mitä öljyä?voiko säätää?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa '4x4', aloittaja coronetti, 6.1.2006.

  1. coronetti

    coronetti 1st gear

    mitä öljyä kuuluu laittaa blazerin perään?lukkona käkikello. ja voiko kyseistä lukkoa säätää mitenkään koska vetää vain toisella pyörällä?päällisin puolin kaikki näyttää hyvältä.
     
  2. blazoffer

    blazoffer 3rd gear

    Käkikelloon EI lisäainetta/LS-öljyä
    Tavalliset peräöljyt.

    Tuossa lukkomallissa on jonkinmoinen kytkeytymisnopeus eli ei ihan paikaltaan kytkeydy vaan vaatii pyörimiseron renkailla ja sitten rysähtää kiinni.

    Saattaahan tuo olla rikkikin (ajettu esim lukkoöljyillä), säädettävyydestä en tiedä. Siihen vastatkoon viisaammat.
     
  3. coronetti

    coronetti 1st gear

    kiitos,ja minkä verran öljyä taakse? sama öljy eteenkin,onko sama määrä?
     
  4. Blösö

    Blösö 1st gear

    Noin 2,5 litraa menee 10 pulttiseen perään ja samanverran ja samaa öljyä olen pistänyt myös etuperään. Öljyä ei oikeastaan voi laittaa liikaa, ainakaan mulla kun se pistetään sisään kotelon sivussa olevasta reijästä niin ylimääräiset tulee väkistenkin ulos. Ja kannattaa muuten lämmittää sitä öljyä vähän, menee kivuttomammin sisään. Sama juttu myös kun laskee vanhoja ulos, eli lämmittää ajamalla, niin ei tarvi kaikkea lusikalla kaapia.
    Oon muuten pistänyt jotain Mobil GS:ää, saman hintainen ja samannäköisessä pullossa oleva LS ei toimi.
     
  5. coronetti

    coronetti 1st gear

    jep.öljyt vaihettu ja lukko rupesi pelittään. öljyn määrä ongelma oli vain takana koska siellä ei ollut kopassa täyttöroppuu,väsäsin sellasen kun oli kerta auki.öljyä sieltä nyt ei ulos tullut puolta litraa joten oli kai oikee aika jo vaihtaa :lol: nii ja etupäässä automaattinavat sököt,muutama isompi metallinpala sieltä oli lohjennu kummaltakin puolelta..... remonttia sit joskus....
     

Kerro tästä muillekin!