Mobilisti -Lehti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Mercury_king, 24.5.2004.

  1. Fireball

    Fireball Gearhead

    No ei tietenkään, lehtihän se vaan, hyvä jopa, eikä niitä kooälpeen juttujakaan oo pakko lukee. Tarkotin vaan sitä että Mobla on kuulunu lukemistoon yli 20 vuotta ja tää ei oo sinä aikana löytäny mistään mitään positiivista.

    Mä en ymmärrä sitä sen nykyaikavihaa, ottaa maitopullon tulitikut ja sarkahousut ja muuttaa sinne karjalan metsiin paleleen ja näkeen nälkää jos se oli niin hienoo ennen vanahaan :rotfl: No vitsi vitsi, enkä edelleenkään väheksy ko herran aikaansaannoksia MOBIILIKULTTUURIN edesauttamiseksi
     
  2. Jasca

    Jasca 1st gear

    Näinhän se just on... Jan on Katjan "ukko".

    - Jasca -
     
  3. BRC1

    BRC1 Gearhead

    Aika humorista kun miettii että Katjalla on ollut aina sama sukunimi kuin moblan päätoimittajalla;)
     
  4. pas2

    pas2 Gearhead

    Mitennii ei klb kirjota uuemmista?

    Parissakin edellisessä numerossa itkeny, ku "lankkufarmareita" ei arvosteta :poff:
     
  5. Jasca

    Jasca 1st gear

    No eikös se ole KLB:n tytär..?

    - Jasca -
     
  6. impala67

    impala67 Double Gearhead

    taitaa olla niin että on ollut varaosa-valiantti 61;nen ...ja houkutus on ollut liian kova olla käyttämättä hauskaa takaluukkua. Itsekin olisi varmaan tehnyt samoin.
     
  7. bdr529

    bdr529 1st gear

    Tuontiautoilla voi myös olla mielenkiintoinen historia. En nyt edes tarkoita näitä "Elviksen omistamia" vaan ihan tavallisia duunariautojakin. Monestihan uudet omistajat ovat täälläkin innolla kertoneet mitä kaikkea historiaan liittyvää roinaa autoista on kunnostuksen yhteydessä löytynyt.

    Suomiautoista on vaan paljon helpompi selvittää sitä historiaa. Löytyy vanhoja dokumentteja ja valokuvia, joku muistaa auton naapurustosta ylpeyden (ja kateuden) aiheena.

    Kyllä minusta autoon liittyy heti parempi ja ainutlaatuisempi fiilis jos tietää alkuperäisen omistajan nimen ja kotipaikan, puhumattakaan siitä että olisi itse ostanut vehkeen joltain pitempiaikaiselta omistajalta runsaiden dokumenttien kanssa. Fiiliksellä ei toki aina ole rahallista arvoa.

    Mobilisti-lehti on usein tuonut esille juuri autoilun ja autojen taustoja. Pelkästä tekniikasta lukeminen olisi monesti varsin tylsää numerofaktaa.
     
  8. No, ainahan noista ollaan vähän eri mieltä riippuen kenestä on kyse.
    Toinen tykkää, toiset sitten ei.

    Luin juuri uusimman ja siihen meni noin 3,5 tuntia ja jotain jäi vielä lukematta, mutta hyviä juttuja oli taas.

    (Piilopussihousuko? :rotfl: )

    Mutta sehän on vain minun mielipide.
     
  9. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Pääkirjoituksen asia autot sijoituskohteena ja niiden uskomaton hinnannousu, asia mistä paljon kirjoitellaan niin se oli hyvin tiivistetty lehtikirjoitukseen ja myös syyt ja seuraukset.
    Autoesittely tarinat on saaneet tosiaan uutta eloa ja erillaista näkökulmaa ns, uudistuksen myötä ja en olisi ikinä uskonut mobilistilehdessä olevan tarinaa muskeliautosta jonka kuvasarjassa jopa "lankkia" jää tiehen.
    Minulle mieluisaksi lehden tekee juuri nämä muskeliauto tarinat sekä hyvät kuvasarjat eri tallitaltioinneista ja ulkomaan romiskierroksista.

    Oldsmobile Cutlass- 69 455 cid
     
  10. Joo, erittäin ajanhermolla oleva pääkirjoitus.

    Huomasitteko muuten ollenkaan kuinka "uutta" esitelty kalusto oli, ei ollut mitään kanttiautoja tms. poislukien höyrylaivat josta mä kyllä tykkäsin, hienoja vehkeitä.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    nii,melkein kaikki autot on kyllä tuontiautoja-muutamaa saabia,tablottia,
    porgee lukuunottamatta...taidettiinha ooppeliakin tehhä vähän suomessa.
     
  12. Cilkkis

    Cilkkis 3rd gear

    Nii... teiniauto Calikkaa
     
  13. VW411

    VW411 1st gear

    Mä en pitkästä aikaa ostanut mobilistia, kun siinä oli niin paljon juttuja jenkeistä. Ei mahda minkään, mutta taisin saada amerikkalaisista autoista kakarana yliannostuksen. Silloin tuli opeteltua niistä ulkoa kaikki mahdollinen malli-, moottori-, ulkonäkö- yms. muutos. Mulle tuli V8 monta vuotta ja se oli ainakin silloin laadukas lehti. Siks en haluais missään tapauksessa, että myös Mobilisti muuttuu jenkkien äänitorveks -niistä kun lienee saatavilla tietoa monesta muustakin lehdestä. Toki Mobilistissa kerrotaan aina auton eri vaiheista, mitä muut lehdet eivät läheskään aina tee. Tämä tietysti tekee jutut amerikkalaisistakin suht kiinnostaviksi. Lopetin, muuten, V8:n tilaamisen, kun toimituksessa alkoivat vähentää autojen restaurointikertomuksien palstatilaa -juuri sehän oli asia mikä erotti jonkin tietyn auton muista vastaavista! Silti mielestäni Mobilistin viehätys on nimen omaan jutuissa, joissa kerrotaan autoista, joista kukaan muu ei mainitse riviäkään. En tiedä mitään muuta autolehteä, jossa kirjoitettaisiin niin vaihtelevasta kalustosta. Ehkä joku saksalainen lehti vois päästä lähelle, mutta mulla tulee valitettavsti kielimuuri lukunautinnon eteen. Britit taas kirjoittavat omasta kalustosta niin paljon, että korvista pursuaa... Practical Classicsin osto loppui, kun luin viidettä kertaa Morris Minorista vuoden sisään!
     
  14. mke77

    mke77 Gearhead

    tosi!! itellä jäi aikanaan v8 lukeminen kun jutut rupes, toistaa liikaan itteään, eri autot vaan!!

    " maukkaat pinstraipit kruunaa korin muodot..... ja ohjaus tarpeeen tyydyttää klassinen crantin-ratti" .......... poikkeuksetta kokoajan

    mobla menee jonkin aikaa vielä mut rupee senkin loppu olemaan lähellä!! ja mua kun ei juurikaan franget-eikä englantilaiset-kikottimet kiinnosta!! paitsi ehkä raktorit/muut työkoneet......... olenkohan poikkeeva
     
  15. Bandicoot

    Bandicoot Gearhead

    Kaikkea voi harrastaa höyrykoneesta -maamoottoriin, riittää kun siinä on pyöriväliike, sillä hullut tykkää kaikesta joka pyörii ja savu on jo extraa.
    Siinäpä mobilistilehti onnistuu hyvin ja ehkäpä uusia suuntautumuksia tulee lukiessa näin moni puolista lehteä eli kaikille kaikkea.
    Hatunnostoinen asia vielä siitä ettei tämä kyseinen lehti kuulu mihinkään isompaan konserniin (tietääkseni) eli se ei leipäänny niin kuin kävi v8, lle missä kaiken maailman innovaatorit saa päättää mistä autokansa tykkää.
    Mustangin omistajana olen ja kyllästynyt lukemaan tarinoita niistä hienosti isolla rahalla entistetyistä musseista kaikkine skottiruutu mattoineen ,missä on kunnon kansan autot joissa kevät näkyy ja kuuluu.
     
  16. Kaj S. LaHurri

    Kaj S. LaHurri 1st gear

    Tuollaisessa mobiililehdessä voisi olla edes yksi 30-lukuinen tai vanhempi rotisko mukana edes silmälumeeksi joka numerossa. En ainakaan viime numerossa nähnyt.
     
  17. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    tupiksen hoppa bongattu

    nyt oli jopa 10-lukunen federal.
    mikäs se la-france paloauton v12 kone oli? lincolnin?
     
  18. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Niinkin pieni kuva löytyi sieltä!
     
  19. perkele

    perkele Gearhead

    tuliko tupis se zz-top avainperä just tuohon??
     
  20. Tupis

    Tupis 3rd gear

    Kyllä!
    Kunhan saan joskus hommattua 33/34 Coupen, niin sitten se vaihtuu siihen. Kiitos vielä kertaalleen.
     

Kerro tästä muillekin!