mitkä on fiilikset?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Finnish Dart & Valiant Association ry', aloittaja slant six, 24.5.2008.

  1. tevo

    tevo Gearhead

    [QUOTE="juha745, post: 3375022, member: 140063". Mihin kaikki kohtuuhintaset 14" isojako-peltivanteet on hävinny ku niitä ois vailla!!?? Pitikin mennä syksyllä myymään yks pari viidellä eurolla pois... :poff:[/QUOTE]
    Niimpä, itekki tarttee moisia peltivantehia.
     
  2. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Tuossa tein äkkivilkaisun kaksi slanttia nojaili toisiinsa. Ainakin toinen on varmasti 170 ja näytti olevan täydellinen kaasareineen kaikkineen. Vuosimalli saattaisi olla, joko 1964 tai 1967.
    Sellaiset Vallut on tullut ainakin purettua. Ota yhteyttä jos kiinnostaa. Ps Kone säilytetty sisällä lämpimässä. vuosia.
     
  3. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    No kiinnostaa toki, miten niitä yhteyksiä otetaan.. Lällärillä ? :D
     
  4. signet

    signet Gearhead

    Ei se onnistunut,kokeiltiin jo 80-luvun puolella.En enää muista mistä kiikasti,mut ei vaan toiminut patentit.
     
  5. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Sanoisko termi YV mitään! Sinullehan tuollaista ei voi edes lähettää.
     
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Joks kaikki muut on saaneet 170 koneet tarpeeseen? Jos isossa jaossa jäi yli, niin mä voisin tarvita yhden hyvin säilyneen alakerran 1968-69 kampuralla (on jo laatikko valmiina modattuna). Tekisin kierroskoneen kun ei tuota isolohkokutosta viitti kovin paljon kuuden tonnin päältä kierrättää.
     
  7. Myllis1979

    Myllis1979 1st gear

    Nyt kyrsii ja pahasti! Tulin reissusta ja lentokentällä auton kylkeen oli vedetty pari metriä pitkä naarmu... Jollain kivalla terävällä esineellä. Siinä sitten reissufiilis katosi ihan kertaheitolla. Vakuutus korvaa, mutta vi*u**aa se kuitenkin...
     
  8. juha745

    juha745 Gearhead

    Täytyy alkaa selvitellä miksi Dartti hörppää bensaa hieman liikaa. Alkanu mennä kohtuu rauhallisessa maantieajossa saman verran ainetta, kuin pahimmillaan kaupungissa rällätessä. Kyseessä siis vuoden '75 225, jonka päällä 1bbl Holley 1945. Imuvuotoja ei tunnu olevan. Sytkäosat uusittu keväällä. Toi kaasari ei mikään kovin hyvä ole, eli koitan paranisiko lukemat kun vaihdan ehjältä vaikuttavan 1920:n sen tilalle. Ajoitusta on myös tarkasteltava. Lukemia ei ole antaa kulutuksesta, mutta kyllä lompakon sisältö viittaa uhkaavasti siihen, että nyt olisi joku muu auto alla, kuin kevyt A-Body slantillä. :confused: Kaikki vinkit ovat tervetulleita! ps. jarrut ei laahaa, se on varmistettu.;)
     
  9. Mon383

    Mon383 3rd gear

    Tällä viikolla pitäis saada haettua talliin viime viikolla kaupat tehdystä Vallusta. Rekkari JOJ-57. Katsastettuna ollu viimeks 2005.


    [​IMG]

     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  10. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Yrittänyt kirjoitella ja soitella Edgeracingconverter -firmaan. Tarttis saada varmuus jotta saa jostakin korkeastallisen turbiinin slantin perään ennen kuin alan kasamaan slanttia ensi suven rientoihin. Joku reilu 3000rpm vaparislantin väännöillä pitäis olla stallia ja ei niitä oikein vissiin oo valmiina missään - tai ei osaa arvata miten kataloogiturbiinit oikeasti slantin perässä toimii. Mut noilla on niin paljon asiakkaita ettei saa kuin sihteerin ja puhelinvastaajan kanssa jutella.

    Edit: Tämä valitus toimi. Sain Andren linjoille. Kyllä tää vielä tästä turbiinitilaukseksi muuttuu!
     
    Muokattu: 25.9.2018
    MJF tykkää tästä.
  11. leksa

    leksa Gearhead

    Kulutus on todellakin monen osatekijän summa. Kaikki kulutukseen liittyvät asiat eivät johdu kaasarista, vaikka kaasari sen kaiken polttoaineen lopulta koneelle jakeleekin.

    Olet hieman jo tutustunutkin aiheeseen, joten ihan kaikkea itsestään selvyyksiä on turha alkaa latelemaan kuten ilmanpuhdistin, rengaspaineet jne..

    Mutta kun kiertelet ja kaartelet asiaa siltä kannalta että mikä voisi olla muuttunut siitä tilanteesta kun kulutus oli pienempi.

    Onko nivelistöön tullut väljää, onko renkaat enää tasapainossa sekä pyöreät ( kudosvauriot ) jne.. Onko iskunvaimennus kunnossa?? Pakoputkisto?? onko tullut muutoksia jne..

    Itselläni oli joskus 64 Belvedere 225 automaatilla. Kulutus muuttui aina parilla litralla sataa kilometriä kohden ihan ilmanputsarin likaantumisesta ajan myötä.

    Kirjoitin ylös oman Valianttini kanssa tehdyt pähkäilyt.
    http://leksanet.com/index.php?r=content/perma&id=1401
     
    juha745 ja MJF tykkäävät tästä.
  12. juha745

    juha745 Gearhead

    Siinähän oli kattavasti käsitelty, kiitos!

    Rengaspaineet on kunnossa, nivelistössä sen verran väljää, että tänään käyn vaihtaan alapallonivelen kuskin puolelle.

    Nythän tässä selvis kumminkin (kiitos katsastajaukolle), että kasijarru jää välillä hieman päälle toisella puolella, eli perse edelle menty puuhun taas, kun tuntunut jarrut niitä tutkiessa aina toimivan.
    Tai no sain kaasarinkin säädettyä hieman paremmin. Auto nimittäin käynnistyi aiemmin ilman ryyppyä (manuaalinen) kylmänäkin, nyt enää ei, eli seoksetkin oli reippaasti rikkaan puolella. Täytyy vielä se ilmanputsari ja tulpat vaihtaa.
     
  13. jariha

    jariha Double Gearhead

    Eipä se taia siihen rikastukseen vaikuttaa vaikka tulpat vaihtaski? Seosruuvia pyörittelemään yhdessä sytkän kanssa ni eiköhän sieltä lähe pienenemään;)
     
  14. juha745

    juha745 Gearhead

    Joo, eiku ihan perushuoltona oisin ne tulpat vaihtanu, mutta ihan hyvältähän noi näytti. Kaasarikin nyt siis vaikuttais toimivan ihan ok.
    Mutta joku kirous tässä kyseessä olevassa Dartissa on. Yhden kohdan korjaa niin varmasti hajoaa heti joku muu. Tänään siis vaihtui alapallonivel ja käsijarruvaijeri herkistelty, nii hajos jarrupääsylkkä. o_O Oisko kellään ehjää tähän hätään? Kyllä tästä on hyvä talviauto tulossa näköjään, leima ainakin kylmenee kohta kelien tapaan. :D
     
  15. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    Mikäli yksikin tulppa pimeenä tai silleen osittain pimeenä, että herää vasta korkeammilla kierroksilla niin vaikuttaa melkoisesti kulutukseen.
     
  16. Custom_Rod

    Custom_Rod Gearhead

    Mun kohtaamista naarmimiskokemuksista pahin ajoittuu kultaisen kasikytluvun loppuun. Ilmeisesti harpin piikillä oli konepeittoa riivitty sillä välin, kun olin salilla:(
     
  17. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Kipsi lähti tänään omasta jalasta aamupäivällä ja iltapäivällä slantin kampura ja veivit olivat Vantaan moottorikoneistamossa. Pienikokoinen mutta suuristallinen turbiini saapui postin sekoilusta huolimatta. Vanhoilla männillä ja uudella nokalla (empäs sano asteita jottei ryöstäydy "keskusteluksi") näyttäis tulevan 9,5 dynaamista. E98 vai E85 sanoo raati?
     
    MJF tykkää tästä.
  18. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Ruoste, koossa pitävä voima
     
  19. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    FuryIII '71 tykkää tästä.
  20. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Tommonen pikkuinen harmaa joululimppu meni laatikon akselille ja oli heti voittajafiilis; Olin kuin olinkin laskenut laatikon akselin boorien lukumäärän oikein. Musta limppu on turun tienoilla muokattu vakio noin 2500 rpm teos joka saattaa myöhemmin vapautua kauppatavaraksi. Ajettu vain muutama tuhat kilsaa ja sekin sukkasillaan. Uuteen tilasin 3200rpm vaparislantin stallia.

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!