Mitä maksoit ekasta amerikanautostasi

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Kalu, 8.3.2015.

  1. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

    V.2000 rakenneltu -77 Chevy Van 25000mk.

    Myöhemmin samana vuonna kimppa-autoksi nopea -66 Fairlane 10000mk
     
  2. B

    B Gearhead

    Vuosi oli -83 ja Chevy II maksoi 5000mk
    Tuhoutui myöhemmin Automania pätkässä.
     
  3. buick71

    buick71 2nd gear

    Valiant-73 vuonna 1992 hintaa 6000mk+sonyn autokasettimankka..
     
  4. zejk

    zejk 1st gear

    Chevrolet Malibu 4d -64, 283 ja nelivaihteinen (orkkistekniikka)...KAN-10...ja vuosi oli 1977 , hintaa 4500mk
     
  5. NonSenCe

    NonSenCe Gearhead

    sen seittämän vuotta..tai enemmän on aikaa kun ekan ostin.. ja onhan se ny vieläkin tuolla pihalla maatumassa, mutta ei oo vuosiin liikkunut.

    rambler american 69, konehuoneessa on 199cid, eli suora kuusi, ja puolet siitä eli 3 lovinen manuaali ratissa.. jenkkikuume oli mahoton. olisi paremmankin voinut ostaa jos olisi hieman miettinyt. hintaakin oli liikaa kai.. olisko ollut 700e? (ei muista. hahah, editoin jos löydän tiedon jostain) suurin virhe oli se että tyytyi manuaali vaihteiseen. olisi pitänyt vain ostaa automaatti. olisi tullut enemmän ajeltua ja voisi nytkin kiinnostaa auto enemmän.

    muutaman kuukauden pe ja la illat sitä harsittiin kasaan (lähes koko lattia) hieman herkisteltiin paikkoja ja leimalle. ekan kesän loppu meni seisonnasta johtuneista jumiutumisista kärsien. toisena kesänä isompi vika hidasti ajeluita. kolmanneksi tuli se korjattua mutta ei ollut varaa sitten enää työttömänä laittaa sitä kakkosautoksi ajoon. neljäntenä oli taas pitkästä seisomisesta johtuneita rikkoutuneita paikkoja joten niiden varaosien löytäminen, tilailu ja saapuminen kesti niin ettei enää kiinnostanut kesäksi laittaa ajoon. viidentenä vuonna totesi ettei enää auto kiinnosta. kuudentena ei ees yrittänyt, vaikka "tietää" että teoriassa parin viikonlopun työllä ja jo olemassa olevien varaosien vaihdolla sen pitäisi olla ajokuntoinen taas..

    viime vuonna (luulen että seittemäs) ostinkin tuon toisen jenkin, eli cutlassin. tässäkin on omat vikansa mutta sentään luulen saaneeni sen halvalla.
     
  6. Käkö

    Käkö Gearhead

    '84 ostin Valiant '65:sen, kax ovee, slantti ja rattikarahka, maxo 5000 mk...
    '91 Tammikuussa ostin Luiskahuulen eli farmariDartin '66, maxo projektina 14000 mk
    Mua pidettiin hulluna ku maksoin "romusta" noin paljon, ei se mun mielestä mikään
    romu ollu, oli tullu vaan iso huoltoväli täyteen... Ja joo , se on meillä vieläkin...
    Annoin sen kyl omalle pojalle 18-vuotislahjaksi ja ite oon haltija...
     
  7. pequli

    pequli Gearhead

    Keväällä 1982 2D Valiant vm 1965. Maksoi muistaakseni 6000mk, kun oli oikein veekasilla.
     
  8. musta78

    musta78 Gearhead

    22.06.1996 Mustang II. Maksoi 11400mk.Löytyy edelleen tallista.
     
  9. camaro1970

    camaro1970 3rd gear

    -97 vuonna chevy van -91 korotettu stargraft aj.240tkm 109 000 mk,2v ajoin ja mittarissa 270tkm ja sain 95000mk ja vuonna -02 camaro -70 8300e
     
  10. ESMCB

    ESMCB Gearhead

    2009 Ostin farkku Aspenin kutosella ja automaatilla makso 1000e ja osarilla totta kai kun amiksessa sitä rahaa ei paljon tullu. 2010 65 Dartin 225 rattimanuaalilla ja neljällä ovella sekin makso tonnin mutta aspeniin verrattuna ei ollu katsastettu. molemmat on edelleen tallessa ja Dartilla tänäkin kesänä toivon pääseväni ajelamaan.
     
  11. Crestwood

    Crestwood 3rd gear

    Vuosi 2007 ja ikää 17, -76 farmari Coronet oli myynnissä 1800:lla ja maksoin 1450.
     
  12. kippis

    kippis 3rd gear

    eka jenkki (-76 stw coronet) tuli vaihtokaupan kautta -92 ? mut toisen hinta oli 8000mk ja vuosi oli kai jotain -97 ? -70 duster 318 koneella ja projekti.
     
  13. Make.S

    Make.S Gearhead

    Autoilu aloitettu-91, mutta vasta 2003 hairahdin ameriikanmalmiin.
    Chevy II -65 4d. 305+ 3v man. 1000€ piti tästä herkusta maksaa.
    Nyt 12:sta harrastejenkki menossa...
     
  14. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Minäkin kommentoin tähän siitä, mihin ei ollut varaa. Lukiolaispoikana 90-luvun puolivälissä näin myynnissä olevan Mustang 1965. Katsastettu ja aika ok kuntoinen. Koska se oli 6-koneella, ei se silloin oikein ketään kai kiinnostanut ja hintapyyntö oli sen mukaiset 15000 markkaa. Rahat olisin saanut kokoon, mutta bensankulutus mietitytti, koska se olisi ollut myös käyttöautoni, kun harrasteautoista ei voinut lukiolaisena kuvitellakaan. Bensankulutuksen vuoksi jäi ostamatta, vaikka eihän se juuri sen enempää vie kun Volvo 142..... Hieman harmittaa näin jälkeenpäin. No, onhan siitä jo 20 vuotta...

    Toinen mikä poltteli lukiopoikaa oli 1962 Cadillac 4d tolppa. Ok kuntoinen ja alkuperäinen. Muistelen, että hintapyynti oli 15000 markkaa / tai tee tarjous :eek: Ilmeisesti sama tapaus, josta on juttu Mobilistin pääkirjoituksessa 5/96.
    Oliko nuo Caddyt järjestäen noin pilahinnoissa lamavuosina? Tuotiinko niitä kerralla niin paljon Jenkeistä, että markkinat hyyty kokonaan? Koska muistan nähneeni romumetallin keräysalueella 6 tai 7 kappaletta 1960-luvun Cadillacia, joista 2 avoa. Aika purettuja ja kolhittuja mutta kuitenkin.... Paikka oli Jyväskylässä nykyisen Bilteman kohdalla, ja vuosi oli kai noin 1995?
     
  15. signet

    signet Gearhead

    American Rambler 440-69 1500mk.Vuosi oli -86, ikää reilu 13v.
     
  16. eilhik

    eilhik Gearhead

    Vanha bussi Transit-V4 1974 päittäin -65 Dart,ttiin nelilovisella manuaalilla ja slantilla. Transit oli 3500mk ja vuosi 88.
    Kummassakin leimaa jäljellä.

    Ne Cadillac,it oli halpoja 90-luvun puolessa välissä 2dht-62 22000mk ja takakontillinen uusia nos osia mukana tälläinen kävi lähipiirissä.
    Oli ehjä ja muuten museokuntoinen mutta eihän se auringonpolttama maalipinta kelvannut yberpussihousutarkastajalle.
    Meni eteenpäin laitettavaksi ja on vieläkin laitettavana yli 10v ja tuskin tulee liikenteeseen eli montako hyvää autoa poistunut pilkun#ussijoiden museotarkastajien toimesta liikennettä rumentamasta.

    Saipas avautua virkamiesten mielivallasta.
     
  17. Lyijykelkka

    Lyijykelkka 2nd gear

    Tais olla 1200 dollarin Plymari. Mutta sitä ennen oli "se, mikä pääsi karkuun" - 59 DeSoto Town Panel…Yhden patriarkan kanssa sovittiin kaupat…ja hinta. 11kk:n jälkeen (1983) olin menossa kaupoille, niin patu oli jo tehnyt kaupat "jonkun muun kanssa"… Sittemmin Soto lahosi paloina erään tamperelaisen alan kauppurin pihaan…vieläkin sylettää…prkl. :mad:
     
  18. Toke

    Toke 3rd gear

    vuonna 2003 -91 ram van maksoi 2800€ ja oli halvimmasta päästä. Pari vuotta sen jälkeen ostin ekan jenkkiharrasteen, -81 new yorkerin 1600€ ja viimeiset muistot järkevästä hintatasosta on vuodelta 2007, museorekisterissä aiemmin ollut -64 new yorker maksoi 3200€. Nytkin tekis mieli hommata vanhempi harrasteauto vanin kaveriks, mut nettiauton selailukin kannattaa varmaan lopettaa, alle 5000 ei oikeen saa mitään....
     
  19. RooZe

    RooZe 2nd gear

    Ensi jenkki tuli vaihdossa 2000 luvulla, annoin vaihdossa itselläni pitkään olleen mobylette moponi ja sain 76(77)coronet farmarin. Ai että sitä viitseliäisyyden aikaa. Tuli tehtyä remonttia oikein perkeleesti joka puolelle. Voimaakin tuli mukavasti kutiteltua 360 koneesta. Kyseistä autoa ei ole näkynyt vuosiin enää missään,jätin joskus pk seudulle, itäkeskuksen läheisyyteen liikkeeseen. NR-500 oli rek.
    Hyvät muistot autosta jäi kaikin puolin.
     
  20. bandit_1

    bandit_1 Gearhead

    12000mk, vuonna 1999 oli ensimmäinen hairahdukseni, 1973 Dodge Monaco, 440 koneella. piti olla iso kone ja se täytti tuon kriteerin. kunto oli aika laulu, fiksattiin minkä kerettiin, leimakin siihen kerran irtos. se meni osina eteenpäin ja tilalle tuli 65 rullaava 4d malibu (olisko ollu jo eurot, muistaakseni 1700e)? joka vielä tallissa jököttää kunnostamista odottaen. no noita vaneja ja capriceja on ollut ja on vieläkin. ja pari kilpuria, ja vois kenties rakennella keretessään yhden. ei harrastus lopu
     

Kerro tästä muillekin!