Miten kovia 60 ft aikoja normaali katukumeilla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja HT, 18.7.2007.

  1. HT

    HT Gearhead

    Niimpä.
     
  2. human62

    human62 1st gear

    Muistaakseni 1870 kg painoisella autollani 1,9 s.(valkosivurenkailla) perän välitys 3,36 .

    SEn verran noilla eväillä, parannetaan ensi vuonna.
     
  3. VesaR

    VesaR 1st gear

    Hö, aivan karsean hyvä veto :eek: jos olisin arvata pitänyt alisin veikannut 2,6
     
  4. HT

    HT Gearhead

    Kuulostaa kyllä sairaan hyvältä ajalta, kun muistelee mitä ajoivat katuslikseillä viime viikonloppuna motoparkissa: 2,1 - 2,0 - 1,9 edes yhtään 1.8 s en muista. Itse pääsin 225/60-15 renkailla 2,3 s.
     
  5. Ck

    Ck Gearhead

    2.17-2.3s näyttäis olevan parhaat 255 cooppereilla. Ei oikein voi kaasua painaa ettei sutase.
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Vuodelta 1993 1.936 205 leveillä BF goodrich lifesaver valkosivuilla, 1600 kiloa isolohko valiant, 3310 vacuumi kaasari, 10" turbiini ja 3.23 välläri, vakioalusta. Aika oli 12.16/186.5 km/t. Kymmenen vuotta myöhemmin kun oli vähän tullut lisäpaukkua ja auto ei enää muutenkaan ollut ihan vakio, ajattelin ottaa uusiksi ja parantaa vuosikymmenen takaista aikaa samoilla renkailla. Kaikki kolme lähtöä jaksoin yrittää; isommalla teholla ja terävämmällä motilla ei hommasta tullut oikeen yhtään mitään. Paras 60 jalkanen tais olla 2.0 ja aika 11.60.
     
  7. Savis

    Savis Gearhead

    Paras 60 ft on 2.421. BF goodrict 255. Vakiopainoinen A-koppanen -75 Valiant. Aika vaatimaton aika, mutta onhan parantamisen varaa. Moottori: 360, välitys 3.21. Ratakin oli kostea.
     
  8. HT

    HT Gearhead

    Paljon on näköjään parannettavaa kun en ole päässyt kuin 2,3 s aikoihin. Miten paljon 60 ft aika on kiinni tehosta? Onko 250 hp/1350 kg yhdistelmällä mahdollista päästä edellä kuvattuihin 1,9-2,0 s aikoihin vai onko syytä tyytyä korkeimpiin aikoihin?
     
  9. human62

    human62 1st gear

    tARKKA AIKA OLI 1,91 JA SE OLI FARMARI Chevy mikä melkein nikelty viivalle oli niin kova pito ei sutinu .koneena stroker 383 cid ja joku sanokin että se lähtö oli tautisen hyvä. Painon takia auto sitten hyyty tai ei saanu 3 -vaihteella enää bensaa loppunop. ollessa vain 151 ja aika 14,7sek.

    Olen kuullut että alle 2 alitukset ovat "hyviä" liekä "sutimisenestona" olleet myäs lerput etuiskarit auto melkein keuli ja näin kaikki paino oli takapään päällä.Nuo vakosivut 235 leveys ja kylläkin vyörenkaat ja paineet laskettu alas...
     
  10. Mopoilija

    Mopoilija Gearhead

    Paras 60ft vakio Kadetilla 2,298 195/50/15
    Tuolla vakio Civicillä 2,367 195/50/15
    Kumpikin etuvetoisia ja ilman lukkoo.
     
  11. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    A Mallin Manta, 3.6l vapari. Nokailaiset 195/60-15 katukumit. Paras 60ft 2.0s ja aika tuossa lähdössä oli jotain 12.9s pintaan, loppuja n.180km/h
     
  12. VesaR

    VesaR 1st gear

    Ei se tehosta niinkään ole kiinni. Pito on tärkein ja sitten tietty jos saa rajun välityksen ja korkean turbaanin tai manuaalin niin voi tulla kovia lähtöjä...ja se alustan säätöhän vaikuttaa just pitoon renkaitten lisäksi...ja mitä kevyempi lossi sitä helpompi on sitä pitoa kehitellä aikaiseksi...
     
  13. Polara

    Polara Gearhead

    Mulla oli sillon viimesunnuntaina paras 60ft 2,4 s. Kaikki lähdöt oli sutivia, vaikka alla oli pari päivää vanhat 245:set 15" renkaat. Ei oikein ne lähdöt ollu hyviä, mutta 2,76 välityksellä ihan kohtuu aikoja tuli ajettua. Tehoista en tiiä, mutta luulisin että lähellä 300 liikutaan?! Niin ja mulla ol se keltanen 69 dart
     
  14. HT

    HT Gearhead

    Joo-o. Eli vielä hiotaan se 0,3 sek pois 60 ft ajasta niin sehän on on noin 0,5 s pois loppuajasta. Hmmm... :D
     
  15. VesaR

    VesaR 1st gear

    8)
     
  16. Cortina´71

    Cortina´71 Gearhead

    2.37s nankangin kisa renkailla 205/60 r13
    auton Cortina mk III
     
  17. laakkius

    laakkius Gearhead

    Oma kokemukseni osoitti että kun voimaa oli n. 250hv, niin 60ft oli 2.1s luokkaa, ajan ollessa 14.2@160. Kun samassa vehkeessä oli reilu 400hv niin paras 60ft olikin 2.366 ja aika 12.89@187.5... Helpompi oli saada parempi 60jalkanen ku voimaa oli vähän, tehon myötä lähettäminen hankaloitui huomattavasti...
     
  18. VesaR

    VesaR 1st gear

    samaa mieltä, toki kun olisi aikaa hinkata lähtöjä oikein urakalla niin kyllä pidon salliessa sieltä voimalla hiukka parannusta tulee...
     
  19. laakkius

    laakkius Gearhead

    Sen verran oli rengastuksessa eroa että tossa aikaisemmassa oli 205/60R15, ja tokassa matalempi 215/45R17...
    Tokan version lähettäminen oli kyl todella vaikeaa , kun auto nyykähti viivalle jos yritti rauhallisesti lähteä, ja jos enempi painoi kaasua niin sitten suti. Nämä on näitä ahdettujen ongelmia... :wc:
     
  20. HT

    HT Gearhead

    Mitenkäs katurenkaiden lämmitys (burnis), onko hyötyä? Slikseillehän se lienee pakollinen, mutta muistelisin kuulleeni ettei katugummeille ole juuri hyötyä.
     

Kerro tästä muillekin!