Mitä bongasit liikenteessä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Chevy-74, 8.9.2005.

  1. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Porissa viimisen päälle laitettu crown vic/ltd.

    [​IMG]
     
    juko7, leivonharri, redneck1 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  2. Yorcci

    Yorcci Gearhead

    Olin kyllä testailemassa laatikon softamuutoksia ja ei näillä kulmilla ole tullut vastaan toista oranssia kutvosta, kun Sakukin myi tuplaturbon pois - joten arvailut lienevät kohdallaan, toimintatapa sopii kyllä profiiliin...

    :)

    No eihän tuolla katiskalla oikeasti mihinkään ehdi, kun on vielä ihan vakio lukuunottamatta vaimentajia...

    ...mutta jos joku ahdin löytäisi joskus tiensä tuonne konehuoneeseen, niin ehkä sitten vois olla hetkeksi kulkua riittämiin?
     
    MudMax tykkää tästä.
  3. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Andaluciaa ajeltu 1000km ristiin rastiin, saldona yksi lava-gmc, 2000-luvun tuote, yksi melko tuore mustang ja yksi ford F150.
    Pari avonaista vanhempaa brittisporttia ja monta tipparenua.
     
    isalmela tykkää tästä.
  4. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Harvemmin tulee vastaan mutta mikä ihme on sellaisen boxin pointti? Ihmettelen vain sen takia kun kerran tuli uudehko Suburban vastaan jossa oli suksiboxi katolla. Siis oikeestiko joku tarvii Suburbanissa vielä lisää tilaa?!?!? Autossa ei ollut edes montaa ihmistä ja tavaratilaa riittäisi vaikka ruumisarkulle.
     
  5. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Se on anoppia varten. Ei kuulu räpätys sisätiloihin.
     
    redneck1 tykkää tästä.
  6. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Se joka ihmettelee suksiboxin tarvetta niin ei harrasta mitään talvilajia, missä suksia joutuu kuljettamaan. Jos kamppeita kuskaa autossa sisällä niin aina tulee mukana lunta ja vettä sisälle autoon, kolhit auton muovista sisustaa, joudut kääntelemään penkkejä......
    Nelihenkinen perhe kun lähtee lomalle lappiin ja kaikilla on mukana sekä laskettelu- että murstikkavehkeet niin siinä yksi suksiboxi jo ahdas.:p:D.
    Kesällä Pärnussa ihmettelin suksiboxeja suomiautoissa ennenkuin hokasin, että vaatteet yms kassit oli boxissa ja peräkontit täynnä superalkon tuliaisia.
     
  7. hartsa69

    hartsa69 Double Gearhead

    Niin tiedän kyllä mihin semmonen ("nykyaikainen") perhe tarvii tila-auton lisäksi boxinkin. Ennenvanhaan kun kaikki oli ns. paremmin, perhematkat onnistui ilmankin. Tosin ei varmaan ollut olemassakaan laskettelukeskuksia tms. Leirintäalue jossain lähellä.

    Tänään tavallinen Volvo 240 -bongaus.
     
  8. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Onhan niitä laskettelukeskuksia ollut suomessa jo jostain 50-60 luvulta lähtien, mutta en ole itsekään nähnyt harraste/käyttöjenkkejä niiden parkkipaikoilla, tai yleensä harrasteautoja. No kerran piti jäädä katselemaan kun sohjoisella parkkipaikalla kaveri sovitteli suksia Lamborghinin vänkärin paikalle. Tarkoittaako tämä sitä että skimbaajat ei harrasta autoja, vai miten?
    Tänään bongaus Kuopiossa 71-72 Chevy Impala (tai Caprice) coupe, vihreä ja valkoisella katolla.
     
    PetteriT ja isalmela tykkäävät tästä.
  9. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    Kuopiossa Musta Charger 1969, isot pro touring henkiset tassut alla.
     
    isalmela ja SARKERI-71 tykkäävät tästä.
  10. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Aika monella taitaa olla ihan muuta roinaa siellä boxissa.Näkyyhän noita kesälläkin helvatin paljon,vai onko siellä sitten vesihiihtosukset:D.
     
    SARKERI-71 tykkää tästä.
  11. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Kesää kohti mennään.Kupla Volski -71 pyörähti työpaikalla tänään.
     
    isalmela tykkää tästä.
  12. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Ei ihmeempiä ole näkynyt. Liikennemerkkiin nojasi krominen rekkatyylinen pölykapseli joka kuitenkin oli Van, pickup kokoluokkaa. Sitten näkyi hopea/harmaa 90-luvun puolivälin Chevy Van, Dodge Magnum 2005-2008...

    Nokallinen Scania. En muista milloin viimeksi olisin nähnyt Eurooppalaisen nokallisen kuorma-auton.
    [​IMG]
     
    juko7 ja Arkkumies tykkäävät tästä.
  13. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    Tänään työpaikalla pyörähti Saab 900 C 4d -89.Vain 189 tkm ajettu ja hitsaamaton.Siinä Saabin omistajan kanssa naureskeltiin näille nykykikottimille,kun esim. polttimon vaihdoistakin on tehty sangen vaikeaa.Saabissahan ajovalopolttimon vaihtaa minuuttiin,eikä tartte edes kiirehtiä:D.Isälläni oli Saab 900 ja 26 vuoden varaosat (ei sisällä öljyjä+filttereitä) maksoivat noin 1000 euroa.Raidetangon sisäpää meni 360 000 km paikkeilla ja vetoakselin suojakumejakin meni tasan yksi .Ei ollut typeriä "linnunluita" ym. ylimäärästä paskaa Saabissa.Työpaikalla pyörähti myös Ford Raptor 6.2 V8.
     
  14. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    No se nyt vielä oliskin jos Saabilla ajaminen olisi kallista! Siinä Saabissa on ihmisparalle rangaistusta ihan tarpeeksi muutenkin... :rotfl:
     
    eeko, LehtinenA ja Antabus tykkäävät tästä.
  15. redneck1

    redneck1 Gearhead

    Muutamia vuosia uudempi Saab niin saa lykätä korjauksiin sen tonnin kuussa.:p Tai ainakin vuodessa... Etten nyt turhia liioittele.
     
  16. grantorino

    grantorino Gearhead

    Uudempiin "Opel"- Saabeihin tarvii ainakin öljyä ostaa kanisteri/kuukausi, yhdellä kaverilla on tälläinen 2006 mallinen gm moottorinen saab ja järkyttävä määrä tyhjiä öljykanistereita.
     
  17. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    LX Magnumit on harvinaisia, taitaa olla 27kpl Suomessa. Facelift 2008 on harvinainen, jopa jenkeissä.
     
    redneck1 tykkää tästä.
  18. RaiRai

    RaiRai Gearhead

    Saabeista en (onneksi) tiedä, mutta ei kai nyt ole sekoittunut johonkin VAGina vehkeeseen? Eikös heidän moderneissa moottoreissa jotain litra per 1000 km ole valmistajan mukaan ihan normisettiä?
    Jännästi on tekniikka kehittynyt kun parisataa tonttua ajetussa GM 90-luvun 350 CID pikkulohkossa öljynkulutusta ei pysty havaitsemaan mittatikusta 10 tkm vaihtovälillä.
     
  19. Hukka86

    Hukka86 2nd gear

    Oma käsitys noista
    Gm kauden t5 saabit ei vielä syöneet öljyä mutta t7 kun tuli niin tuli ns. Matalakitka männänrenkaat jotka ei kestä (menettävät esijännityksen). Joidenkin mielestä männän renkaat vaihdettava jossain 300tkm kohdalla
     
  20. Jarzas

    Jarzas 1st gear

    Mulla on käyttiksenä t7 9-5 saab vm2000, 523tkm ajettu, kerran vuoteen kun öljyt vaihtaa niin välissä joutuu kerran pari desiä lisäämään, toki kilometrejä kertyy vain 5tkm vuodessa.
     

Kerro tästä muillekin!