Miten kovia 60 ft aikoja normaali katukumeilla?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja HT, 18.7.2007.

  1. shr1

    shr1 Gearhead

    Omat kokemukset noista Firehawkeista kohtuullisesti lämmiteltyinä ihan hyviä. Vakiohkolla ja painavalla euroturbolla 12.8 / 178, 60ft 2.1s. Ratana Alastaro. Kummit oli huisit 205:set.
     
  2. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    Onko ilman lukkoa MITÄÄN asiaa kokeilemaan vartille? Perkele kun sain paskat osat käsiin niin ihan tasaupyörästöllä mennään , pakko mikä pakko.
     
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Ilman lukkoa 205 valkosivulla näyttää olevan 2,384 60-jalkanen 318:lla ja 2,76 välityksellä.
     
  4. GARAGE_INC

    GARAGE_INC Gearhead

    jaa... kun on 3.21 välistä ja pirteä 360+ painava kori... jo edellisellä 2.71 välityksellä suti vuoronperään nuo 265 paikoitellen aika helposti, siis kadulla. Eikös tossa lähtöalueella ole pitoa kuitenkin melkoisesti enemmän?
     
  5. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ekan kisan ajoin ilman lukkoa 360:lla ja 2.71 vällärillä, aika monta vielä sen jälkeenkin. On sinne asiaa ilman lukkoa. Tasauspyörästö nimensä mukaisesti pyrkii jakamaan voimaa eri pyörille, jos toinen pyörä lähtee sutimaan, sen pitää pyöriä tuplavauhdilla siihen toiseen nähden kardaanikierrosluvun kasvun verran. Eli, sen sutivan pyörän välitys ikäänkuin muuttuu 2.71:stä 1.36:si, mikä osaltaan pyrkii sitä sutimista hillitsemään. Tietty, sitte jos sutii, niin sutii kanssa rengas aika reilusti tosta samasta syystä. Jos on voimaa motorissa, niin toi vaatii vaan osaamista ja haistelua kaasun käytössä, ihan niinku lukonkin kanssa. No, toi oma ura siis alko lukottomalla, ja aika oli 14.57/159 175 leveillä "läskeillä". Muutamaa kisaa myöhemmin oli Kauhajoella mukana "salainen ase", 4.4 vällärillä oleva lukkoklumppi. Eka muutama veto lukottomalla 2.9 välityksellä 14.2, ja sitten perä ylös ja klumpin vaihto 4.4 lukolliseen; 14.2! Viimeks tuli tän vuosituhannen alussa vedettyä Aspenilla ilman lukkoa, ja kyllä se ihan mukavasti luonnistu vieläkin.
     
  6. omega16

    omega16 1st gear

    Kisoissa varmaan on mutta esim. kadunmiehen päivillä tuntuu ainakin oma kalusto sudittavan paljon enemmän kuin kadulla ikinä.
     
  7. gremlin

    gremlin Gearhead

    Toi liimattu alusta on todellakin liukkaampi kuin tavallinen katu ihan normikumeille.
    Hiukan kun satsaa kummeisiin niin alkaa tulokset muuttumaan 8)
     
  8. laakkius

    laakkius Gearhead

    ilman lukkoo ajoin katurenkailla 12.89@187.5, ei tosin ollu mikään jenkki...
     
  9. hzemax

    hzemax Double Gearhead

     
  10. hzemax

    hzemax Double Gearhead

    Äijänä' vedin pyörällä 60 ft 2,6 ja loppunopeus 176,38
    Olin aikaan tosi tyytyväinen

    Ajoin pyörän toki kotiin... ainiin Aika tais olla jotain 12.5 ...
     
  11. tha022

    tha022 Gearhead

    2,543 CR-renkaiden kitkoilla, tosin renkaiden päällä on 2tonnin maasturi.
    Ei muuten sutinut :rotfl:
     
  12. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Alastarolla ei ole tullut kokeiltua, mutta kauhajoki on ollut omasta mielestä liukas oli sitten firestonet tai champirot alla. Tai sitten en osaa lähteä. Kuitenkin, on tullu lähdettyä rauhallisesti tai rajummin niin 60ft on sama. Ja auto on muuttunut välillä 15,88s->14.02s autoksi. Firestonet vois olla hyvät jos ei ekana polttais renkaista suurinta osaa pinnasta pois ja sitten vasta suuntais varttimailille.
     
  13. DaFox

    DaFox Gearhead

    60ft. 2.0s - ilman pohjakaasua lähdössä. (Eli kytkimellä nytkäyttäen irti viivalta ja kaasua)

    Auto 550kg, mittarina racechrono ja renkaat kulutuspinnaltaan kapean malliset 205/65.
     
  14. 69

    69 Gearhead

    Missäs tota aikaa koittais parantaa, ensi lauauntaina alastarolla vaiko porissa. Alastaro vois olla parempi harjotella, toisaalta tuli kyllä viimeks porissa lisenssi maksettua, eikös sillä saanu toiseenkin kisaan osallistua?
    Renkaat on edelleen samat kuluneet 235/60-14 hoosierit. mutta jos koittais lähtee rauhallisemmin..
     
  15. gremlin

    gremlin Gearhead

    Jos otit viimeks kertalisenssin niin se oli vaan voimassa sen kerran. Mutta saat viela tana kaudella ajaa toisen kerran kertalisenssilla, ja se on sen 20e.
    Mulla on muuten ylimaaraset uudet 235/60-14 MH:t jos olis tarvetta :wink: 0400-926161
     
  16. 69

    69 Gearhead

    [/quote]
    Jos otit viimeks kertalisenssin niin se oli vaan voimassa sen kerran. Mutta saat viela tana kaudella ajaa toisen kerran kertalisenssilla, ja se on sen 20e.
    Mulla on muuten ylimaaraset uudet 235/60-14 MH:t jos olis tarvetta :wink: 0400-926161[/quote]

    Noilla renkailla ei varmaan olis enään pito-ongelmia. Ongelma sen sijaan on näin loman loppuessa meikäläiselle tuttu rahapula :cry: ja pikkujako vanteet tarvis kanssa olla. Että kai tää ajokausi mennään näillä ja ens kaudella uudet kujeet :wink:
     
  17. Futurage

    Futurage Gearhead

    Uusimmassa Musclemustangs tms.lehdessä on pikkustoori jostain Mustang pohjaisesta kit carista, näyttää lähinnä GT40:ltä. 60 ft normiradiaaleilla 1,63 !!
    Aikanaan -66 Fairlane STW 460:llä sain 245 60 14 katurenkailla parhaaksi 60 ft ajaksi muistaakseni 1,75. Tässä lähdössä kauhajoen lentokentällä aika oli 13,06 / 171 kmh.
    Futuralla en ole päässyt 15 x 10,5 Hoosiereilla tai MH katuslickseillä alle 1,65 , mutta saattaa olla että se johtuu kytkimen luistostakin, toinen syy on tietysti auton roadrace-tyyppinen alusta.Normaaliradiaaleilla mennään tollasta 2,3 sek luokkaa.
     
  18. mirage

    mirage 3rd gear

    Nostetaas tätä. Nyt kun kausikin alkaa..
    Malibu 79 2,3s 60ft 255/60-15 BF Goodrich Radial TA (vissiin ne melkeen yleisimmät katukumit) ja Kiikalassa. Vakioalusta, ei mitään rengaspaine ym. hommia, suoraan kadulta. Burniksen määrällä ei tuntunut olevan mitään merkitystä.
     
  19. Holley

    Holley Gearhead

    Ihan mielenkiinnosta - Excel-ohjelmaani parantaakseni - osaatteko sanoa nopeuksia tuon 60 jalan kohdalla?
     
  20. mirage

    mirage 3rd gear

    Holley: Ihan helppo matikkahomma, lasket keskinopeuden 60ft, kun alkutieto on nolla km/h >> loppunopeus 60ft on 2 kertaa keskinopeus. Samalla kaavalla laskee muuten kaikki väliaikamittausten nopeudet (alkutieto pitää kuitenkin laskea aina edellä kuvatulla tavalla). Niin mä teen. Sillä saa tosi paljon mielestäni lisäinfoa irti autosta. Mun auto ei meinaan kiihtynyt aiemmin enää oikeestaan mitään viimesellä 100m, niin nyt tulee hiukan toisenlaista palikkaa. Ja siis 200 ensimmäistä metriä meni tosi hyvin.. Paitsi, et 60ft vois olla parempi. Excelin saa laittaa jakoon...
     

Kerro tästä muillekin!