kävin tossa Joensuussa ja löysin efolux oy nimisen firma joka tuo itse maahan renkaita Hollannista. Tarjos Good Yearin 245/50/16" v-nopeusluokan renkaita 500€ sarja ja samanlaisia Pirellin renkaita 550€ sarja päälle laitettuna. Toimitus aika on max.2 viikkoa. Mut kannattaa odotella, jos rupee olemaan 200-300€ hintaero sarjalla :grin: mitä oon nyt kysellyt muualta.
    Puhelin firmaan (013) 821 955 tai (050) 528 3068.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Tiwi 2003-03-15 14:44 ]</font>
     
  18. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Pankaas mulle tuonne merkki ja Mallipalstalle juttua Camaro tai Firebirdin omistajat, kun olen tuossa hieromassa kauppaa 1991 Firebirdistä, kaikki tieto on tarpeen autosta ja sen käyttöön liittyvistä aioista.
     

Kerro tästä muillekin!