Mk1 Granadat jemmoissa.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja cncwoo, 8.7.2007.

  1. kariboy

    kariboy Gearhead

    Kaikki osat meni...
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Just äsken tosi siisti 4d ajoi Malmilla parkkihalliin. Hyvältä kuullosti V6 hallissa. Tai olla GXL? Metalli vihreä viniilykatolla. Ei todellakaan näe enään joka päivä.
     
  3. el borrachitos

    el borrachitos Gearhead

    Onko mitään havaintoja ´72 3,0L Coupe GXL:ien valmistusmääristä,tai siitä paljonko niitä on aikoinaan tuotu maahan?
    Ja onko havaintoa MF-700 coupen kohtalosta.Ollut alunperin metsku sininen ja sittemin jonkun toimesta maalattu kuparin?väriseksi sekä vaihdettu sininen sisusta mustaksi.
    Ostin sen joskus ´88 ensimmäiseksi autoksi ensimmäisen omistajan pojalta,joka ei sillä juurikaan ollut ajanut. Olisi kiva kuulla auton nykyvaiheista.
     
  4. Kyllä tuo muotoilu noissa on aika mukavaa , itellä oli ´77 coupe granada mustangin 289:llä ja fmx automaatilla ,vaihdoin siihen myöhemmin 4-lovisen manuaaliaskin ja sitten se tuli myytyä eteenpäin jonkun typerän pikkuvian takia ,kun innostus autooa kohtaan hiipui , jälkeenpäin tietysti harmittanut.

    Oli sikkensin specialefect-sininen ja rek muistaakseni SAR-522 , sisustakin tuli verhoiltua mustalla nahkalla ja sen ajan henkeen sinisellä paksulla plyyshillä...

    Kävin kerran kattomassa coupe consulia jossa oli 3l tuplaturbo , ei silloin tullut kauppoja mutta suorituskyky oli kohdallaan...

    Pari tavallistakin 3.0 coupeconsulia on kulkenut aikojen saatossa käsieni kautta,mutta eivät ole juurtuneet perheeseen :-?
     
  5. Fordmotorco

    Fordmotorco 1st gear

    Nostellaampa tätäkin, josko joku tietäisi jonkun säilössä olevan Granadan.
     
  6. Porsas

    Porsas 3rd gear

    Pikkuskidistä asti noi granadat ja consulit aina kiinnostaneet ja niitä ollut junnuna kaveripiirissä modellakin. Olen joskus nähnyt 302 ja 289 koneisena noita kuten tuo Akselinkin ammoinen vehje. Miten tuo katsastuskäytäntö mahtaisi mennä jos nyt vielä yrittäisi tuota 302 tai 289 viemistä keulalle ? tuollaina coupe koppa erityisesti edelleen omalla keräyslistalla
     
  7. Fordmotorco

    Fordmotorco 1st gear

    260, 289 tai 302 saaminen keulalle laillisesti nykyään vaatii poikkeusluvan, jota voi anoa Trafilta...ja se maksaakin melkoisesti..eikä mtn takeita, että menee läpi.

    Fordin pienin kasi, eli 221:n menee pelkällä muutoskatsastuksella.
     
  8. duster73

    duster73 Gearhead

    itellä on -72 coupe consul,tosin ainoastaan 2-litraisella ohc:lla.roverin/buickin 3,5-litraista kasia voi käyttää myös.
     
  9. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    kun tää auto ei kellekkään kelvannu miltei ilmaseksi,niin pistin viime syksynä auton paaliin ja sain romu ukolta 50 :odroll:
     
  10. duster73

    duster73 Gearhead

    voi prkl...
     
  11. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    pari vuotta tuo pirssi oli nettiautossa myynnisssä,kyselijöitä kyllä riitti mutta kellään ei tuntunu olevan rahaa vaikka hinnan loppujen lopuksi puotin 100 euroon ei kelvannu kellekkään siihenkään hintaan :odroll: noh romun kerääjälle kelpas
     
  12. duster73

    duster73 Gearhead

    ehdit varmaan myymään just ennen kun ostin ton oman...
     
  13. duster73

    duster73 Gearhead

    ehdit varmaan myymään just ennen kun ostin ton oman...
     
  14. faikku66

    faikku66 Double Gearhead

    80-luvulla huristeltiin paljonkin kaverin GXL Granadalla.3,0 ja automaattihan siin oli,mut laatikkio poiki ja siihen laitettiin manuaaliloota muistaakseni jostain 3,0 Caprista?Kone hajos joskus 90-luvulla ja auto jäi sit seisomaan kun oli muita projekteja.Möi sen sit rullaavana jonnekii,rekkari tais olla ZZE-40 tai ZZE-60?Liekköhän auto viel hengissä?
     
  15. wege

    wege Gearhead

    Mulla on kapselisarja, jotka tietääkseni on tuollaiseen Consul/Granada-malliin. Kuvia saa tarvittaessa. Jos entisöit ja tosissasi tarvitset, niin soittele.
    On varmasti edulliset....
    0407451090 Veke
     
  16. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    kyllä kersana oli hienoa, kun kaverin isä meitä kuskasi metallinhohto sinisellä / mustalla vinyylikattosella mk1 fastbäck granadalla, kilvet oli UAP- jotain
    Tais olla 2800cc myllyllä !
     
  17. Hd-hippi

    Hd-hippi Gearhead

    Aikoinaan 80 luvulla mulla oli ainakin 3.0 v6 GXL Grananda ja yksi 3.0 Gxl Coupe Consul jossa oli aikamoiset levikkeet yms spoilerit ajan hengen mukaisesti.... :rotfl:
    Sitä Consulia en enää koskaan sen jälkeen nähnyt kun sen mustalaiselle myin ja mustalaiselta sen ostinkin jolla se oli ollut jo vuosia.


    Tää toinen Gxl Granadan myin 1989 jollekin insinöörille seinäjoelle sillä takuulla että kestää sinne asti ja kuinka ollakaan jouduin trailerin kanssa Granadan seinäjoelle viemään. Seuraava kohtaaminen saman auton kanssa oli niinikään seinäjoella 1996 jolloin kävin eräässä kimppatallissa jossa oli paljon myös tiloja vuokrattu samasta luolasta myös muille.

    Siellähän se Gxl:kin lepäili paksun pölykerroksen alla ja tallin äijien mukaan se oli ilmestynyt siihen 80luvun lopulla eikä kukaan ollut nähnyt sille koskaan tekevän mitään.

    Varmaan se on siellä vieläkin lepäilemässä...
     
  18. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    mulla vaan semmonen ilmotus että mulla on tosta paalatusta granusta jääny musta lattia matto,keskikonsooli ja takapenkit ihan rokuliin.nuista penkeistä ja keskarin kunnosta en nyt mene mihinkään takuuseen ennen kevättä mutta muistaakseni ne oli ihan hyvässä käyttö kunnossa.niin ja muistaakseni jossain mulla on nuita gxl malliin kuuluvia kylki listojaki jossain kuhan muistasin että missä.saatto olla että niitä oli tuolla romu laanilla mettän reunassa eli niitä saa vasta ku lumet sulanu.
    ja aatelkaa nää mie voisin antaa ihan ilmatteeksi kuhan maksatta lähetys kulut :wink:
     
  19. debner

    debner Gearhead

    Vuonna 1983 tuli ostettua sellainen 2.6 litrainen vaaleanvihreä metallihohto 4D Granada, taisi olla vuosimallia -72. Auto Bil Center Tapiolassa kelpuutti 14 vuotiaan Rekord 1900 2D:n vaihdossa ja niin Granadan keula suunnattiin kohti Mäntsälää.
    Ei sen V-kutosen tehot kuminpolttoon riittäneet, paitsi kun Hirvenkruunun Shellillä mittareiden vierestä tähtäsi naftalammikkoon ja oikein yritti niin saattoi pienen sivuluisun saada asvaltilla aikaiseksi :)

    1984 kun pakkasin tavarat ja lähdin muuttomatkalle aina Helsinkiin saakka niin koneesta kuului kumma kilahdus, vaan kun ei suuremmin oireillut niin matka jatkui. Tosin seuraavien viikojen aikana alkoi kone savuttaa aina vaan reilummin ja reilummin ja piti ihan avata kone. Öljypohjan pohjalla näkyi kummallista tavaraa joka tarkemmin katsottuna paljastui männän helmaksi, yhdestä männästä puuttui kaikki tavara tapista alaspäin.
    Purkaamoiden vaihtokoneet osoittautui liian kalliiksi joten halvat pikaratkaisut valtasi mielen: Kaupasta yksi uusi mäntä ja uudet tiivisteet ja kone kasaan. Hyvin toimi ja sitten seuraavat viikot kierreltiin autokaupoissa etsimässä uutta vaihdokkia.
    Siinä kierrelessä tuli yksi kummajainen vastaan eräässä liikkeessä jota innolla vaihtoon tarjosivat: uudemman korimallin (oranssi) Granada 1.7 (!) litraisella minikoneella. Oli liikaa naurua aiheuttanut kokoonpano joten se jäi mutta toinen auto sieltä tarttui mukaan.

    Kuvia tuosta Granadastani en ole löytänyt mutta rekkari taisi olla TAO- alkuinen...?
     
  20. 6PPC

    6PPC Double Gearhead

    Nilsiässä, Nurmeksentien varressa olevan purkaamon pihalla näkyi olevan
    coupe Consul/Granada.
     

Kerro tästä muillekin!