Mitkä nastarenkaat parhaat -01 vw transporteriin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Renkaat ja vanteet', aloittaja ursus2, 7.10.2009.

  1. ursus2

    ursus2 Gearhead

    Minkähänlaiset nastarenkaat pakuun kannattaisi hommata,itsellä ei mitään hajua kun on tullut yleensä ostettua käytettyjä/halpoja.Ajo-olosuhteet lumisia maalaisteitä enimmäkseen.
     
  2. Cheyenne

    Cheyenne 1st gear

    Itse oon tykännyt Bf Goodrichin Winter Slalomeista.
    Kohtuullisella hinnalla hyvää pitoa ja ajettavuutta.

    Tosin vasta nyt huomasin että olikin kysymys jostain kiinalaisesta, joista mulla ei ole mitään kokemusta... :oops:
     
  3. Jza

    Jza Double Gearhead

  4. belvedere-64

    belvedere-64 2nd gear

    suosittelisin nokian hakkapeliitta c van tai continental vanco viking, pidon puolesta kärkiluokkaa.. ikävä kyllä myös hinnan puolesta.
     
  5. E.B.Ford

    E.B.Ford 2nd gear

    c-renkaat onkin vähän kalliimpia.
    nokian hakkapeliittoja löytyy halvempiakin mitkä on tehty koreassa vai kiinassa vai missä se nyt oli, suomalaiset kalliimpia.
     
  6. mie

    mie Gearhead

    Kannattaa varmaan tarkastaa, millaiset renkaat autoon voi laittaa. C-luokka on varmasti ok, mutta jos kantavuus riittää (renkaan koon perässä oleva LI=load index luku esim. 95 XL tms.), niin silloin ilmeisesti voi laittaa myös 'normaalin' renkaan. Vaaditun LI luvun saa laskettua auton otteessa olevista painoista ja STRO taulukosta. Jotain 205/65/15 rengasta voi hyvinkin löytyä isolla kantavuudella ilman C-luokitusta.

    http://www.tirerack.com/tires/tiretech/ ... ?techid=35
    http://ssl.delti.com/rengas-online/Identifying.htm
     
  7. Fani-69

    Fani-69 Gearhead

  8. Vanikuski

    Vanikuski 1st gear

    mulla on kans Vanin alla samanlaiset renkaat ja oon tykänny kovasti
     
  9. Stang_81

    Stang_81 Double Gearhead

    Hankookkeja on ainakin duunipakuissa ollu, oliskohan zovac? Ei sen hassumpia ku moni muukaan.
     
  10. Antti P

    Antti P Gearhead

    Isäukolla -96 portteri 2.4 vapari ja mä sillä joskus ajellu. Uskomattoman huonosti pysähtyi talvikelillä vaikka oli uudet nokian nastarenkaat alla jo vuonna 2003 ja mä päräytin yhden nissan nynnyn (sunny) perään..
    Tuo moottori oli estänyt sutimisen jo uudesta saakka ja vielä viime talvena ihmettelin taas miten on kauheen huonot jarrut kunnes ei menny katsastuksesta läpi kun takajarrut tehottomat. Sitä taka-akselin jarruvoiman säädintä ku ruuvasi niin sai oikeesti jarrut talveksikin ja katsastuksestakin meni läpi.
    Ja auto ollu ukolla uudesta asti ja kohta taas katsastus koittaa.
    Nollaykkösessä varmaan jo levyt jos vähäkään tehokkaammalla koneella ja "parhaat talvirenkaat" varmaan riippuu käytöstä, kukkaron paksuudesta, kaasujalasta yms. Mut nyt continental vanco viking nyt alla ja hyvältä vaikuttaa.
     

Kerro tästä muillekin!