Mita kestaa Moparin pera?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Temppu, 27.3.2002.

  1. Temppu

    Temppu 1st gear

    Vehkeessa on takana (slantin jaljilta) se 7,25" (oliko se nain, se pienin?) pera, ilman lukkoja tai mitaan, valissa 904 ja nokalla 360 cid.

    Onko ton peran kayttamisessa mitaan jarkee, vai pitasko oitis vaihtaa?
    Jos kantsii vaihtaa, niin millaseen? Lukko?

    Kone lienee viela aika vakiokunnossa, mutta sita voisi joskus harrastuksen ja opin vuoksi vahan yrittaa kutitella (oisko joku 300-350 hp sopiva tavoite?)
    Kisaa ei ajeta, ei kadulla eika radalla.

    Mitas valityksista?

    Pitkalle matkalle pitka pera olis taloudellinen, lyhyemmalla liikkuu kaupungissa paremmin?

    Voiko laatikon kanssa hakee jotain kompromissia, etta laittais 1 ja ehka 2:nkin suht lyhyiksi, ja peran pitkaksi? (On menossa huoltoon joka tapauksessa, kannattaako vahvistaa?)

    Nimimerkki 'ei mitaan tietoo, viela....'


    Temppu
     
  2. fisu

    fisu Gearhead

    kyllä se normaali "kirkkokyydin" kestää, mutta sitten kun alat piristämään sitä niin hommaa ainakin 81/4.
     
  3. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Ilman lukkoa ton perän ikäennuste ei kovin pitkä ole. Ekana siitä hajoo tasauspyörästön rattaat ja seuraavana napsahtaa vetarit. 8 1/4 on jo kestävämpi ja ilman muuta siinä pitää olla lukko. Lukottomat perät ei kestä yhtä hyvin, on se sitten mikä tahansa. 8 1/4" periä on aina välillä tarjolla aika kohtuullisilla hinnoilla, välitys sais olla jossain kolmen pinnassa. 8 3/4" olis tietysti paras, mutta niitä on vähän tarjolla ja maksavat sitten jo selkeesti enemmän.
     
  4. dillen aspeni

    dillen aspeni 1st gear

    mulla ei taho kestää aspenissa 8 1/4 ilman lukkoo vaik se on vakio enkä revittele kovin paljoo...:???:
     
  5. SLIDE

    SLIDE 3rd gear

    aika heikkohan tuo seiskavartti on mutta kesti kuitenkin kaksi vuotta
    pikkulohkon ja manuaalikoneistoisen 904 :n takana.
    toisinaan tuli reviteltyä aikamoisestikin,venäläistärulettiahan tuo on... 8)
     

Kerro tästä muillekin!