Mitä ainetta ohjaustehostimeen Sebring 2.7 2001?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Ohjauslaitteet', aloittaja Samppi, 18.11.2017.

  1. Samppi

    Samppi 1st gear

    Niin ristiriitaista tietoa tulee.. Atf +4 tai power steering fluidia? Ohjekirjassa sanotaan ettei saa laittaa lootaöljyä mutta yhen jenkkikorjaamon paperit sanoo että atf+4 on oikea vaihtoehto. Sielä nyt jotain palaneen hajuista rusehvaa kuraa. Tuleeko vahinkoa jos vaan tuon lootaöljyn sinne vaihtaa?
     
  2. JAMANT

    JAMANT Double Gearhead

    PSF:ää... ATF alkaa vuotamaan, PSF pysyy sisällä...
     
    KajS, minski ja Jussi289 tykkäävät tästä.
  3. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Laitoin omaan -97 rysleriin Mag1 psf:ää. Tehostaja alkoi uliseen ihan sikana sillä. Vaihdoin Redlineen ja ulina loppui.
    Samoin se Mag1 ulisi myös -01 voijjakkerissa, siihen vaihdettiin +4 aateeähvä, ulina loppui.
     
  4. Toope

    Toope 2nd gear

    ATF. Huuhdeltuun järjestelmään.
     
  5. Samppi

    Samppi 1st gear

    Mag1 +4 atf mulle suosittelivat.
    Paljonko tuollaiseen vaihtoon kuluu ainetta?
     
    Muokattu: 18.11.2017
  6. Toope

    Toope 2nd gear

    Mul meni litra,ja silla huuhteli varsin perusteellisesti. Säiliö kannattaa käytää irti ja pestä sisältä varsinkin se sihti hyvin.
     
  7. Samppi

    Samppi 1st gear

    ei se auta ku ruveta hommiin.
     
  8. GMies

    GMies Gearhead

  9. Toope

    Toope 2nd gear

    Tarkennan että litra meni huuhteluun,täyttö oli jotain hieman toista litraa.
     
  10. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

  11. Samppi

    Samppi 1st gear

    Eli hieman huuhtelua ja mag1 +4 atf sisään.
     
  12. voijaggeri

    voijaggeri Gearhead

  13. Samppi

    Samppi 1st gear

    Ajattelin irroittaa paluu letkun ja liittää siihen imupumpun ja sen kautta imeä ja huuhtoa järjestelmän. Ei tarvi ilmata eikä käyttää pumppua tyhjänä.
     
  14. Vuppe

    Vuppe Double Gearhead

    Mä otin säiliön irti ja käänsin sen katolleen, valutin tyhjäksi. Tuoretta mehua täyteen, paluupuolen letku astiaan ja säiliön paluunippaan tulppa. Kone käyntiin ja uutta mehua säiliöön sitä mukaa kun pinta putoo. Väristä näkee kun alkaa tuleen uutta paluuletkusta.
     
  15. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Ohjaustehostimessa ei ole yhtäkään osaa, joka tarvitsee vaihteiston lisäaineita. Päin vastoin, niistä voi olla reilustikin haittaa.
     
    KajS tykkää tästä.
  16. mpg55

    mpg55 2nd gear

    PSF ja ATF voi joskus olla hyvin lähellä samaa tavaraa, jos ei jopa täysin samaa. Sanoohan tuo tehtaan service bulletinkin tuosta ko. mallista että factory fill on ollut psf mutta serviceen käy ja suositellaan ATF+4.

    Jeep -94 tehostimeen laitoin Comma PSF mitä Motonetista löytyi, mutta punaista ihan atf näköistähän sekin oli. Olis varmaan ATF+4 käynyt.
     
  17. Samppi

    Samppi 1st gear

    Hyvin tuntuu tuo +4 atf toimivan tehostajassa.
     
  18. KajS

    KajS Gearhead

    Minä uskoisin tällaisissa tapauksissa JAMANTIN ja Jussi289:n juttuja.
     
  19. Samppi

    Samppi 1st gear

  20. KajS

    KajS Gearhead

    Hyvä dokumentti.

    POLICY:
    Information Only.
     

Kerro tästä muillekin!