Miten kovia 60 ft aikoja normaali katukumeilla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja HT, 18.7.2007.

  1. puerco

    puerco 3rd gear

    PAras 60Ft mulla 1.86.. ja renkaina potenza 050A 225/40/18
     
  2. HT

    HT Gearhead

    4WD ihan omille luvuilleen näkyy pääsevän. :D
     
  3. VesaR

    VesaR 1st gear

    Päinvastoin siitä voi olla haittaa...mutta pieni hiekkojen puhdistussutaisu on kai aina hyödyksi...
     
  4. VesaR

    VesaR 1st gear

    Tohon mäkin tarviin jo katusliksit 8)
     
  5. HT

    HT Gearhead

    Mites rengaspaineet, miten alas voi laskea katukumeissa että voi vielä turvallisesti lähtöjä ottaa?
    Kokemuksia siitä miten paljon tästä on hyötyä?
     
  6. VesaR

    VesaR 1st gear

    No ainakin tohon 1.9 tuntumaan voi laskea...ja on sillä vaikutusta pitoon.
     
  7. Savis

    Savis Gearhead

    Mitkä ovat sinun normaali rengaspaineet. Eikö tuo 1.9 ole normaali rengaspaine taka renkaissa? :eek:
     
  8. VesaR

    VesaR 1st gear

    2.5 olen normaalisti pitänyt (255/50/17) :eek:
     
  9. joteam1

    joteam1 Gearhead

    Meillä tossa Ratsunissa paras 60ft 1,97 225/40x17 gummeilla ja 1,6bar paineilla. Nyt ekakertaa autossa linelock, ja tuntuis vähä siltä että jos lämmittää liikaa tai ei lämmitä lainkaan niin sutimalla lähtee liikkeelle ja aika putoaa n.2,1-2,3 tasolle. Tällähetkellä tuntuu parhaalta kevyt savu rännissä ja siitä parin metrin "irroitus" rännistä.

    ps. meillä (1100kg / alle 200hv) toi 0,2-0,3 60ft:ssa vaikuttaa 0,6-0,8 et:ssä
     
  10. Savis

    Savis Gearhead

    Paljonko teillä on paineita eturenkaissa? Minä olen pitänyt 2.2, katuajossa. :eek:
     
  11. VesaR

    VesaR 1st gear

    tietysti 2.5 :lol:
     
  12. Galaxie61

    Galaxie61 Gearhead

    1.99 sek . 3,25 välitys ja renkaat 295/50, 15 .
    Auton paino 2050kg.
    Vakio turbiinilla.
     
  13. HT

    HT Gearhead

    Takapaineet normaalisti 2,0 bar joten ei 1,9 lasku varmaan juurikaan vaikutua. Olisiko 1,5 liian matalat paineet?
     
  14. puerco

    puerco 3rd gear

    Itsellä harkinnassa semisliksit mallia Toyo R888.
    [​IMG]

    Jos sais sen pikkusenkin sutimisen pois. Voi olla että sitten antautuu joku muu kuin kumit. :D
     
  15. MikkoV

    MikkoV Gearhead

    Ihan pitävät kumit eikä paskan kalliitakaan, käyttikseen tosin ei kannata ostaa, montaa tonnia ei kestä katuajoa.
     
  16. veekone

    veekone Gearhead

    Paras 60feet 1.861,et12.365.speed 176km/h.renkaat 275/60R15 , auto chevelle69 isolohkolla ja 4.10 välityksellä.(Alastarolla)
     
  17. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Näähän on sellasia juttuja, ettei oikeen mitään yleissääntöä voi mun mielestä rakennella. Jos autossa on tehoreserviä enempi kun mitä renkaat ikinä tulee sallimaan käytettäväks, saa vetää aika perkeleen monta lähtöä, että jostain muutoksesta pystyy vedenpitävää johtopäätöstä tekemään. Ite ajosuorituksen onnistuminen kun vaikuttaa niin paljon marginaalipidolla niemenomaan tohon 60 jalan aikaan. Yleensä radialit ei tykkää kauheesti paineen pudottamisesta, mut mitä paineita ne sitten vaatii riippuu paljon renkaan profiilista, leveydestä ja auton painosta. Normaali katuseoksella oleva gummi ei tykkää lämmittämisestä, pito ei siitä parane, ja liika lämmitys saa sen todella liukkaaks. Kevyt putsaus riittää. Vettä kannattaa välttää, eli kisassa tai harjotuspäivillä pitäis aina olla mahdollisuus kiertää toi lätäkkö. Ylipäätään, "oikeillakaan" renkailla sitä burnista ei tehdä missään vesilätäkössä, vaan lätäköstä ajetaan kevyesti yli, jolloin rengas puskee edellään sen verran kosteutta mitä pidon helppoon irrottamiseen tarvii. Jos ei pitoa saa irti ilman, että burniksen tekee atlantin valtameressä, ei sitä burnista oikeesti mihinkään tarvitse. Toisinaan noissa "kyläkisoissa" näkee aika runsasta veden käyttöä, katurengas roiskii pyöräkotelot täyteen vettä, josta se tippuu sitten auton mennessä eteenpäin, ja varsin pian päästään sitten nauttimaan myös märästä lähtöalueesta.
     
  18. pontiac t/a

    pontiac t/a 1st gear

    60feet

    Paras 60feet 2.09 renkaat 5vuotta vanhat 255/60/15 Bf goodrich auton paino kuskin kanssa 1900kiloa
     
  19. turbofriik

    turbofriik 1st gear

    60ft 1.9x 2004/2005 , pösö ja renkaina älynvanhat 205/50/16 Kumhot.
     
  20. Toni L

    Toni L 1st gear

    Paras oma katurengas 60ft taitaa olla edelleen 2.145s ja ajettu Alastarossa -05. Tehon lisääntyessä mennyt huonompaan suuntaan..

    Kumit oli tuolloin Marangoni Zeta Linea 225/40 R18.
     

Kerro tästä muillekin!