Mitä nykyään maksetaan 5.3 tai Hemi koneesta....?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja karivanner1, 27.8.2020.

  1. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    On tarvetta saada osia suomeen, olen katsonut (taas) sopivaa muulia.
    Tuli vaan mieleen, että noi ehdokkaat on ruosteen raiskaamia, mutta koneen niistä saisi pelastettua.

    Esim Chargeri 5.7 Hemi koneella, jolla on ajettu 182tml. Mikähän tommosen koneen realistinen myyntihinta olisi suomessa?
    [​IMG]

    Suburbaneja ja pikappeja löytyy kanssa, noissa on yleensä 5.3 kone, 6.0 koneella olevia on harvemmassa. Onko noita jo suomi täynnä, kannattaako tänne edes tuoda enää?
     
  2. T5

    T5 Gearhead

    LS-koneet taitaa mennä siihen 2000 euron pintaan. Laatikon kanssa sitten tonni lisää. Osa myy halvemmallakin. Itse ostin 6.0l LS-koneen truck-imusarjalla ilman apulaitteita 1600 euroon Suomesta.
    Hemejä ei ole niin paljoa myynnissä, joten ehkäpä semmoinen voisi olla fiksumpi kohde? Tosin näissäkin taisi olla jotain vuosimallijuttuja et joitain ekoja vuosimalleja ei kannattanut turbottaa tms. Fiksummat korjatkoon, jos puhun omiani.
     
    12345678910 ja karivanner1 tykkäävät tästä.
  3. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Seetit noissa 5.7 tais irrota itsestään, ainakin joissain vuosimalleissa.
    Ai mitä ne heikot männät kestää?
    Veikkaan, et ihan tarpeeksi monelle :D
     
  4. Tero2

    Tero2 Double Gearhead

    Mää maksoin suomessa paikallisesta purkaamosta ostetusta - 07 chargerin 5,7 hemistä 2500€,jolla ajettu 50tml.
    Siellä ois vielä Challengerin 5,7hemi olikohan 2012
     
  5. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Niitä pikkutirri 5.3 ja 4.8 en tois ollenkaan, vaan 6.0 ja 6.2 litraisia kun puhutaan gm moottoreista. Mopareissa keskittyisin srt versioiden 6.1 ja 6.4 motteihin. Niin vois jäädä vähän enempi siivua vaivanpalkaks.
     
  6. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Jos joku tuo 6.4 Hemin ja hinnoittelee sen järkevästi ilman 200% Moparlisää niin kiinnostaa kyllä. Toki purkuautot joissa sellainen on ovat varmasti kalliita jenkeissäkin.
     
  7. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    No ei ole paha hinta, kun vertaa että jostain loppuun ajetusta 440 pyydetään samaa ellei enemmänkin.
    Tosin jos tollasen meinaa saada ruiskuna liikenteeseen, niin tulee lisää kustannuksia.
     
  8. tyyp360

    tyyp360 3rd gear

    No eipä se kaasarille vaihtokaan rahapussia painavammaksi tee ;)
     
    LPV ja jknR tykkäävät tästä.
  9. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Voiko niitä kaasarille muuttaa, ja mitähän se maksaa?
     
    passerby tykkää tästä.
  10. T5

    T5 Gearhead

  11. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    800 taalaa

    . Hmh . Ei miusta paljon.
     
    passerby tykkää tästä.
  12. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Äkkiä itsestä taas tuntuis että 800$ on hirveen iso raha sijottaa ominaisuuksien huonontamiseen
     
    Visa, Slant Sickness ja isalmela tykkäävät tästä.
  13. simeoni

    simeoni Double Gearhead

    Sama raha kannattaa sijoittaa siihen että saa moottorin pelaamaan ruiskuna.
     
  14. passerby

    passerby Gearhead

    Totta toki kun asiaa katsoo noin mutta jos kone tulisi itselle kesäharrasteeseen, niin kaasarointi olisi ainakin minulle ominaisempi "tyylisuunta" :odcool:
     
    Forvolett ja hzemax tykkäävät tästä.
  15. T5

    T5 Gearhead

    Omasta koneesta puuttuu suuttimet ja polttoainekiskot. Imusarjaakaan ei olisi tullut mukaan, ellen sitä olisi tinkinyt kaupanpäälle.

    Jos laskeskellaan, että pitäisi ostaa:
    * suuttimet
    * polttoainekiskot
    * johtosarja (vaikka Holley terminator x)
    * imusarja (jos ei ole)

    niin äkkiseltään tuommoinen kaasarimuutos alkaa houkuttamaan. Holdener dynotti saman LS-koneen kaasarilla ja ruiskulla. Teho oli melkein prikulleen sama noissa vedoissa.
     
  16. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Ruiskun etu on toiminnallisuus eri tilanteissa ei max teho. Vääntöä todennäköisesti ruiskuimusarjalla laajemmalla alueella ja nätimmät käppyrät kuin kaasari imusarjalla.

    Kaasareille on toki omat faninsa silti.
     
    passerby ja Visa tykkäävät tästä.
  17. passerby

    passerby Gearhead

    Itselle kruisailu pääasia joten max tehoilla sun muilla käppyröillä ei merkitystä. Luu ulkona, arskat naamalla ja cruisaamaan :odcool:
     
  18. Väpsy

    Väpsy Gearhead

    Totta kyllä, että kaasareille löytyy oma kannattajakuntansa, ja varmaan monessa tapauksessa puolustaakin paikkaansa erinäisistä syistä. Jotenkin vaan (henk.koht mielipide) tuntuu että enää siinä vaiheessa kun kone istuu nokalla olis hölmö jättää hommaa "puolitiehen". Ite kallistuisin ulkonäkösyistä ennemmin vanhaan koneeseen ruiskulla, kun uuteen koneeseen kaasarilla. Mutta onneks makuja on monia, olis vähän helvetin tylsää kiertää vaikka tapahtumissa missä olis 300 samanlaista autoa, jotka kaikki olis rakennettu samalla kaavalla :)
     
    passerby ja Turbiini tykkäävät tästä.
  19. Hai

    Hai Double Gearhead

    Huomioi, että toi on vasta "kaasarimuutos ilman kaasaria".
    Setti missä kaasari mukana oli alk. $1130

    LS-motin kaasarointi on vähän hankalampi, kun siinä ei ole mitään mahdollisuutta (esivalmisteltua) laittaa perinteistä virranjakajaa.

    Se iso juttu yleensä on sen kaiken muun "ruiskuinfran" rakentaminen siihen autoon.
     

Kerro tästä muillekin!