Miten automaatilla ei saa ajaa?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Stance, 14.3.2009.

  1. Ck

    Ck Gearhead

    Itseasiassa kyllä ne liikkuvat osat on hyvinkin lähellä sitä öljypohjaa.
    Liika öljy saattaa vatkaantua vaahdoksi ja jos venttiilikoneisto sattuu horaseen ilmaa väärään väliin niin saattaa tulla erilaisia ongelmia. Litrasta ei vielä liene haittaa, suuri maa, suuret toleranssit.
     
  2. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tää on taas essonbaarin legendaa :rotfl: . Tolla periaatteella kaikki toosat hajois joka liikennevaloihin kerran päivässä :odroll: .

    Luulen että öölitikussa on yläraja sen takia että ei ole mitään hyötyä jos sen ylittää kun taas alarajan alittamisesta on haittaa. En ole koskaan kuullut että todistetusti liika ööli olis lootan rikkonut?
     
  3. Ck

    Ck Gearhead

    Yhdyn edelliseen, toi zf:n juttu on kyllä jotain esson baarin juttuja.

    Tota vaahtoutumisteoriaa oon myös lukenu internetistä mutta yhtään en semmosta oo ite kyllä nähny. Jos sitä on paljon liikaa niin se kyllä tulee pihalle jostain stefasta, se on ainakin yksi syy :rotfl:
     
  4. Arto65FB

    Arto65FB 1st gear

    Tota, kannattaisko opetella käyttään sitä kytkinpedaalia, jos nää automaatit on näin vaikeita :argue: Eikö miehellä ole kaksi kättä ja kolme jalkaa, jotta voi ajaa käsivaihteilla eikä tyttöjen vaihteilla :poff:

    Siitä tuli mieleen, että mikäköhän se on kun Foordin A4LD loota väliin vähän pitää sellaista sirittävää ääntä? Usein käyntiinlähdön jälkeen peruuttaessa ja joskus ihan eteenpäin lähdettäessäkin.
     
  5. Jza

    Jza Double Gearhead

    Johtuisiko tuosta, että nykyään lukee jo säännöissä että kilpailuista pois sulkemiseen riittää se, että vaihde ei ole kytkettynä steitsissä? :rotfl: Siperia opettaa ilmeisesti...
     
  6. vinkkeli

    vinkkeli Gearhead

    jenkit on aikanaan tajunnu senkin et ihmisellä ei oo kun kaks jalkaa....
    vai hetkinen eiks ne oo tajunnu et voi olla useenpikin poljin :eek:
     
  7. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    mulla th350:sta poiki turbaani kun kaveri yritti kepittämällä parantaa D:llä ajettua aikaa. sen jälkeen turbaani siritti koko ajan ja loppui kun vaihtoi uuden turbiinin.
     
  8. 660

    660 1st gear

    mä kyllä näkisin ton asian toisin päin, naisille toi manuaalin käytö on luontaista, mutta kyllä mies on hinttari tai runkkari jos pitää olla käsi kepillä jatkuvasti :poff:
     
  9. spede

    spede Gearhead

  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tolla hughessun plootalla vaihtuu pienempään kaasu pohjassa oli vauhtia ihan mitä tahansa, eli 200 lasissa ja keppi ykköselle niin se myös menee päälle. Tavis plootassa ei mene.
     
  11. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    ainakin foordissani jos tasan ylä rajalla lämpöisenä ja lähtee helteellä ajamaan ja isoon ylämäkeen alkaa hehkuttaa sylkäsee huohotin pillistä mällin pakoputkelle ja savuverho valmis,kun kuumana laittaa vähän alle ei savuja.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Milläköhän sen öljynkin saa pysymään rajoissa?

    Kun +30 asteessa kuumana on ylärajalla, -30 asteessa se on alle alarajan jollon pitää lisätä ja sit taas kesällä sitä on liikaa.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Plootan +80° lämpö on ihan sama +80° oli ulkona sitten - tai + alkuinen lämpötila.
    Lämpöongelmat poistuu riittävällä jäähdytyksellä.
     
    Muokattu: 14.7.2016
  14. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Paljos tikussa on litramäärä rajojen välissä?

    Jos öljypohjaa suurentais sen verran, et voi pitää huoleti alle ylärajan ja ei talvellakaan menisi sit alle sallitun?
     
  15. peltsi

    peltsi Gearhead

    aika rankka laite kun öljyn tilavuus muuttuu litra tolkulla.
    todennäköisesti mittausvirhe.
     
  16. xarper

    xarper Gearhead

    Konetta ei kannata huudattaa P päällä, yhden turbiinin hajotin näin.
    Ajoin nokkaa sisään ja hirtti ihan totaalisesti kiinni n. 13min jälkeen, sammu kone. Turbiinista löyty kananmunanpaskan hajuset öljyt, muussa laatikossa oli OK.

    Ei ei ainaskaan näin!
     
  17. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead


    Eikös tollekkin ole vankka ja vakaa vastustajakunta, jotka on ehdottomasti ja järkkymättömästi sitä mieltä, että mikään lootan komponentti ei voi hajota millään tavalla pakokaasutestissä

    Jos leikkaa kiinni alle vartissa niin mites 6;nen vedon kohdalla kun punarajaa vasten huudatetaan se "pakollinen" minuutti [roll eyes]
     
  18. Hai

    Hai Double Gearhead

    Tais olla mopari 904 tai 727.
    Niissä kun ei turbiini täyty P:llä.
     
  19. xarper

    xarper Gearhead

    Vittu tää paska palsta kun näy kirjotusten alla autoja...

    Foordin C4 kyseessä. Kierroksethan tosiaan ~2500 about nokan sisäänajossa.
     
  20. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Montakohan harrasteautoa löytyy joita ei olisi huudateltu P:llä.
    Jos se automaattisesti rikkoo turbiinin, niin rikkinäisiä turbiineita olis varmaan suuremmat pinot kuin loppuun poltettuja renkaita...
     

Kerro tästä muillekin!