Miten wanha ratti puretaan irti?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja ek, 24.3.2017.

  1. ek

    ek Gearhead

    Nyt iski jännä, wanhasta -20 lukusesta pitäs saaha ratti irti. Keskiössä vielä ennakonsäätimet ym....mitenhän toi puretaan kauheesti lisää särkemättä? :)
     
  2. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    20-30 luvun fordeissa (vissiin kaikissa) on valokatkasia siinä keskiössä ja simpukan päästä pitää irrottaa se itse valokatkasia ja sen alla on sokkaa ja jousta mitkä irrottamalla se keskiö tulee tangon kanssa pois. sen keskiön alla sitten mutteri minkä irrottamalla ratti lähtee irti, ellei oo kovin jämähtänyt rattiakselin booreihin/kartioon.
    Mikä auto, jos tietoa?
     
  3. ek

    ek Gearhead

    -29 Durant ois laite.... ratin keskiö jotain kuttaperkka valua, pari puolaa meni poikki kun laitetta siirrettiin ja otin kässäriä pois nojaten rintakehällä rattiin...damm....:(
     
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Jos oikeanlaisia kuvia googlella löysin, niin kyllä näyttää siltä, et simpukan päästä tarttee jotain irrotella ensin, että saa noi vipstaakit tosta irti. Tuohon aikaan ratit oli muuten muistaakseni tehty luujauhosta... Enempää ei pysty jeesaa.
     
  5. ek

    ek Gearhead

    Jees. Tänks, yritin liittää kuvaa tänne mut ei onnistunu.... minäpä tutkailen.
     
  6. Jsp

    Jsp Gearhead

    Pitkään on tutkailtu mutta lähtikö ratti lopulta irti?
     
    Rotten tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!