Miten saa vanhoista vanteista hyvännäköiset?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja Sergei The Eagle, 11.8.2003.

  1. Sergei The Eagle

    Sergei The Eagle 1st gear

    Mulla tulee mun harraste Fiiattiin (vain kesäkäyttöä) vanteet ja ne on vähän heikossa hapessa noin pinnaltaan. Mitä niille pitäisi tehdä , puhalluttaa ..lasilla vai hiekalla
    kiillottaa....maalata ....lakata ... pulverimaalata ???
    Kaikki kiinnostaa..
    Kiitoksia jo etukäteen

    Sergei
     
  2. dan

    dan 1st gear

    Nyt löytyi sopiva harraste peli vai.
    Mikä fiat tuli hommattua?
    Ainakin joskus olen hiekkapuhaltanut peltivanteita puhtaaksi ja maalari on vetänyt ruiskulla vannehopea maalit päälle, tuli kuin uusia.
    Maksoi 300 mummoa kierros silloin.



    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: dan 2003-08-11 10:07 ]</font>
     
  3. Sergei The Eagle

    Sergei The Eagle 1st gear

    Ostin jo keväälä 75000 ajetun 128 mallin ja siihen nämä vanteet on.Talliin tulee myös Fiatin harvinaisempi malli 1500 vm. 1966.
    Siinä näita harrasteautoja.
    Terkkuja sinne Varsinais-suomeen

    Sergei
     
  4. KajS

    KajS Gearhead

    Off-Topic: Vuosina 1980-1985 ajoin 128 Fiatilla (Special, Saksan vientimalli) 125000 km (22000-147000 km).

    Kaikki haukkui, että ei noi kestä. Joojoo: Kytkin meni vaihtoon 125000 km kohdalla, muuten alkup. kone ja vaihteisto, ei remontteja. Vetoniveletkin kesti yli 100000 km.

    Tosiurheilullinen peli, kävin sillä kaksi kertaa Itävallassa hiihtämässä, hyvin kerkes Autobahnilla 120 km/h. Noissa nopeuksissa ei enää Blaupunktia tarvinnu, rivinelonen ärjyi voimansa tunnossa.

    Mistä noita vielä löytää??
     
  5. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Mitä materiaalia vanteet on? Mikäli ne on peltiä ne voi huoletta hiekkapuhaltaa ja sen jälkeen maalia päälle, jos on pahasti ruosteessa voi jäädä monttuja näkyviin vaikka maalattais paksustikkin. Aluvanteille hiekka voi olla hieman karkea?
     
  6. Sergei The Eagle

    Sergei The Eagle 1st gear

    Unohdin tosiaan sanoa että vanteet ovat alumiiniä ja niissä on lakka päällä.Lakka on lohkeillut ja väliin on tullut hapettumia.Vanteet on Ronal merkkiset ja niissä on sellainen iso sileä keskustaosa , otin sellaisella maalin- ja lakanpoistajalla lakan pois ja jäljelle jäi vain hapettumia jonkin verran ...millähän ne saa kiillotettua ?
    Fiiatteja löytyy vielä jonkin verran suomesta kun vain ajan kanssa etsii...
    Ajo-ominaisuudet ovat hyvät ja niitä on halpa parantaa..

    Tervesin Sergei


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Sergei The Eagle 2003-08-12 13:22 ]</font>
     
  7. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Jaa-a, nyt meni sormi suuhun, ei noista aluvanteista juuri kokemuksia ole...
     
  8. pannupää

    pannupää Gearhead

    Autosolilla ja puuvillahässäkällä porakoneessa on tullut kiilloteltua alumiinia ja rosteria. Toimii. Lähtee hapettumat ym., ja prätkän rosteriputkista värjäytymät. Autoglymin krominkiillotusaine onpi myös etevää. Karkeampaan työhön vaikka Turtlen Rubbing Compound. Tai viila.
     
  9. Damned

    Damned Gearhead

    Mistä noita Puuvillahässäköitä™ saa? Puuvillahässäkkäkaupasta, rautakaupasta, alumiininkiillottamistarvikekaupasta vai autotarvikeliikkestä? Myydäänkö niitä tiskin alta vai miksen minä löydä niitä mistään?

    T. nimim. "Puusilimä" :smile:
     
  10. KajS

    KajS Gearhead

    Sergeille:

    Bongasin tiistaina 26.8.2003 Borgåssa hienon punaisen Fiat 128:n, jonka alla oli Ronalin vanteet, vuosimalli jotain 1978-1980 takavaloista päätellen...
     
  11. Sergei The Eagle

    Sergei The Eagle 1st gear

    KajS ;

    Ei ollut minun auto : minulla on keltainen ja on tällähetkellä tallissa ja saapuu kadulle taas kun lumet ovat sulaneeet...
    Mutta hienoja Fiiuja on kiva bongata.....

    Sergei
     

Kerro tästä muillekin!