Miten mahdollista???

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja jpaitala, 13.2.2004.

  1. jpaitala

    jpaitala 1st gear

    http://www.nettiauto.om/78508

    Millä perusteella ko. kaveri pystyy tuomaan uusia diesel-vehkeitä suomeen??

    Onko lait muuttuneet jotenkin?
    Aiemminhan uudempaa kuin 06/96 vehjettä dieselinä ei saanut tähän maahan lakihelvettiviidakon takia tuoda.
     
  2. *chevy81*

    *chevy81* 1st gear

  3. Karva

    Karva Gearhead

    Edelleenkin kuorma-autoja saa tuoda, eli paino yli 1800 ja kokonais yli 3500, sitten menee kuormuriksi, aivan kuten hummer, avalance jne ...

    Pakettiautoja sekä hlö kärryjä kun ei saa tuoda jollei ole sitä mukavuus todistusta olikos se nyt -96 ja -99 lähtien, joka on täysin suomen oma keksintö ...

    Ei muuta kuin kaikki joukolla hakemaan kuormuriksi kelpaavia, hummerien ja muiden tuojaa jututtaessa äijä väitti jotta niihin pitää vain laittaa koukku ja kytkentä jotta se meenee kuormuriksi, epäilempä jotta tarviiko sitäkään, se kun kuulemma menee moisella painojensa takia kuormuriksi ja ns, vetoautoksi, no jos haet vielä eu - alueelta pääsee tulleista ja alv:n saa halvemmalla, siinäkin kun on tota tulkintaa, eli tuollaisen yhden vanhan jakelu merssun jonka pojat kävi hekemassa saksan maalta, sai tuoda tänne ja alv maksettiin saksaan ja kelpas suomessa, henkilö ja muissa autoissa moinen ei tule kuuloonkaan ...


    Se on lottovoitto syntyä Suomeen, vai pitäskös sen olla jotta pitää olla lottovoittaja jotta voi syntyä Suomeen ???
    :-o :-o :-o
     
  4. impala1968

    impala1968 Gearhead

    No milläs ihmeellä Dodge Durangon saa painamaan yli 3500kg????? Ei, kyllä tuossa täytyy olla joku porsaanreikä takana :eek:
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ja koska auto on kuorkki, niin lavakatteenhan saa tuohon pistää, vaikka minkäläisen.. Ja campperikorikin kai on sallittu :wink:

    Sääli ettei Subbaria enää saa dieselillä..
    Mikähän järki siinäkin on GM:llä? Runko/ korinetuosahan on 1:1 sama pikkarin kanssa..

    letukan kotisivuilta ei vaan diesel subbaria löydy..
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Durangoon vaihdettu lähes 300 osaa kantavuuden lisäämiseksi ja EU-tyyppihyväksyntä maksanut lähemmäs millin markoissa,näin E.H. kertoi minulle.
    Kyllä virkamiehet pitäs vaihtaa,kun ei muissa EU maissa tarvii EU-hyväksyntää!
     
  7. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tuskimpa on ainakaan pelkästään suomen takia nähty moista vaivaa. Eikös ton myynti alkanut täällä vasta viime syksynä, ja uuden mallin tulo oli jo paljon aiemmin tiedossa. Nythän uusi durango on jo myynnissä (usa:ssa).
     
  8. makke

    makke 1st gear

    Kyse ei ole auton massasta, vaan kokonaismassasta.
    Kantavuus on siis yli 3500 kg.

    Kuorma-autoksi saa ainakin silloin jo on tyypitetty sellaiseksi jossain muussa EU-maassa nyt ainakin. Saattaa kelpaa muutkin maat?

    Saahan esim. tuollasen kinderinkin kuin Peugeot 205:sen rekisteröityä pakettiautoksi. Siinä onkin jo pakettiautoa kerrakseen. :grin:
     
  9. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Niin, siis omamassa + kantavuus on oltava yli 3500kg ja se ei tuossa Durangossa ihan helpolla täyty. Mutta jotenkin se kait on tehty?
     
  10. makke

    makke 1st gear

    Niin, tuota tarkotin, sekoilin vain kirjoittaessani.
     
  11. JR

    JR Gearhead

    Kaverilla oli tuommoinen 205 diesel paku. Kehui että kustannuksiltaan halvempaa työmatka-autoa ei olekaan...
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Durangoa on muuteltu jossain Canadassa,
    rekisteritietojen mukaan (vtf-xxx)merkki:
    Truck-masters okenos Durango-4x4/3050.
    VIN-koodi:2a9hs28y13bxxxxxx, en osannut kokonaan purkaa koodia ja kok.paino ei matchaa vin koodiin sekä Check digit ei enää
    pidä paikkaansa.
     

Kerro tästä muillekin!