MM RALLI

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja malvasto, 23.1.2020.

  1. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Siellä puhuu nyt se kokemus ja isosti.
    Absoluuttisessa nopeudessa voivat jäähä nuorukaisille, kun kaikilla on samat ja tutut vehkeet alla, mutta nyt ku on kaikille uutta ni tilanne onkin eri.

    Mielenkiintoista kyllä seurata taas rallia, varma kevään merkki :cool:
     
    impala67, Catiska ja malvasto tykkäävät tästä.
  2. GBS

    GBS 2nd gear

    Hoppa kyl vei komeimman auton tittelin mut en ois uskonu et on noin kilpailukykyinenkin. Hienoo et saa vähän vääntöä enemmän kisoihin.
     
    malvasto ja Inlinee tykkäävät tästä.
  3. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    For the design of the standardised crash structure, the manufacturers asked FIA to define a program in close collaboration with them, in order to produce one safety package on behalf of all the teams. This included doing just one set of crash tests, instead of multiple tests by each team.

    Eivät ole kaukana Nascarin systeemistä. Sama auto kaikilla, omat moottorin, teipataan vain erimerkkisiksi.

    Sit tuo patteri systeemi, sama Saksalais firman tekemä kaikilla:
    The unique Rally1 hybrid system has three principal modes:

    Full Electric Mode
    In Full Electric Mode, depending on road conditions, Rally1 cars will have up to 20km of full electric range (based on WLTC road car cycle). The power is restricted to 50 per cent to extend battery life. Full Electric Mode will be available to teams on all road sections as they choose to use it.

    Additionally, there will be dedicated passages marked in the road book where teams must use Full Electric Mode, for example around the service park and potentially other built-up areas.

    Stage Start Mode
    At the start of each special stage of a WRC event, the full power of the hybrid system will be available to release 1000 kilojoules of energy to support the petrol engine for approximately the first 10 seconds, or until the driver releases the throttle or presses the brake.

    Stage Mode
    During a special stage, teams and drivers will be able to create up to three personalised ‘maps’ to decide how to deploy the 100kW hybrid power.

    These maps will be based on driver input only (throttle pedal and brake). They will allow the release of energy in a way that is tailored to the driver’s style and the road conditions.

    Jos edellisissä oli ohjelmoitava keskilukko, näissä ohjelmoitava "fast and furious" tehopiikki.
     
  4. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Oliha huikee päivä o_O
    Tapahtumia enempi ku Salkkareissa. Rovanperä paranti menoa ku sika lentoaan, ja onkin toistaiseksi kakkosena!! koko sarjan läpi ajavista kuskeista ( 4th overall), MM-taistohan alkaa ekasta kisasta.
    Ei kyllä parane sanoa mitään vielä, huomenna voi vielä tapahtua ihan mitä vaan.
     
    Mija, jknR ja malvasto tykkäävät tästä.
  5. jknR

    jknR Gearhead

    Inlinee ja malvasto tykkäävät tästä.
  6. jknR

    jknR Gearhead

    Aivan käsittämätön homma kuinka saivat Rovanperän auton noin paljon paremmin kuskin käteen sopivaksi! Torstaina ja perjantaina ajeli sijoituksia "ne muut" ja tänään sitten kärkivauhtia! On se kyllä hurja.
     
    Inlinee ja malvasto tykkäävät tästä.
  7. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Huhhuh, riitti tapahtumaa ihan kalkkiviivoille asti :odeek:

    On se Loeb kone :eek:
    "Pappa" tuli ja pyyhki pöytää kaikilla nuoremmilla jätkillä. Hattu päästä, ja voitto täysin oikeeseen osotteeseen!

    On se Rovaki kova, torstain räpiköinneistä Powerin voittoon! :eek:
    Toki Ogierilla oli 2.0sec nopeampi aika mutta varaslähtö ja 10.0sec penalty, voitto on voitto.
    Ja tosiasiallisen MM-sarjan kärkeen !!:pinup:
     
    malvasto ja jknR tykkäävät tästä.
  8. Pappa ja Hoppa oli kyllä kovia..

    LOPPUTULOKSET, EK 17/17:

    1. Sebastien Loeb M-Sport Ford 3.00.32,8

    2. Sebastien Ogier Toyota +10,5

    3. Craig Breen M-Sport Ford +1.39,8

    4. Kalle Rovanperä Toyota +2.16,2

    5. Gus Greensmith M-Sport Ford +6.33,4

    6. Thierry Neuville Hyundai +7.42,6

    7. Andreas Mikkelsen Skoda +11.33,8 (WRC2)

    8. Takamoto Katsuta Toyota +12.24,7

    9. Eric Cais Ford +12.29,2 (WRC2)

    10. Nikolai Grjazin Skoda +13.41,3 (WRC2)

    --

    22. Sami Pajari +24.06,4 (WRC3)


    MM-sarjan pistetilanne Monten jälkeen

    1. Sebastien Loeb M-Sport Ford 27 (ei aja täyttä kautta)

    2. Sebastien Ogier Toyota 19 (ei aja täyttä kautta)

    3. Kalle Rovanperä Toyota 17

    4. Craig Breen M-Sport Ford 15

    5. Thierry Neuville Hyundai 11

    6. Gus Greensmith M-Sport Ford 10

    7. Andreas Mikkelsen Skoda 6

    8. Takamoto Katsuta Toyota 4

    Elfyn Evans Toyota 4

    10. Eric Cais Ford 2


    Valmistajien pistetilanne

    1. M-Sport Ford 42

    2. Toyota 39

    3. Hyundai 13
     
    malvasto tykkää tästä.
  9. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Juu oli kyllä hieno ja jännittävä kauden avaus. Ei olis kyllä to-pe uskonut että Kalle lähtee Ruotsissa ekana reitille
     
    jknR, Inlinee ja impala67 tykkäävät tästä.
  10. jknR

    jknR Gearhead

  11. jknR

    jknR Gearhead

    Jari Huttunen - Mikko Lukka mukana ruotsissa M-Sportin R5 Fiestalla.
     
  12. jknR

    jknR Gearhead

    Tulevan ruotsin kisan voittaja testeissä.

     
    Vermilion ja malvasto tykkäävät tästä.
  13. Vermilion

    Vermilion 3rd gear

    Hyvin todennäköistä, en usko että Rovanperästä on voittajaksi, jos Lappi pääsee ajamaan samalla kalustolla. Viime kisassa ajoi vain luotettavsti, vauhti oli kaukana. Jos Ogier ei olisi kärsinyt rengasrikkoa olisi mahdollisesti ollut melkein 5 min kärjestä.
     
  14. Lowry

    Lowry 2nd gear

    Monte Carlossa vai?
     
  15. max

    max Double Gearhead

    Rovanperä on edelleen ns."Lupaava kuljettaja".
    Aika kärsivällinen tuntuu Toyota olevan,kun ainoat näytöt ovat selitykset.
     
    Vermilion tykkää tästä.
  16. Luettele kaikki MM-rallin voittaneet alle 21-vuotiaat.
     
    malvasto ja Lowry tykkäävät tästä.
  17. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Rovanperä, Rovanperä ( Viro ja Kreikka).
     
    jknR ja malvasto tykkäävät tästä.
  18. Mikael Agricola

    Mikael Agricola 1st gear Bannattu

    Rowanpera mestaruuteen ciita wiela aicanan. Cocemus Montessa puhui loppu caudesta ratcaise moni muucin asia
     
  19. Ruotsin MM-rallin aikataulu ja lähetystiedot

    Torstai 24.2.

    Shakedown (7,59 km) kello 10.01

    Ennakkotunnelmat kello 21.05–21.35 TV2


    Perjantai 25.2.

    EK 1 (14,98 km) kello 09.42

    EK 2 (27,81 km) kello 10.55

    EK 3 (17,28 km) kello 12.31

    Päivähuolto kello 13.28

    EK 4 (14,98 km) kello 15.45

    EK 5 (27,81 km) kello 16.58

    EK 6 (17,28 km) kello 18.34

    EK 7 (5,53 km) kello 19.30–20.30 Yle Areena (TV2 kello 20.00-21.00)

    Iltahuolto kello 20.08

    Päivän huippuhetket kello 23.00–23.30 TV2


    Lauantai 26.2.

    Aamuhuolto kello 09.05

    EK 8 (10,49 km) kello 09.57

    EK 9 Peruttu

    EK 10 (19,49 km) kello 11.54

    EK 11 (11,17 km) kello 13.00–14.00 Yle Areena (TV2 kello 13.15–14.00)

    Päivähuolto kello 13.40

    EK 12 (10,49 km) kello 16.27

    EK 13 Peruttu

    EK 14 (19,49 km) kello 18.24

    EK 15 (11,17 km) kello 19.30–20.30 TV2

    Iltahuolto kello 20.14

    Päivän huippuhetket kello 21.45–22.15 TV2


    Sunnuntai 27.2.

    Aamuhuolto kello 06.30

    EK 16 (14,19 km) kello 08.00

    EK 17 (14,23 km) kello 09.00–10.00 Yle Areena (TV2 kello 10.00–11.00)

    EK 18 (14,19 km) kello 10.37

    EK 19 Power Stage (14,23 km) kello 13.00–14.30 Yle Areena (TV2 13.30–14.30)
     
  20. jknR

    jknR Gearhead

Kerro tästä muillekin!