Mitkä kannet clevelandiin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mr.muscle, 17.12.2013.

  1. mr.muscle

    mr.muscle 3rd gear

    Purin tossa koneen atomeiksi koska savutti aika reippaasti ja syylliseksi osoittautui halennut kansi. Nyt on sit kartotettu saatavuutta ja ois muutama vaihtoehto. Hieman olisi tarkoitus saada enempi tosta 351 tehoa ku se ilmoitetut 169hp. eli tulossa ois mahdollisesti compin xe256h/xe262h
    nokka,aluimari performer ja ois pari holleytä hyllyssä,joko 600vac tai 650dp.Peltisarjat jo onki paikoillaan.Ja ne kannet:eek:is joko kunnostetut 2v isommilla rosteri venoilla yms hilppeillä,sit ois aussi rauta kannet kaikkine uusine osineen,ja voisi olla lievä mahdollisuus saada aussi alut lähes samaan hintaan uutena.eli mitä tarttee/millä pärjää jos tavoite ois noin 250hp?
     
  2. FoCoMo

    FoCoMo 1st gear

    Ettei vaan olis 351M, joka on eri mååttåri kuin 351C??
     
  3. mr.muscle

    mr.muscle 3rd gear

    noo ei.ihan on clevelandi toi....nii ja näky olevan vähän sekasikiö osiltaan.alakerran hilut oli vm:70,kannet 71 ja lohko 72.....ja auto on 73 gran torino.....
     
  4. mr.muscle

    mr.muscle 3rd gear

    Ajatuksia?
     
  5. pantera

    pantera Double Gearhead

    vakio 4v kansilla cleve potkii jo 300 hv'n lukuja, köykämiini aftermarket kansia on edelillä, canfieldillä, ja CHI-heads aussipuiljuilla jotka on katukoneeseen käyttäjäystävällisempiä kuin 4v -C- kannet.
    Ja mainitaan nyt vielä Yates nassepipot jos haluu vakavoitua isolla rahalla
    Mutta onko se sun mosa Cleve vai windsori?
     
  6. mr.muscle

    mr.muscle 3rd gear

    NIIN SIIS EDELLEEN 351 CLEVELAND 2V on toi alkujaan.Sehän ois pirunpaljo helepompaa jos oiski windsori.Löytys palikkaa helepommin....esim näky windsoriin olevan usp:llä edelin alut 1000e/pari.....tohon 1050e/kpl...persaukiselle harrastajalle aika kallista.....mut joo taitaa olla noi rautakannet jotka tohon tulee laitettua. Pitäs vaan päättää et meneekö noilla 2v kansilla vai hommaisko noi aussi kannet....
     
  7. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Ota Aussikannet, niillä saat hyvät puristukset + quench-alueen ja paremmat virtausnopeudet kuin 4V-kansilla. Katukoneeseen kokonaisuutena tehokkaimmat.
     
  8. Topias74

    Topias74 Gearhead

  9. mr.muscle

    mr.muscle 3rd gear

    Joo niin on ja 1550 pari täydellisenä......
     
  10. 5.7 olssi

    5.7 olssi 1st gear

    jokohan onnistuis,vähän off topikkia tulee ja joo tiedän ,että väärä palsta.

    Minulla olisi yhdet alkuperäiset clevelandin 4 v kansien pakosarjat ,jäivät joskus 30 vuotta sitte hyllyyn ja aikas isot näyttäis röörit olevan,väittivät joskus muinoin,että ovat optimaalisemmat ku monet pellisarjat.

    Tiedä sitte mitä tänäpäivänä ,ku tuo kehityski menny jonnin verran eteenpäin.

    Saa tarjota ,jos jollain tarvis, tämä lipsahti sitte väärään topikkiin ihan tarkotuksella.
     
  11. Granaatu

    Granaatu Gearhead

    Eiköhän 250hp tavoite mene noilla 2V rautakansilla. Jos on vielä tehtaan jakopää, joka on 4 astetta myöhässä jos tehtaalta lähtiessään, se vaihtoon, sitten joku hyvä nokka. Performer imusarja, kaasari ja peltisarjat sulta löytyykin jo. Alukansien kanssa pitäs alakerralle ehkä tehdä jo muutakin, vaihtaa tasapäämännät, hyper tai tako. Tarvii myös rullavipat. Öljypumpun akseli kannattaa myös vaihtaa parempilaatuiseen.
     
  12. mr.muscle

    mr.muscle 3rd gear

    Joo niin vähän arvelinki et noillaki pärjäis.mut toisaalta sais kohtuu hintaan
    myös noi pikkupalotilaset aussi rautakannet.....mites noi alakerran osat tykkää ku puristukset noilla ausseilla pitäs kait nousta ihan reilusti?
     
  13. saresks

    saresks Gearhead

    Miksi sulla on 250 hv tavoite? Kustannukset? Koneen käytös? Meinaan vaan, että aussikansilla staattiset puristukset nousee väkisin yli 10.5:1 etkä sä silloin voi enää tuupata sisään imuajoitukseltaan noin aikaisin sulkeutuvia nokkia kuin mitä ehdotit. Nakutuksen kanssa tappelua todnäk. seuraa. Rankemmat nokat taas väkisinkin tolla kombinaatiolla tuo helposti yli 250 hv...jos ei keinotekoisesti kurista mottia.

    Mulla tuuppas aikoinaan nelisatasesta 2v kansilla about 310 nettoheppaa 288/292 nokalla ja 4800 rpm. 9.5:1 rutut. Essoheppoja tietty paaljon enemmän. Sen voi suhteuttaa 351C:n kanssa tehojen suhteen melkein 1:1, vääntöö tietty vähemmän.
     
  14. mr.muscle

    mr.muscle 3rd gear

    No eikait sitä enempää tarte;-) no joo eipä tosta oo tarkotus ottaa sen kummemin tehoja tulee mitä tulee.jos tulee 300 ei haittaa mut riittää tuoki reilu parisataa.nuita ruttuja just mietin et 2v kansilla sitä pitäs aavistus nostaa tosta 8.6:sta ja taas ausseilla melkeen pitäs hiukka pudottaa....nokka vaihtoehdot lähinnä noita 2v kansia varten.toki myös se et tossa kotterossa on vakio tosi alhaalta ottava turbiini+joku 2,89 perä tms pirun harva......eikä oikein viittis vaihtaa....ehkä turbiini korkeempi staliseksi mut enpä tiiä....näkyvät neki olevan halapaa ku saippua.....
     
  15. mr.muscle

    mr.muscle 3rd gear

    Nii ja käyttöhän tolla autolla ois sama ku tähänki asti....hissukseen lötkötellä kylillä ja käydä joskus vähän kauempanaki.on vaan aika mukava maantiellä nytki toi ku kierrokset on maantiellä jossaki 1500 paikkeilla.ohituksissa vaan vois olla hieman enempi ruutia......
     
  16. artsiracing

    artsiracing Gearhead

    Jos sun puristukset on tavallisilla 2v kansilla 8.6 ja aussikannet on palotiloiltaan jotain 12-14cc pienemmät niin ei ne rutut kahta yksikköö nouse, jonnekin 9.8 paikkeille ennemminkin.
    Ja dynaaminenkin tulee 262 nokan kanssa aivan ihanteelliselle reilun kasin tasolle.
     
  17. Väne

    Väne Gearhead

    Procompit on korotetuilla imu/pako kanavilla eli joutuu soveltamaan , imusarja kai löytyis procompilta mutta mitkään pakosarjat ei passaa suoraan vaan joutuu pultinreikiä siirtämään.
    Imukanavatkin on 4v kokoluokkaa.
    Täydellisenä niitä ei kannata ostaa. Ainakin nuo yhdet mistä kokemusta oli liian pitkillä venttiileillä, ja esim venttiilin lukkourat aika karkeatekoiset.

    Ei kai open chamber kansiin kannata rahaa uhrata kun ausseja on saatavilla.
    Väittäisin että tulee parempi ajomoottori kun on puristusta, isompi nokkakulma ja asteita reilummin, kuin matalapuristeinen jossa pieni nokkakulma ja vähemmän asteita. Jos overlappi pidetään saman niin tuo ensimmäinen vaihtoehto toimii paremmin alakierroksillakin?

    Eikö orkkis 2V männät ole isolla montulla(10cc?) ja jäävät jotain millin verran deckistä?
    Eli 58cc palotilalla, vakiomännillä ja ilman tasojen laskua tulee puristusta 9.5,toimii vaikka tuolla xe262 nokalla.. nolladeckillä 10.4, vähän lisää nokkakulmaa ja asteita tai vaikka xe262 myöhäistettynä.
     
  18. mr.muscle

    mr.muscle 3rd gear

    Juu tossa vielä tarkistelin ja laskin ni 8.4 sain tolle ruttuja....samalla dekki korkeudella näytti noille aussi kansille vakiona 9.64:1 puristuksia.toki toi vähän nousee ku tasot koneistaa mut ei paljoo.ehkä noi vois olla hyvä vaihtoehto.
     
  19. mr.muscle

    mr.muscle 3rd gear

    Voihan vitalis.eipä menny tuokaan taas oikein.jäi ottamatta noi venttiilitaskut huomioon.no kuiteski aika lailla tuo 10cc pitää paikkansa.0.7mm oli tossa männät dekki tason alle.....
     
  20. XVD

    XVD Gearhead

Kerro tästä muillekin!