Mobilisti -Lehti

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja Mercury_king, 24.5.2004.

  1. homer

    homer Double Gearhead

    Siinä unohtui aamun pikkujoulukrapula kun huomasi että uusi mobilisti oli ilmestynyt. Ai niin, olihan tuo veekasikin tullut.
    On muuten veikeä kuva (harmillisen pieni kylläkin) sivulla 2. Siipijenkkejä isossa pinossa romiksessa!
     
  2. Jukka K

    Jukka K 1st gear

    Jep, uusi Mobla tuli postiluukusta ja J.E. on poissa lehden riveistä. KLB on tullut takaisin päätoimittajaksi. J:E:lle iso käsi Mobilistin ajoista, lehti muuttui sinä aikana (mielestäni) paljon parempaan suuntaan. Myös juttujen kirjoittajana hän oli mainio.

    (off topic, olen itsekin muutaman artikkelin aikanaan ko. lehteen väsännyt).
     
  3. slant

    slant Gearhead

    Iso harmi on JE:n lähtö. KLB on minusta íhan ok tyyppi mutta mobilisti kaipaa JE:n tyylistä hemmoa vetämään lehteä nykyharrastamiseen.
     
  4. Käkö

    Käkö Gearhead

    Aivan, JE:n ansioita on nimenomaan se et unohdettiin kaikkinainen paasaaminen noista '20-30-luvun vessojen miljoonaentisöinneistä, sekä nää koeajojutut, enpä tiedä toista lehteä missä olis koeajettu noin monta ja erilaista autoa eri vuosikymmeniltä...
    Toivon mukaan klb, joka on myös minulle tullu aukoo päätään eikä niin positiivisessa mielessä, niin pitäis tai ainakin yrittäis pitää tuon lehden tasoa siinä johon JE sen nosti.
    Suuri kiitos JE:lle, hienon työn teit Mobilisti-lehdessä!
     
  5. riviera56

    riviera56 Double Gearhead

    Kävin tossa päivänä muutamana moblan toimituksessa, oli pari vanhaa kuvaa tunnistettavaksi, tapasin tän KK:n eli Kimmo Koistisen ja voin sanoo ettei lehti tule muuttumaan linjastaan. Oli hyvin tietävä kaveri ja hetihän siinä reilu puoli tuntia meni höpistessä vaikka kumpikin kiireitämme valiteltiin. Harrastaa caddyja ja saabeja mm. eikä tuntunut mitenkään kapea-alaiselta muutenkaan, tuntenee myös kuorma-autot. KLB mainitsi kans hänet jorinapalstallaan toimituspäälliköksi.

    Odotan moblalta pelkkää hyvää jatkossa
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mobilisti/Saabisti :pinup: :nen myös samaa mieltä että nuo ALLE 1955 jutut sinne Senioriin ja uudemmat Mobilistiin elikkä fifty/fifty suomen mobiili-ajanjaksosta :wink: Itselle tullut myös 5 vuotta

    Kyllä huomasi viime-lehdessä kuka on ohjaksissa..paljon juttuja taas 50 luvulta eikä noi generaattorit ja traktorit kaiheesti iske.. :oops: :mad:
    Olen monesti ottanut toimitukseen yhteyttä, eri tavoin koskien kuvia, mutta ei ole vaivauduttu vastaamaan. Kun hyvää matskua olisi tarjolla mutta ei....Julisteet olisi edelleen kiva juttu mielestäni. miksiköhän ne poistettiin :eek:
    Myös ehdotellut juttua Suomen eri merkkikerhoista, vaikkapa Jussin jorinoiden tilalle (vinkit vähintään arveluttavia)
    :lol: [/b]
     
  7. Crown57

    Crown57 Gearhead

    No voi olla, että Jussin jorinat sopisi enemmän johonkin "näin saat autollesi 3 kuukautta lisää ajoaikaa" jne..

    Oli hauska sekin artikkeli, kun "entistettiin akku" ts - Biltema akku maalattiin mustaksi ja voila! Nyt sinulla on halvalla orggisakku!

    Jussilla taitaa ennemmin olla tuo kirjoittelu hallussa kuin autojen laitto? (tämä vain arvaus)

    Koistinen tuntuu ihan pätevältä kaverilta, mutta itsellä jäi aika paha maku suuhun siitä -amerikkalaisten autoteollisuuden pimeät vuodet -artikkelista, jossa mentiin "hieman" liiallisuuksiin niiden Amerikkalaisten autojen huonojen puolien kanssa. Oli meinaan "hieman" yliampuva juttu, johon olisi ihan maalaisjärjelläkin löytynyt järkevämpiä johtopäätöksiä ja tietoa.

    Jos (esim.) '79 Chrysler 300 oli maailman surkeimmasta päästä ja japsit tarjosivat samalla esim. '79 Honda Civiciä, niin huh... ;) Noh, vitsi vitsi..

    Tietääkös joku tästä Koistisesta enempää? Mitä autoja miehellä on? Ikä??

    Olen muutaman kerran keskustellut KLB:n kanssa ja tuntuu ihan INTOA täynnä olevalta kaverilta. Hauskaa, että jaksaa olla innostunut vielä puolen vuosisadankin jälkeen. Varmasti myös tietää Suomen autokannasta/historiasta paljon.

    Ainoa huono puoli taitaa olla se, että on "hieman kangistunut kaavoihin"
    Kannattaisi esim. itsekkin ehkä opetella sitä netin käyttöä, niin ei tarvitsisi kiukutella jokaisesta "kippo ja kuppi" romutorista.. :)
     
  8. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    KLB on hyvä patu, Mobla asialehti ja toi akun maalaus ihan kiva vinkki, joka ei itelle tullut mieleen, kun joskus harmittelin valkoista akkua vanhan auton konehuoneessa. Meinaan voihan ton akun "sävyttää" minkä väriseksi vaan. Vai johtuuko tämä kaikki vain omista yli puolen vuosisadan ikävuosista...
     
  9. Anonymous

    Anonymous Guest

    KLB:llä on oikee asenne!!!!
     
  10. Belvedereman

    Belvedereman 1st gear

    Minä se vasta löysin tuon lehden. Ehkä aika oli oikea ja ikää itselläni tarpeeksi että tuommoista jaksaa lukea eli tilaukseenhan tuo menee, pitää harkita sitä Senior-lehdenkin tilaamista.
     
  11. Cilkkis

    Cilkkis 3rd gear

    viime lehen lopus oli kiinnostava juttu 8)
     
  12. raggar

    raggar Gearhead

    Kyllä Mobla on paras lehti Suomessa!
    Ja se Jussi sais kyllä jorista jotain vähän viisaampaakin 8)
     
  13. spinout

    spinout Gearhead

    Älä ny.. se Jussihan on kuin elävä biltemamainos.. Tällaisesta spaypurkista kuin spruuttaat koteloon ja tuolla tahnalla hinkkaat ruosteet puskurista, niin saat tekohengitettyä lisää elonaikaa mobiilirakkineesi..
     
  14. Lerssinen

    Lerssinen Double Gearhead

    No jussilla on omat jorinansa, akun pikakenkä oli yksi hitti mitä en hoksannu heti. Senior on tullut eka numerosta asti ja on kiva (kallis) lisä muuten uudempaan suuntaan menneeseen moblaan..
     
  15. marquis

    marquis 1st gear

    Uuden mobilistin pääkirjoitus pistää ahistamaan kaikkia bmw kuskeja :lol: 250 km/h ei riitä farkulle :lol: :lol:
     
  16. pas2

    pas2 Gearhead

    Joo "mattafarmi kulkee" - ja terot hurraa :rotfl:

    Sinänsä juttu paikallaan, kun pääväestö taitaa pitää kaikkia perusfarmeja laiskoina lullina. Aika erilainen Moblan pääkirjoitukseksi tosin, onkohan lääkitys kohdallaan :D
     
  17. toivaja

    toivaja Gearhead

    Kyllähän KLB on ennekin ollut huolissaan STW kaluston säilymisestä ja ali arvostuksesta. 8)
     
  18. JavelinAMX-71

    JavelinAMX-71 1st gear

    Hehheh, eix kaikki vakiot Oldsmon CC:t kulje 307:lla kevyesti ton 250...
    Ois kyllä oikeasti kiva tietää, minkälaisella koneella tommonen kax tonninen tiiliskivi kulkee sen eli yli. :eek: Tuskin ihan performer ja kuussatanen nelireikäinen riittää.
     
  19. impala67

    impala67 Double Gearhead

    juuh aikamoinen urpaani tarina. voihan se olla tosikin.
    tarvitaan varmaan diesel auton perävälitys (2:41?) ja kaakkeja riittävästi.
    eikös tuon voisi jollain nettilaskurilla laskea? ilmanvastus on vaan melkoinen, mutta menihän muistaakseni 70-luvun alun lavakaminot harvalla perällä kahtajapuoltasataa vakiona tehtaalta (454:lla)!

    Oldsin farkkukoriin on saanut 403:sta joten luvat pitäisi onnistua siis helposti 455:lle... siihen perään vielä loikkarilaatikko... ei kauheasti kannata valoissa revitellä kyllä tommosella tekniikalla? 455/200/10-bolt?
     
  20. Roadmaster

    Roadmaster 3rd gear

    Buickin protopajalla pojat rakensi aikoinaan 80-luvun loppupuolella Electra STW:n GNX:n tekniikalla. Se ainakin kulki kevyesti sen 150mph ja varttimaili sujui mataliin 12-sekunnin aikoihin.
    Koeajoin auton vuonna 1993 ja ei olisi uskonut, että sellaisen auton saa niin mahtavaksi ajoltaan.
    Ulkoisesti ei eronnut mitenkään perus-STW:stä.
    Alustaan oli vaihdettu Bilsteinin iskarit, Regalin nopea ohjaus, eteen 1.25- tuumainen ja taakse 1.5-tuumainen kallistuksenvakaaja.
    Auto rakennettiin Lap Around America-kisaa varten.
    Hot Rod muistaakseni myös koeajoi kyseisen auton muiden vastaavien Buick-protojen kanssa ja kehuivat erityisesti STW:n ominaisuuksia radalla, siis mutka-sellaisella.
     

Kerro tästä muillekin!