Miten vakuutukset Californiasta?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Hai, 12.7.2007.

  1. Hai

    Hai Double Gearhead

    Siirtolaiset, tai muuten asiaan törmänneet neuvokaa.

    Tarkoitus on lentää San Franciscoon ja palata kolmen viikon kuluttua Miamista. (Tai ei se niin "tarkoitus" ole, vaan me mennään. :))
    Välille ostetaan kulkine.
    Mistä tarvittavat vakuutukset.
    Suomen Autoliiton sivuilla kehoitetaan hankkimaan vakuutukset American Insurers Underwriters (AIU) nimisestä firmasta, joilla euroopan edustus Saksassa.
    No tuonne laittelin tiedustelun tarvittavine liitteineen, mutta heidän mukaan pitää auto yksilö olla valmiina tiedossa.

    Aiemmin olen vastaavan reissun tehnyt "pystyyn", eli Chicago-Miami. Mutta silloin oli auton oston hetkellä viikonloppu, eikä kukaan sellaista olis myyny. Ilmankin matka taittui.
    Nyt, kun matkaa on triplasti on riski suurempi ja kohdalle osunee useampi Highway patrol.


    Hai
    040 5342886
     
  2. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

    Washingtonista on kokemusta mutta samoilla vakuutuksilla ajeltiin Californiassakin. Auton tiedot tarvittiin ja paikallisella ajokortilla sai vakuutuksiin alennusta huomattavasti. Firma johon päädyttiin oli http://www.geico.com/
     
  3. Hai

    Hai Double Gearhead

    Mitä asiasta oon keskustellu on osavaltiokohtaisia eroja valtavasti.
    Olen myös antanut itselleni kertoa, että mm. Californian ja Floridan vakuutuskäytäntö olisi täysin "kuljettajan vakuuttamista", kun taas Texasissa vakuutetaan autoa, melkein kuin kotisuomessa.
    Lisäksi Californiassa pitäisi olla oikea osoite, jotta voi vakuutuksen saada.
    Onko parempaa tietoa?

    Kiitos Chevy '53. Pidetään mielessä geico.
     

Kerro tästä muillekin!