Monaco -68 puuhastelua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja Roberto, 21.4.2020.

  1. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Mietinnästä toiseen... koitin tossa selailla noita keskusteluja johtosarjoista, mutta onko kellään antaa suosituksia?
    Kattelin noita sähköjä ja aattelin että vois vaikka hieman investoida, jos löytyis joku järkevä setti. Ei ehkä jaksais alkaa metritavaralla uusimaan ja toi tulipellin läpivientikään ei oikein vakuuta...
     
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Evans Wiring katselet mitä tarviit ja teet MAD muutoksen. Painlesit yms voi unohtaa suosiolla, kun ne on GM tarkoitettu ja eivät sovellu Mopariin ilman hirmu työtä.
    http://evanswiring.com/catalog.htm
    http://www.madelectrical.com/electricaltech/amp-gauges.shtml
     
    Roberto tykkää tästä.
  3. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Hmm, joo, saishan tuolta konehuoneeseen sähköt, mutta eivät näytä myyvän kabiinin puolelle. Konehuoneessa ei niin kriittisiä johtoja oliskaan, on niitä tullut jo uusittua samalla kun vaihdoin kärjettömään sytkään.
    Mutta toi ampeerimittari olis kyllä hyvä ottaa pois käytöstä joka tapauksessa, että kiitoksia linkistä.
     
  4. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Ron Francis johtosarja laittelin chargeriin pari vuotta sitten. Summitilta 480 dollaria kaikkine kuluineen. On ihan mopariin suunniteltu tuo sarja, hyvät kuvat ja ohjeet tuli mukaan ja oli helppo laittaa
     
    Roberto tykkää tästä.
  5. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Tuollanenko se oli?

    https://www.summitracing.com/parts/rfw-wr95

    Ja olikos tuossa mitään sen kummempaa ratkaisua tulipellin läpivientiin, vai saako tuon sulakeboxin jotenkin siihen..? Vai täytyykö tuohon vaan vetää joku syöttöjohto akulta?
     
  6. malvasto

    malvasto 3rd gear

    Juurikin tuo sama sarja. Tohon hintaan tulee päälle tulli ja lähetys ym maksuja noin 100 dollaria.Tulipellin läpivientiä varten siinä tuli mukana metallinen peitelevy jota joutu vähä askarteleen. Eli tein siihen reiän keskelle ja siihen kiinni joku muovi holkki tai putkepätkä mistä pujotin johdot läpi. Konehuoneessa laitoin johdot vielä suojaputkeen et tuli siistimmän näköinen
     
    Roberto tykkää tästä.
  7. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Oolrait, taidanpa laittaa tilaukseen. Kiitoksia!
     
    malvasto tykkää tästä.
  8. hantta

    hantta Gearhead

    Kun valot on releistetty, ampeerimittari poistettu ja jakaja vaihdettu, ei paljoa jää orggiksesta konehuoneessa ;)
     
    Roberto tykkää tästä.
  9. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Juuei
     
  10. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Onko ideoita tuohon lämppärin letkuun tulevaan venttiiliin, jolla säädetään tuota veden kiertoa? Hain motonetistä jonkun Volvon venttiilin, mutta se toimii nurinpäin, eli vaijeri vetää sen kiinni.
    Onko jollain muulla automerkillä vastaavaa, että sais toimimaan muuttamatta tota vaijerin kiinnitystä tuolta kojelaudan päästä...?
     
  11. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Laita vaijerin pää kiinteästi kiinni ja kuori liikuttamaan vipua? Onnistuisiko?
     
  12. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Pitääpä oikein perehtyä, tuossahan voisi olla ideaa...
     
  13. hmr66

    hmr66 3rd gear

    samalla periaatteella toimii myös opetuspoljin autokoulu autoissa
     
  14. Topsa-

    Topsa- 1st gear

    Mielenkiinnosta kyselen, onko entinen sillä kapillaariputkella oleva hana ja korvattu samantapaisella?
     
  15. Roberto

    Roberto 3rd gear

    Eipä siellä alkuperäisiä osia ole näkynyt. Johonkin hukkui se muovinen venttiili mikä oli paikallaan kun tuon auton ostin.
    Piti vaan ohittaa tuo lämppäri sen vuoto-ongelman ajaksi, eikä oo tietoa missä se menee tällä hetkellä...
     

Kerro tästä muillekin!