Mitkä olis hyvät männänrenkaat?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Degenerated, 21.9.2008.

  1. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Mikäs logiikka tossa, että yleensä kaupattavissa plasmamolyissä eipä ookaan molyä kuin ylin rengas, esim: http://store.summitracing.com/partdetai ... toview=sku

    childs-albertilta löysin kyllä maininnan moly 2nd mutta eipä sellaista missään myynnissä oo. Sekä tuolta http://www.flatlanderracing.com/pringschrysler.html (#R10277)

    Tosaalta tuntuu mutkaratamiehet suosivan chrome face renkaita, koska niitten mielestä noi molyrenkaat kulahtaa tosi nopsaan jollei ole kunnon ilmanputsaria? Ja sellasta ei nyt olis tulossa tohon ollenkaan.

    Vai teenkö mä vaan tästä liian vaikeeta?
     
  2. Commomies

    Commomies 1st gear

    kannattaa sit laittaa sellaaset lowetensonit niiku noi stokki miehet pruukaa laittoo vai mitkäköhän ne oli
     
  3. Mopar

    Mopar Gearhead

    Ei tarvii, ehkä sitten jos sulla on alipaine pumppu koneessa. Ja low tensioniéista puhuttaessa lienee kyse öljyrenkaista.
     
  4. martiar

    martiar 1st gear

    Ei pelkästään öljyrenkaat vaan kaikki renkaat low tenson ....
    Ehdottomasti suosittelen niitä myös kadulle ja sitten todella hieno hoonaus lohkoon ja jne ....
    Ei vaadi mitään alipaine pumppuja .... (stokissa ei saa edes käyttää ...)

    AM-Racing
     
  5. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Jaa no en minäkään löydä kuin "oil ring tension"???
     
  6. martiar

    martiar 1st gear

    Siinnäpä se ... ;)

    AM-Racing
     
  7. seppohovi

    seppohovi 3rd gear

    kuinka hieno on todella hieno hoonaus? 200, 400, 800?
     
  8. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Jahas, eli parhaat renkaat on ne mitä ei oo vielä kaupoissakaan, sehän on selvä, mutta olisko noissa markkinoilla olevissa jotain kelvollista? Tietty kapeempia renkaita ja spacereitäkin on vissiin saatavilla, mutta jotenkin soisin männänrengasuran olevan semmonen mikä rengaskin sinne tulee. Ja mulla on vieläkin hakusessa toi oikea "facing material".


    Tossa pikasella googletuksella hoonauksesta, mä luotan että mun koneistaja tietää mitä tekee... http://www.aa1car.com/library/honing98.htm
     
  9. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Musta tuntuu, että sä nyt teet tosiaan tästä asiasta turhan hankalaa. Henk koht ei oo tarvinut noihin asioihin kauheesti puuttua, kun kaikki muukin on aika etäällä täydellisestä, on ihan kelvannut ne setit joita on kaupasta saanut. Noita toki saa männänrengasvalmistajilta melkein mitä vaan, sekä yksittäisinä renkaina, että muina, ja erilaisia hoonausohjeitakijn löytyy moneen makuun. Kuuluu ehkä osittain kanssa siihen mutu juttuun, niinkuin lukemattomat muutkin moottorinrakentajien mieltymykset. Erilaisilla käyätnnnöillä on saatu hyviä lopputuloksia. Mä en oikeen osaa sanoa noista molyjen kulumisista ilman ilmanputsaria; jokuhan siellä kuluu jos epäpuhtaudet siellä hiontatyötä suorittaa, ja onks se sitten tarkotuksenmukasta, että se on renkaan pinnote vaiko joku muu? Meillä oli about kymmenen vuotta kasassa samoilla renkailla yks 451 alakerta joka C&A:n ZGS molyrenkailla näki katuajoa joku 30 000 kilsaa ja sai raippaa kisassa ja kadulla, putsarilla ja ilman. Kymmenen vuoden jälkeen oli ohivuodot kasvaneet nollasta sellaseen 3% luokkaan, eikä ollut sylintereissä tai renkaissa mitään selkeesti havaittavaa kulumaa. en mä lähtis ton asian tiimoilta loputtomiin ruutia polttamaan jos ei oo mahdollisuutta testata erilaisia käytäntöjä, menee vain hyväks koetun käytännön mukaan. Luottaa vaan asiansa osaavan kilpamoottoreita tehneen koneistajan näkemykseen. Esimerkiks meidän lohko on hoonattu porakonehoonilla, ja harjalla perään.
     
  10. martiar

    martiar 1st gear

    +800 ja mikropyoristys vielä ....

    AM-Racing
     

Kerro tästä muillekin!