Mitäs sieltä puskasta löytyykään?

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja C-barge, 7.7.2011.

  1. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    siis Jykä huommen 8.10 , eikö ? , mut ohjelmaoppaassa on tollee : Vieraana selostajalegenda Matti Kyllönen. Kurkistamme ammattinyrkkeilyn maailmaan. Juontajina Susanna Laine ja Mikko Kekäläinen. #puoli7 HD
     
  2. C-barge

    C-barge Gearhead

    No toi on viimisin tieto mikä mulla on.
     
  3. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    ok , no pitää tsiigaa , jos vaik sit kuitenkin tulis
     
  4. auburn

    auburn 3rd gear

    Snellu tykkää tästä.
  5. BBC

    BBC Guest

    Yksi nostalgia kilpuri lisää tulossa maahan. Päätin kyllä muutama vuosi sitten, kun möin sen toisenkin etumoottoriputken ruotsiin, että ei tule enää, mutta,....

    1963 133-135" tuumainen FED tuli ostettua ameriikan kehitysmaasta.
    Traileri oli myös aika nostalginen, mutta se sai jäädä sinne, kun tulee vain lisää työtä kaikista iänikuisista paskaläjistä. 1956 olds perä, ET vanteet, 3piste turvahäkki, moon tankki, cromattu etuakseli, pellitykset, istuin + pehmike.

    Jotain ahdettua lättistä, early hemiä tms. noukalle. lenco hankintalistalla, vanha crower on jo hyllyssä, sikanaamari, kolmikerros Simpson puku ja muut romut odottaa valmiina.

    Ball Breaker II

    AH
     
  6. C-barge

    C-barge Gearhead

    Hyvä hyvä!
    Eipä tollanenkaan vati paha ois, mtu voi nousta kyl vielä enemmän hintoihinsa ku lättis tai early henppa. http://www.hotrod.com/events/1510-vinta ... -the-dyno/

    Itellä katiska levällään, enkä aio ottaa stressiä kasaanlaiton kanssa, laitetaan sitte kun on osia ja aikaa. Motissa on imuventtiilivuotoja, ei oo edes purettu, ja lootassa on sliderit saanu siipeensä sekä siirtohampaat myös. Niit pitäis metsästellä josko niit jostain vielä saa, lisäks jotain laakereita jne. Mut jos ny ensin hoitas noi "virakvelvollisuudet" alta pois....
     
  7. BBC

    BBC Guest

    Tuommonen ruisku mopari voi käydä aika villin kuuloisesti , jos pääsee kuuntelemaan vierestä. Nuo ruiskutöttöröt, suorasytkä ja sähkösuuttimet, hieno paketti!.

    Etumoottoriputket ei maksa juuri mitään jenkeissä ja en meinaakaan updeitata runkoa tämän päivän sääntöihin, silloin kannattaisi jo vääntää viikossa uusi runko suorasta putkesta. On siinä laatikko ja konekin, mutta ei paljon kiinnosta chevy pikkulohkot eikä th laatikot,..joten tiputan ne rasvamonttuun.

    Juuri valmistuu blower 278cid flathead, mutta raaskiiko sitä nyt laittaa tuommoseen leikkikaluun kun sillä olisi mukava päästellä tien päällä. Riippuu miten saan sen säätöihin penkissä ja onko ongelmia,...voisihan sitä testailla sitten räksterin keulalla.


    En räskälöiden ja muiden pärinöiden takia ostanut vaan kyllä tekemisen takia pitää pari autoa aina olla työn alla että saa työpäivät kulumaan,... ja eihän noita edellisiäkään olisi saanut myydä.

    ah

    http://s141.photobucket.com/user/Aulis2 ... %20engines

    [​IMG]
     
    harri60 tykkää tästä.
  8. BBC

    BBC Guest

    Katiska

    [​IMG]
     
  9. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Nää on kyllä erittäin pornoja vehkeitä nää etumoottoriset putket!
     
  10. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Slingshot?

    Kumpihan pelottaa lähdössä enemmän ahtimen räjähdys vai kulkuset perämurikan päällä :poff:
     
    bottipoika tykkää tästä.
  11. BBC

    BBC Guest

    hmmmm, ahdinhan se harmittaa eniten kun sillä olisi enemmän käyttöä tässä iässä,....
     
    päivystäjä, bottipoika, Naumasto ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. FuryIII '71

    FuryIII '71 Gearhead

  13. BBC

    BBC Guest

    Tämmönen 1940 real racecar ois myynnissä LA alueella. Huh huh, enemmän vintagea kuin entinen akka,...

    Pyynti 40K, mutta onhan se jo pelkästään 40 coupe ihan hyvän hintainen perusversionakin.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. raggare

    raggare Gearhead

    Voi eläimen käsi että on HIENO!!!
    Ollappa nyt rahaa....
     
  15. BBC

    BBC Guest

    Jos joku haluaa "suddailla" Räyskälässä tai muuten vain talliin hyllylle rekvisiitaksi, isompaan kaffihuoneeseen pöydäksi,... niin voin myydä etumoottoridragsterin. Kohta suomessa ja muutaman päivän bolt on työllä on kasassa ja käyntikunnossa.

    1962-63 vuosimallia ex. omistajan ja HamB:n kansanparantajien mukaan.
    -orkkis mitta on ollut 125"-130", nyt 145", mutta helppo muuttaa orkkis akselipituuteen.
    -3piste häkki ja muutenkin runko, pellit orkkis (katso yllä kuva)
    -penkin päällinen
    -jarruvarjo
    -airhead rivoitetut satulat , jäähd. levyt (early 60s)
    -old 1957 perä kavennettuna, kisa-akseleilla, pitkillä pulteilla
    -orkkis steering box ja muut ohj.laitteet. Ratti puuttuu, mutta mulla pitäs olla Rotta dragsterin orkkis perhonen jossain tallessa
    -cromatut etupinnapyörät ja hyvät kumekset päällä.
    -cromattu etuakseli volkkarin vääntösauvalla
    -pitkät wishbonet
    -moon tankki , vanha , spindlelllä.
    -SBC 400cid (crane rullanostajat, rullanokka,gold rullakeinut, 800dp, kärjetön sytkä, edelbr. imusarja jne. +400hp
    -th 350 laatikko ilman pitkää häntää. Rakentanut Rossi racing .
    -joku parempi turbiini
    -kahdet takavanteet, toiset peltiset joilla sliksit, toiset kiilloitetut ET:t tms.

    Kaikki osat on putsattu ja puhallettu (runko, pellit, perä) ja irroitettu. Happis päällä, joten pintamaalia päälle ja nippuun. Mukaan saa kaupanpäälle nostalgia scoopin kaasarille, lyhyemmät keraamisesti pinnoitetut FED peltisarjat .

    Kone ja laatikko ois menny jo kaupan, mutta ensisijaisesti myyn koko paketin.
    9000e. Jos ei mene kokonaan, sitten myyn pelkän tekniikan erikseen.

    auliz@kotinet.com
     
  16. lordC

    lordC Gearhead

    Ai nytkö tuo tekniikka ei ole enää ostettavissa? Noh,täytyy katella muuta
     
  17. BBC

    BBC Guest

  18. 440

    440 Gearhead

  19. C-barge

    C-barge Gearhead

    Valtteri on, sekin, ollu tän kesän telakalla. Manuaalin särjyttyä ei enempi ajelu invalootalla hotsittanu, eikä vaan oo saanu aikaseks tehä mitään asian eteen. Vaan nytpä vihdoin Pötkön avustuksella lootaosat toimiettaan Libertylle korjattaviks ja sieltä ne kait joskus saapuu sitte. Samalla sisäänemnoaksila vaihtuu oikeen malliseks, tai siis pituseks "Hemi-akseliks". Nyt sitä on grymppisovitteella jatkettu niin et yltää silmälaakerille ja kytkinlevy ei ihan vallan runsaasti spooreilla ole ollut...

    No, motti on ollu rullakolla kompastuskohteena tallissa kunnes Nysse sattu soittamaan et ku niiden motti oli huollossa et löytyiskö jotian. Ja löytyhän sitä, sai sen nurkista kuleksimasta hyötykäyttöön. Motti oli Nyssellä ajossa EM:missä ja Koivulan Rasse sit ajo finaaleissa sillä itelleen lisenssin ja pääs sitte pudotuskisaankin mukaan. Ja taisin itekin käydä sillä motoparkissa yhen nykäsyn vetämässä. Kauden loputtua kaverit sit palauttivat motin lainasta ja pari viikko sitä kateltuani tuli mieleen et pitäsköhän vähän katella et millasta potentiaalia siinä luuraa.

    Lohkohan on 340 joka on muutettu nelipulttiseks ja betoneerattu johki proppujen puolväliin. Kampiakseli on vanha rallimalli 3.35" iskulla, veivit RPM:n H-profiilit ja männät Mahlen flat topit. Nokka on kohtuu raikas compin rulla, nokkakortti vaan on jossain "arkistossa", ulkomuistista jotian 260 astetta .050" nostolla ja ilmotettua nostoa 0.64". Puolethan siit suunnilleen putoo veke ku työntötanko menee johki ihan muualle ku suoraan ylöspäin nostajalta... Kannet on perinteset rauta W2:t closed chamber palotiloilla. Venttiilit on vakiot mut kansia on pikkasen kaivettu sillä silmällä et velocity säilyis mahdollisimman isona, pieni motti kun on, eli siis maltillisesti. Vippoina on Harland Shapin 1.5 välitteiset. Imusarja on Edelbrockin Victor W2 kansiin sovitettuna. Kaasari on Holleyn 750 HP ja välissä on pari tuumasta vaointa speiseriä et saa motista rallimman näkösen. Jakaja on vanha valurautanen racejakaja mekaanisella kiemumittarin lähdöllä, ja toimittaa informaatiota MSD 6 AL:lle. Peltsarit on ite väkästetyt 1 7/8" primäärisistä aihioista, primääripituus luokkaa 35", ja jatkuu 3" pakoputkuttimilla ja Simonsin ovaalipöntöt oli käytössä. Odotus ja oletus oli et joku 500 hopujoutia siit vois ehkä pärähtää.

    Joten eiku Sämpylään yheksältä. Vati ja roippeet pois kyydistä ja ankaraa asennusta. Eka kiinnitys kelkkaan ja paketti dynohuoneeseen, sit apulaitetta niskaan.Homma suju rutiinilla, putkien sovittamisessa meni jonniverran aikaa mut kymmenen maissa oltiin valmiita alottelemaan.
    -Haluutsä kurkistaa koppien alle?
    -Ei kai sitä, vastahan mä muistaakseni viime vuonna sinne kurkkasin.
    -Onks siel öljyt?
    -Pitäis olla, ei oo öljytikkuu.
    -No, eiku bensat pönttöön ja koittaa lähteeks se.

    Ja lähtihän se, öljypaineet hyvät ja suunnilleen tuntu käyvän, kuuntelussakaan vaikuttanu mitään ihmeellistä löytyvän, seokset vaan oli tyhjäkäynnillä poskellaan. No, kaasarin etuneulahan vuosi ja kaasari tulvi. Onneks olin taas hyvin varautunu tilanteisiin, EM:missä lainasin JZA:lle neulaventtiilejä ja finaaleissa sain sit takas. Sen jälkeen n ekulki muutaman viikon housujen taskussa kunnes jätin duuniin pöydälle. Sit just edellisenä päivänä heitin mukaan reppuun josko ne joskus kulkeutuis sinne mihkä kuuluu, joten osat fixauksene löyty siis omasta takaa!

    Eiku uudestaan käyntiin, pintojen säätö ja sehän oli sitä varten vajaata...

    -Mihins asti vedetään?
    -Oisko johki seiskaan?
    -Pannaan kuus puol ni nähään vähän seoksii.

    Ja eiku kuormaa, mittaus alotettiin 3500:staja ite tuli tuijotettuu lähinnä hp ruutua, 270 heppaa lähtökierroksilla ja siit sit rundit nousee , 3..., 4...., 5...! ja 6500 kierrosta täys, kaasu pois ja mosa käy nätisit tyhjää joten virta veke ja kone pysähty. Sit tuijottelee ruudulta arvoja. Yleensä ku ollaan siin satasien rajoilla ei kerkee näkemään sitä vikaa isoo numeroa ja nyt ku kerkis ni olin varma et yli 500 on.

    -Oli aika hoikalla, soppaa pitää laittaa lisää, viittä vaille et en lopettanu kesken.
    -Joo, eipä siin kai, tolleehan sil on ajettu vaikeki kyl mitään oo ikinä säädetty.
    -Muuten aika hyvä, ylöspäin menossa viel ja maksimivääntö viispuolessa.

    Useimmiten maskimivääntö ja maksimiteho ei oo kauempana kun 1-2000 kierrosta toisistaan ja usein aikalail siin puolvälissä et siit pystyy päättelee et se maksimi olis jossian 7:n korvilla.

    Eli ei ku suutinjumppaa, ensiöpuolelle jätettiin 75:t ja toisiot kasvatettiin 80-81:stä 83:n ja eiku uudestaan tulille. Kaasari pitää, sytkä 34 astetta maksimi ja eiku lisää vetoa.

    -Seiskaan?
    -Joo, ainaki.
    -Nyt lähtee...

    Samanlaista ku edellisellä kerralla, vaan 500 ylemmäs, ja ruudun ääreen.

    -Rupee taittuu... Bensat vieläki karvan hoikalla mut on kyl aika lentokeli.
    -Näköjään, yllättävänki alas jää rundit, eiköhän se oo sit aikalailla siinä. Mielenkiinnost vois viel koittaa mitä vaikuttaa ku ottaa ton tornin pois kaasarin alta.
    -Juu, koitetaan...

    Ja eiku kaasari ylös, studit ja speiserit veke ja kaasari pulteilla kii imusarjaan. Ja eiku uutta matoa koukkuun...
    Taas 3500:sta ylöspäin ja 7000:n jälkeen kaasu pois, ja ruutuu tutkimaan.

    -Kato ei mitään vaikutusta.
    -Ei näköjään, ihan aivastus enempi alhaalla ja aivastus vähempi ylhäällä, ei mitään käytännön merkitystä
    -Eiköhän se ollu sit siinä, turha sitä on enempi hieroo ku kaikki näyttää olevan kohallaan ja toi riittää kyllä aivan hyvin siihen käyttöön.

    Joten eiku poispurku, kamat kyytiin, k'tos ja näkemiin ens tiistaihin! Santala Racingin palvelu on aina taattua!

    Ton motin tarina alko alunperin irtolohkosta, jonka ympärille sit ruvettiin haalimaan kamaa ku sitä sattu tulee vastaan järkevästi. Uusina siihen tais tulla vaan veivit ja männät sekä laakerit, ja pari vuottahan sil on nyt vedetty sen kummempia tekemättä. Venoi välil kattelee ja vaihtaa öljyt kerran vuoteen, siinä kutakuinkin huoltotarve. Kannet oli kanssa käyttämättömät, mut ostin ne jostain ameriikan nettipalstalla ja kaivoin ite. Nokan ostin kans käytettynä yhdessä jakopään kanssa jostain nettipalstalta...., vähän niinku puolvahingossa tuli ihan hyvä motti!

    [​IMG]
     
    Herje, Naumasto ja 120ZZZ tykkäävät tästä.
  20. Fireball

    Fireball Gearhead

    Komiaa
     

Kerro tästä muillekin!