Monaco -68 puuhastelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Roberto, 21.4.2020.

  1. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Tervehdys foorumilaiset.

    Aattelin pistää uuden ketjun pystyyn, kun tässä aina jotain juolahtaa mieleen tuohon autoon liittyen.

    Ensimmäinen murhe tähän hätään; alkoi sillä että jarruttaessa syttyi myös vilkku vasempaan ja siis jarruttaessa vilkku ei toiminut. Ilman jarrua vilkutti normaalisti. Nyt talven aikana ongelma on siirtynyt myös toiselle puolelle, eli kun painaa jarrua, kaikki vilkut palaa myös.

    Mistäköhän lähtisi vikaa etsimään?

    Ja auto siis tosiaan -68 Dodge Monaco
     
  2. Mac

    Mac Gearhead

    Jospa vaikka hapettuneita polttimonkantoja/johtoja alkaisi tutkimaan.
     
    Roberto tykkää tästä.
  3. MJF

    MJF Double Gearhead

    Vilkunkatkaisijasta lähtisin etsimään
     
    Gary Grand, Roberto ja Kalu tykkäävät tästä.
  4. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    ...ja jos ei auta, ni sit vilkunviiksen kytkentäpintoja/sinne meneviä johtoja ja liittimiä.
     
    Roberto tykkää tästä.
  5. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Eli ratti irti ja tutkimaan..? Täytyy katsoa, jos kerkeis tänään ihmetteleen illemmalla. Noita polttimonkantoja on tullu kyllä jonkin verran ihmeteltyä, mutta eihän noista vanhoista johdoistakaan tiedä. Kun sais noi vilkut ensin pelaamaan, niin keksitään sit lisää murheita.
     
  6. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Veikkaisin maavikaa. Aloittelisin helpommista paikoista edeten vaikeimpiin elikä polttimonkantojen kunnollisella puhdistuksella, ennen ratin irti repimistä. Muista myös lampunakannan liittimien puhdistus.
     
    jariha tykkää tästä.
  7. Pösilö

    Pösilö Gearhead

    Ei tietoa miten jenkkipeleissä sähköt on tehty, mutta yleensä vastaava vika johtuu takavalojen maadoituksesta. Maajohto kärsinyt tai takakontissa oleva maadoituspiste ruostunut.
     
  8. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Njoo, kai ne kaikki lamput täytyy käydä vielä ensin läpi ja miettiä sit pidemmälle..
     
  9. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ainakin -66 Monacossani oli pistoke vasemman sivupahvin ja kynnyslistan välimaastossa, ja oli hapettunut, jolloin takavalot temppuilivat, siis kuskin jalkatilassa ;)
     
  10. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Nonni, häiriö paikallistettu. Kun sitä sitten ehtoolla aloin tutkimaan pitkästä aikaa talven jäljiltä, niin satuinpahan pitelemään sitä FLASHER namiskaa. Siis vissiin hätävilkut. Eihän ne tossa toimi, mutta kun se vipu oli jääny johonkin epämääräiseen asentoon, niin se sotki sit kaiken. Että tämmönen korjaus tällä kertaa...
     
    esmi, isalmela, cdv70 ja 1 muu tykkäävät tästä.
  11. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Mistä muuten ootte ostanu ajovaloumpioita? On toinen etulamppu pimeenä, niin kai sinne vois laittaa jotkut semmoset vaihdettavalla polttimolla olevat. Biltemassa oli joskus kaikennäkösiä, mutta ihan äkkiä en enää löytäny.
     
  12. Kalu

    Kalu Double Gearhead

    Motonetissä niitä pitäisi olla. Umpinaisia, sealed beam umpioita, taas jälleen, pitäisi olla south west tradessa ja varmaan monessa muussakin paikassa. Se vaan jos laitat h4 tuikut ni samalla kannattaa ajovalot releistää, käy muuten liikaa valokatkasian päälle. Lähes yhtä helppo tehä, kuin tuo vilkkujen korjaus...
     
    Roberto tykkää tästä.
  13. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Motonetissä näyttää olevan jotain, nettitilaukseksi menis.
    Ajovalot tuli releistettyä jo viime kesänä. Oli sen verran mielenkiintoista menoa eräänä edellissyksyisenä iltana, kun ensin alko pätkiin pitkät ja sen jälkeen lyhyetkin. Oli aika pitkä reissu, vaikka ihan vaan piti äkkiä käydä..
     
  14. skide

    skide Gearhead

  15. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Itse en sealed bem laittaisi. Sinne käy melkein kaikki 5 3/4" umpiot. Niitä löytyy ihan H4->kaiken maailman led hirvityksiin saakka.
    Itse en edes tiennyt, että jenkeissä ei saanut käyttää kuin pientä ja isoa pyöreetä tai kantikasta umpiota oliko vuoteen 83 tjsp saakka.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Headlamp
     
  16. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Tuo paikallinen Fixus lupas 4kpl H4-umpioita polttimoineen 117€. Ei taida paljon halvemmalla saada mistään myymälästä tähän hätään. Tai ei kai tässä mikään hätä ole, mutta sais tuonkin homman pois päiväjärjestyksestä.

    Kytkentään liittyvä kysymys; saako lyhyet ja pitkät palaa samaan aikaan?

    Mietin semmosta, että olisin noista sisemmistä valoista kytkeny ne lyhyet ja pitkät samaan nippuun, että pitkät päällä palais molemmat..
     
  17. hla

    hla Gearhead

    isalmela tykkää tästä.
  18. Roberto

    Roberto 3rd gear

  19. MJF

    MJF Double Gearhead

    Fixuksen umpiot on harmaata muovia vanhojen sealed beamien rinnalla. Mutta sellaiset mullakin on...
     
  20. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Tiedä sitten ton Koskisen umpioiden laadusta, mutta sieltä laitoin tilaukseen.
    Seuraava ihmettelyn aihe;
    Tuulilasin vaihto. Ja siten että toi tiivistekumi pysyis ehjänä. Koitin löytää juutuubista ohjeita ja löysinkin jonkun samnvuotisen syslerin lasinirrotusvideon. Ei oo vissiin ainakaan yhden miehen homma..?
     

Kerro tästä muillekin!