Mitä moottoriöljyä 4.6 northstar Sevilleen ?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Cadillac SLS, 8.12.2011.

  1. Cadillac SLS

    Cadillac SLS 1st gear

    Mitä öljyjä olette koneissa käyttäneet ja paljonko sitä öljyä koneeseen menee ?
     
  2. Cadillac SLS

    Cadillac SLS 1st gear

    Jengi lukee mut kukaan ei uskalla vastata mitä öljyä Cadillaciinsa laittaa, saati paljonko ;) ?
     
  3. Mjjv

    Mjjv 1st gear

    Näitä NETTISIVUJA mistä voi hakea rekkarin tai ajoneuvon mukaan öljysuositukset löytyy lähes joka öljyvalmistajalta

    Laita vaikka GM:n Dexos2 5W-30 saa ainekin motonetista muistaakseni 25 € per 5 litraa, 7,1 litraa on kokonaistilavuus
     
  4. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    joka vehkeeseen oon laittanu mobil 1 kesät talvet.
     
  5. grantorino

    grantorino Gearhead

    Kendallia olen aina käyttänyt amerikanautoissa. Jenkkiöljyä jenkkikoneeseen, sillä ne toimii.
     
  6. saresks

    saresks Gearhead

  7. Antti.K

    Antti.K Gearhead

  8. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Älä Cadillac sls ota herneitä klyyvariin tästä...
    Täältä saa apua lähes kaikkeen alkaen elatusmaksuista taivasosuuden lunastusohjeiden kautta naulapään oljypohjan propun tiivisteen paksuuteen. On vaan niin että yksinkertaisiin itse helposti selville saataviin pulmiin täällä usein jätetään vastaamatta. Kokeile OD.n haku-toimintoa, saatat yllättyä!Toivon että autovalintasi ei ole liian vaikea kuten viesteistäsi jossain määrin paistaa. Cadillac on hieno vaunu mutta se vaatii myös joskus paljon. Mukavaa viikonloppua.
     
  9. Cadillac SLS

    Cadillac SLS 1st gear

    Onko 10w-30 neste diesel sopivan luokan öljyä tai yleensäkään mineraali 10w-30 ?
     
  10. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Kyllähän se Nortti varmaan silläkin pyörii, ainakin jonkin aikaa. En silti itse laittaisi. Kyllä moderni moottori kaipaa ennemmin synteettistä ja notkeampaa 0W / 5W, varsinkin kun talvella käytät. Eikä sen pitäisi olla kustannuskysymyskään, kuten tuossa aikaisemmassa viestissä esimerkki osoittaa. Miksi säästää niin tärkeässä jutussa kuin moottoriöljyssä kun oikeatakin on saatavilla? :eek:
     
  11. Jza

    Jza Double Gearhead

    Miksi? Eiköhän se ole ihan yksi jeesuksen sama että mitä öljyä sinne työntää, kunhan se on öljyä. Jokaisen jenkin käyttöohjekirjassa mitä minulla on ollut, on suositeltu yleensä joko 10w-30 tai 10w-40 öljyjä. Veikkaan, että niin lukee myös nortin oppaassa? Luulisin, että niilläkin alaskassa joskus on pakkasia? Tai ei tartte mennä edes sinne saakka, kun näkyy pohjoisissa olevan -20 raatia nytkin.

    Mutta eipä noista kylmänä notkeammista varmaan haittaakaan ole.

    Jenkit fundeeraa samaa vähän eri näkökulmasta: http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... er=1690208

    :rotfl:
     
  12. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Näistä litkuista on varmaan eniten kinaa koko palstalla :rotfl: .

    Tekeekös esim. laakerivalmistajat erilaisesta aineesta eri merkkien laakerit kun joku ööli niitä joissain merkeissä rikkoo ja joku taas ei :rotfl: .
     
  13. ihd

    ihd Gearhead

    Moottoriöljyä olen käyttänyt ja öljytikun max rajaan olen pyrkinyt täyttämään. Ei se nyt niin vaikeeta voi olla.
    T: yli 60tkm nykyisellä nortilla milloin milläkin öljyllä ajanut.
     
  14. ido59

    ido59 Gearhead

    jos et halua noudattaa käyttöohje- tai huoltokirjasta valmistajan suositusta:

    1) katot, että purkin kyljessä API-luokitus vastaa vähintään auton vuosimallia:

    SN Introduced October 2010
    SM Introduced on 30 November 2004
    SL 2001 Gasoline Engine
    SJ 1997 Gasoline Engine
    SH Obsolete For model year 1996 and older engines.
    SG Obsolete For model year 1993 and older engines.
    SF Obsolete For model year 1988 and older engines.
    SE Obsolete For model year 1979 and older engines.
    SD Obsolete For model year 1971 and older engines.
    SC Obsolete For model year 1967 and older engines.
    SB Obsolete For older engines.
    SA Obsolete For older engines;

    2) katot lämpömittaria ja valitset viskon:
    [​IMG]

    3) menet kauppaan ja valitset öljypurkin joka miellyttää silmää, lompakkoa, esson baarin kavereita ja lisäksi vastaa em luokitusta ja viskositeettia.
     
  15. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    Tekeekös esim. laakerivalmistajat erilaisesta aineesta eri merkkien laakerit kun joku ööli niitä joissain merkeissä rikkoo ja joku taas ei :rotfl: .[/quote]


    asiahan miteskään mulle kuulu enkä mitään tiä eikä oikeestaan ehes kiinnosta mutta esim. joissain kotteroissa nykyjään hydraulinostimet vaatii kylymässä tietynlaista, ilmeisesti ohutta linimenttiä että toimis kylymä-käynnistyksessä suunnitellulla tavalla ilman venttiili- konneiston vaurijoitumisen vuaraa, tämä on enempi kai "nyky"mååttåreiden juttu..tätä on ainaskin joissain "ruosteen kemiallinen merkki" valmistajan autoissa..
     
  16. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Minkä tahansa nykyisen täyssynteettisen pitäisi tuohon koneeseen soveltuvan. Jos merkkiuskoinen haluaa olla, suosittelen käyttämään valmistajan suosittelemaa öljyä/laatuvaatimukset täyttävää öljyä. Tosin nykyään jopa motonetin halppis kura täyttää monien uusien autojen longlife laatuluokitukset...

    Ennen öljynvaihtoa sitten esim STP motor flush vanhojen sekaan ja ohjeenmukainen menettely aineen kera.

    Jos tiedossa millä öljyllä moottorilla ennen ajettu, sitten tietenkin mielellään sitä.
     
  17. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    ei tommonen tarvi mun kokemuksen mukaan öljynvaihtoo, ajoin eldo touring coupella 12t mailia, siinähän on se vähän kireempi NS, eikä varmaan se ex navy-sealkään ollu koskaan menny öljyjä vaihteleen, eikä koskaan tippakannu-valo syttyny tai tietsikka huomauttanu mitään, tosin auton arvo olis varmaan noussu 1/3 jos olis teettäny sen jossain(öljynvaihdon), laite makso $600 ja ajelin sillä noi mailit ja romis makso viä $500 siitä, samaan aikaan tsätti-autossa halvin samanlainen oli 14 000 euroo, kaliimpi oli jotain 20 000 e, kaupittelin sitä omaakin tänne tonnilla (taaloissa, 750e?) mutta vastaukset oli sitä tyypillistä od. beeässää. erikoista...?
     
  18. 440Mag

    440Mag Gearhead

    Tää tuli ihan uutena juttuna että joku viittiny vielä ihan 600dollaria maksaa etuveto gm:stä :D
     
  19. ido59

    ido59 Gearhead

    noh... kyllä 500cid eldorado tai 455 toro ovat autoja, vaikka fwd muuten onkin ihan per-c:stä... näistä uudemmista oon kyl samaa mieltä.
     
  20. makemydayjew

    makemydayjew 1st gear

    Tää tuli ihan uutena juttuna että joku viittiny vielä ihan 600dollaria maksaa etuveto gm:stä :D[/quote]

    sillä voin vaan puolustautua että se eldo oli tutulla miehellä ja sain "pyörät" samana päivänä ku rattastin kaupunkiin...ei oo ilmeisesti ylpeilyn aihe moinen kauppa mutta tehty mikä tehty ja hyvinhän se palveli..
     

Kerro tästä muillekin!