Mitä öljyä C4:ään

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Sumu, 10.6.2002.

  1. Sumu

    Sumu Gearhead

    Sopiiko mikään muu öljy C¤:ään kuin type F??
    Mercon V ei taida käydä mutta entäs dexronit?
     
  2. Slas

    Slas Gearhead

    No ei sovi Dexron C4:een vaan type F. AOD:hen sen sijaan sitten Dexronia.
     
  3. Sumu

    Sumu Gearhead

    Joku kerkes sanoman että dexron III passaisi...tiedä sitten.
    Hommasin silti type F:ää.

    Paljonko turbiinin kannattaa laittaa öljyä asennusvaiheessa?
     
  4. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Ei kelpaa Dexron II/III tai Mercon, kuten Slas sanoi. Ne käyvät sen sijaan T5:seen, joka on manuaali!
     
  5. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    sori vaan pojat mutta jos c-4 on korjattu nykyosilla (viim. 20 vuotta) niin kyllä dII/III öljy käy
     
  6. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    mitenkäs olisi Mobil ATF 210?
     
  7. Slas

    Slas Gearhead

    Ei kestä pyydellä anteeksi. Levylukkoperäänkin voi laittaa vaikkapa tavallista 80W90-tavaraa, kunhan kitkalamellit on vaihettu sellaisiin jotka eivät öljyn kitka-aineita tarvitse.
    Ja moottori ei tarvitse öljyä lainkaan jos sinne laitetaan Motor-Upia, vai mitenkäs se olikaan ..
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Hahhaa. Voi mikä asiantuntija. en tiedä mistä olet tietosi hommannut, mutta lukkoperäöljy on tavallista peräöljyä johon on lisätty LUISTOainetta. Tavallinen öljy pitää siis liikaa ja lukkolevyt tai kartio leikkaa kiinni. Ja paras öljy racekäyttöön on täyssynteettinen moottoriöljy kunhan KAIKKI kumit laatikosta on vaihdettu moottoriöljyn kestäviin. Vanha FMX nitriittilevyillä pyytää Esim Mobil 210 ölppiä. Lähes kaikki Pyöräkuormaajat, trukit ja nostokonee käyttävät pelkkää 30w moottoriöljyä automaateissaan mutta siellä kumit on vaihdettu nyloniin. Vanhemmissa työkoneissa on samanlaiset nitriittilevyt kuin FMX laatikossa ja uudemmissa samaa PAPERIA kuin autojen laatikoissa ja silti lootaan laitetaan moottoriöljyä. A4LD (esim. sierra) lootankin laitetaan kaikkea muuta kuin F-type öljyä ja siinäkin on samoja kitkalevyjä kuin Esim C-3 lodjussa johon muinoin tyrkytettiin vain F-tyyppiä. että silleen ja terveisiä vaan Slas:sille.
     
  9. Riztoreipas

    Riztoreipas Gearhead

    elikkä voin nakata merc-o-maticiin huoletta nesteen atf-x dexron 3:set tupaan ? olis n.20 litraa hyllyssä jouten ja tarttis öljyt ostaa..eiköhän toi aski oo rempattu jossain vaiheessa vimosen 10 vuoden aikana,tiedä sit millä osilla.ja näin yleensä,mitä "väärät" loota-öljyt tekee laatikolle?????
     
  10. Riztoreipas

    Riztoreipas Gearhead

    elikkä vastauksia?
     

Kerro tästä muillekin!