mites teen?

Ketju osiossa 'FNRA Nostalgia Racing', aloittaja juhapih, 27.1.2008.

  1. juhapih

    juhapih Gearhead

    Jos nyt joskus pääsisi tuon iäisyys projektini pariin. Siis Rambler American F/EX replica...
    Minkä mukaan teen turvakaaret/kehikon? Ne olisi seuraavana edessä. Tähän asti olen edennyt lähinnä kopioiden vanhoista 60-luvun kilpureista, mutta jos aikoisi oikeasti radalle, niin ei kai sinne voi ihan millä tahansa putkihässäkällä lähteä. Minkä sääntöjen mukaan alan nikkaroimaan?

    Nim. "Saako toisen tontille rakentaa?"
     
  2. Landaulette

    Landaulette 3rd gear

    Sääntökirjaa esille nyt kaikki "asiantuntijat" :lol: FHRA:n säännöt on mulla vuodelta jostain 1990-luvun alusta :rotfl: joten en uskalla edes aloittaa neuvontaa - entäs muut nostalgiaukot/sääntötietäjät?
    Tee NHRA/FHRA sääntöjä mukaillen, sillä meidän toiminta tuskin alkaa ihan lähivuosina ainakaan sääntökirjojen kannalta ajatellen, tai mistäs minä tiedän??
     
  3. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Ehdottamasti FHRA:n sääntökirja lataukseen ja printit talliin. Myös katsastusmiehet auttavat avoimissa kysymyksissä.
     
  4. juhapih

    juhapih Gearhead

    Onko muuten ylipäänsä mahdollista saada tuollaista altered wheelbase vehjettä sopimaan mihinkään nykyisistä luokista? Saati sääntöjen mukaiseksi muutenkaan, eikö koppa-autoissa akseleiden pidä olla "oikeilla" paikoillaan? Ja toinen seikka, saako pakoputket tulla ulos eturenkaan ja lokarin välistä? :eek: Tässäpä pari perustavaa laatua olevaa juttua?
     
  5. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Kylla maa ainakin ajoin Valiantilla FHRAn ja WCC kisoissa aikoinaan C-luokasssa ja Outlawissa. Aksilat oli 17cm liukuneet etteepain.
    Putket saa kait tulla ulos mista vaan kunhan ei kummit kauheesti sula lammosta. Monethan kayttaa ''fenderwell'' sarjoja ja ne loppuu lokasuojan sisaan.
     
  6. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Joo, ja äänenvaimennushan joissakin ryhmissä vaaditaan, samaten kollektorit, eli mitään "xoomieta" ei välttämättä voi käyttää. Jotain oli joskus säännöissä mainittu akselistoistakin streetin osalta, mutt en nyt muista oliks akselien siirtoa vai akselivälin muuttamista rajoitettu?
     
  7. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Se varmaan sitten juantaa streetti puolella siihen kun ne ''pitaa'' olla katsastus kelposia ja muutoset ''merkittyna'' otteeseen :rotfl:
    Lakikirjan mukaan jos akselivali muuttuu niin pitaa tehda hirvittavat selvitykset jollain jarjellisella syylla varustettuna miksi olet muuttanut akselivalia. (Ei taida mitaan jarjellista syyta ihan heti loytya)
    MUTTA, mikali akselivali EI muutu, kun akseleita siirrellaan niin siihen ei loytynytkaan mitaan vaatimusta lupien hakemiselle :wink:
    Eli auto meni kilpiin niine hyvineen joskus vuosia sitten, mitenkahan tanapaivana?
     
  8. Landaulette

    Landaulette 3rd gear

    FHRA:n kanssa tullee keskustelua aikanaan OMASTA nostalgiaryhmästä, sillä meillä on nyt jo kannatusjäsenenä henkilöitä kuten Putte ja Luppe... Joten eiköhän sinnepäin mene tietoa tipoittain ja fiilispohjaltahan me sitten vaan kisailtaisiin 8) 8) - ei niin tosissaan, vai mitä sanoisi AULIZ?? ja muut "TOSIKOT" (lue:tosi ukot)

    EQ
     
  9. Putte

    Putte 1st gear

    Ainakin alkuun kannattaa ajaa muiden ryhmien mukana, SPET saattaisi olla näille nostalgia vehkeille järkevin ryhmä toistaiuseksi.

    Mun mielestä ryhmiä on jo liiankin kanssa. periaatteessa Suomessa voi ajaa 20 ryhmää, joista tosin pariin ei ole löytynyt autoja muutamat ryhmät on yhdistetty kuten Stock ja Super Stock sekä Pro ja Sportsman ET. Paremminkin pitäisi pohtia, millä saadaan tätä ryhmäkirjoja vähemmäksi ja kaavioita isommiksi = mielenkiintoisemmiksi. Tietysti jos joka ryhmään löytyy siinä määrin autoja, että kaikissa saadaan kunnon kaaviot aikaiseksi nin eihän silloin tietenkään ryhmiäkään ole liikaa.
     
  10. Landaulette

    Landaulette 3rd gear

    Eiköhän meitä parin vuoden sisään ole jo aika iso kaavio, jos kaikki alteredit, funnyt ja fedit ajaa omassa nostalgiaryhmässään??! :-?
    Pro Modit line-upissa meitä ennen... vähän kuin varoituksena hulluista nostalgiahörhöistä :poff: :rotfl: :rotfl: - - - tietää yleisö siirtyä lähemmäs/kauemmas lähtöalueella. Nic.
     
  11. Landaulette

    Landaulette 3rd gear

    Kaksipyöräisille omat kekkerit, niin ei tarvii niitä katsella/kuunnella lainkaan;) - niitä on jo kuultu ihan tarpeeksi, ainakin minä olen :poff: :rotfl: ... Street-kalusto ei myöskään kuuluu isoihin kisoihin. Stock/Super Stock ihan ok ratkaisu (keulivat kivasti..)
     
  12. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Jos ei nostalgiaspedet mahdu olemassaoleviin ryhmiin, pysyköön himassaaan tai ajakoon jossain suolla omissa tapahtumissaan. :rotfl:
    t; street-kaluston vastaisku :rotfl:
     
  13. juhapih

    juhapih Gearhead

    Joo, mää taidankin ostaa sellaiset lavoilla varustetut sliksit tavallisten tilalle... Suota onkin omasta takaa. Kiitos hyvästä ideasta. :rotfl:
     
  14. Landaulette

    Landaulette 3rd gear

    :rotfl: :rotfl: :poff: :argue: Swamprat nationals??
     
  15. Putte

    Putte 1st gear

    Niin tää 20 oli vaan autoryhmät. Mopoilla on sitten vielä kymmenen ryhmään ja lisäksi on kolme juniorryhmää eli kyllä niitä ryhmiä riittää.
     
  16. Landaulette

    Landaulette 3rd gear

    FHRA hoitaa "riisipussit" mp:t "ulos" nätisti omiin kisoihinsa, eikös? :lol: 8)
     
  17. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Siinahan on tosissaan nostalkiaa etta heivataan pyorat ulos. Niilla nyt kuitenkaan ei ole montaa vuotta aikasemmin kilpailtu kuin autoilla. :soosoo:
    http://www.hotrodsbikeworks.com/events/ ... index.html
    Tuolta voi esimerkiks kattella -60 luvun kuvatuksia missa ei nayttas olevan mitaan nostalkiaa.
     
  18. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

  19. gremlin

    gremlin 3rd gear

    Sielta on muuten yks vanha ''Truett Tanker'' mallinen nitro-rautapaa saapumassa nailla nakymin kohti suomea ruottista 8)
     
  20. Chevy ´53

    Chevy ´53 Gearhead

Kerro tästä muillekin!