Monacoon tehoja, vaihtoehto tuumailuja.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rotten, 23.10.2017.

  1. Rotten

    Rotten Gearhead

    Noniin, nyt loppu pers aukisen haaveet.
    Hetken mielijohteesta, soitin pankkiin, toine juttu myös hoidettavana.
    Elikkä, -75 pellin alla 318 904, paperit on 440.
    Tuon stroukkaus, laatikoineen, kipuaa nähtävästi yli 5000€

    Auton, monaco (nettiauto) 440 saa noin 6000€ no kunto arvoitus, autosta, sekä tietysti koneesta!?

    Ostaakko varaosa auton, missä tekniikka, vai mistä pelkkä tekniikka? Mihin hintaan!?

    Mie tosiaan, en ole ronkeli, ilman tunnon tuskia, voisin ajaa moparia vaik gmmän tekniikalla!

    Ainut, huono puoli on, en ole näitä juttuja tehnyt, ei ole vielä paikkaa tehdä ja jos, niin maksaisin etukäteen sovitun X määrän rahaa, osaavalle tekijälle, mutta mielellään oisin siinä itekkin, välillä tiellä ja välillä jeesaamassa! Josko sitä joskus osais jotain itsekkin, tai saada varmuutta, et voi viedä prjoktin maaliin, kuin innosta puhkuen aloittaa ja myydä osakasana.
    Mut joo, ehdotelkaa, jotenkin tuo isolohko, kuuluis tuohon autoon!

    Voin tyytyy 10 sekunnin autoon! Tai lähemmäs sitä. 0-100kmh :D

    Eli, vois jättää kumia, sillointällöin ja lipua liukkaasti kun sen tarve tai fiilis!

    Ehdotelkaa vaihtoehtoja


    Edittiä: no budjetti ei oo iso, puhutaan siinä noin + (ei haittais vaik miinus) 5000 kantturoilla, onko ees mahdollista, max 7000€ toivottavasti!
     
    Muokattu: 23.10.2017
  2. Jsp

    Jsp Gearhead

    MadMike ja Rotten tykkäävät tästä.
  3. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Jos ei mitään räyhämottia oo tarkotus saada vaan riittää ihan perus isolohko suhtkoht vakiokuosissa niin eikö tuo järkevin ja edullisin vaihtoehto ole varaosa-auto taikka pelkkä kone jonka tarkistaa ennen paikalleen nostaa? Toki eihän noista ikinä tiedä missä kunnossa ne on...

    Koneistuksethan ne taitaa sitä rahaa syödä jos joutuu teettämään..
     
    Rotten tykkää tästä.
  4. Rotten

    Rotten Gearhead

    Mites, onks 440 kestävää laatikkoa miten tarjolla, 727?käytettynä? Uutena? Us parts, rock auto?
     
  5. Jsp

    Jsp Gearhead

    Eikös A833 menny kans 440?
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    10s 0-100 taitaa mennä jo vakiona isolohkolla jos ei ihan se luuskin malli?
     
  7. hantta

    hantta Double Gearhead

    Kannattaa etsiä täydellinen kone rautoineen, ja laatikoksi shiftattu 727, siinä sitä jo on talveksi puuhaa, saattaa mennä uuusiksi jäähdytin, kardaanimuutos, vetolevyjä on sitten kahtaa kokoa jne. Peukut, ja toivotaan, että takanakki savuaa keväällä ;)
     
    KajS, wilburi, Karpov ja 1 muu tykkäävät tästä.
  8. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Mitens jos laittaisi pienen Procharger yms ahtimen 318 kanssa? Hinta varmaam sama kuin isolohko+vaihdelaatikko swappi. Mutta matka-ajossa kulutus pysyisi 318 lukemissa.
    Ei mitään hulluja paineita, vaan sillein nätisti vähän lisää potkua keskikierroksille.
     
  9. Rotten

    Rotten Gearhead

    Mie en tuosta kulutuksesta nii tiiä, tuon saanut nyt sekalaisella menemään 22,5 litr. Hitottaa, noilla tehoilla tuo kulutus!
    Et jos tuo isolohko ei mahottomia kuluta, normi ajolla, 20-25 nii kuulostais maukkaalta!

    Joo karpov, sitä mie aattelin ja toivoin! ;)
     
  10. hantta

    hantta Double Gearhead

    Ja lisäyksenä, taitaa olla isolohkon vääntösauvat tömäkämmät?
     
  11. ministeri

    ministeri 3rd gear

    Perän välitystä myös kannattaa miettiä ja lukkoperä kannattaa hommata jos kumia meinaa poltella.
     
    KajS ja Rotten tykkäävät tästä.
  12. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Helpommin=vähemmällä teholla kumi palaa ilman :D
     
  13. Rotten

    Rotten Gearhead

    https://www.uspartsperformance.fi/b-m-111112-vaihteisto

    Vähän summareumia
    Mitä tuohon laatikkoon, vielä tarttee? Turbiinii,? Kaikki oheis laitteet, kardaani
    Uudet vääntösauvat

    Perä muistaaksen oisko ollut 9 vartti, joskus otin selvää mut unohin onks siin joku, kitkalukko?
    Hiekalla kyllä näyttäis molemmat vetävän, asvaltista en tiedä ku ei lyö joutavaa, mut lukkoperä ei kuitenkaan ole?
    Sit tuohon vielä 2000-3000 kone!?
    Osaaks joku heittää random hintaa missä mennään!?

    Toinen versus, sit ostaa se valmis auto, mistä joutuis pakoputkee vääntää ja perää myös vaihtaa, lukolliseen!?


    Onks tuommoinen, kuin tappo vehe liukkailla??
    Ratti mieshän mie oon, ja tän astiset autot on pysyny lapasissa, mut puhutaan vähän eri tehoista ja lukko perän käyttäytymisestä, ei ole kokemusta!?
     
    KajS tykkää tästä.
  14. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Kantsii vähän katella ympärilleen mitä on tarjolla. Pikkusälään menee uskomattoman paljon rahaa tekniikan vaihdossa, et melkeen tulee edullsiemmaks ostaa auto jossa valmiiks suunilleen sellanen tekniikka mitä haluu täydellisenä. Ehjästä 440:stä sa sen verran voimaa vuosimallista riippumatta että toi tehotavoite kyllä täyttyy. Uudemmissa, sanotaan 70 ylöspäin, tuppaa olemaan iaka pitkät perävälitykset, ja esimerkiks 9 1/4" aksila on siinä mielessä vähän hankala et siihen saa huonosti lukko ja välitystä ja on työläämpi työskennellä. 727 ehjänä ja ihan peruskamoilla riittää sellaisenaan aika pitkälle, ja jos vaatii remppaa ni osat maksaa muutaman satasen. Jos osaa autoa vähänkin ajaa niin kyl noi hasnkas pysyy kuhan mieltää kykynsä ja atuon rajat. Me esimerkiks joskus duunattiin tollanen kombinaatio; '67 fury III, 727 automaatti ja 8 3/4" lukko 3.23 välityksellä. Motti ostettiin jostain projektina, se kotihoonattiin ja heitettiin uudet laakerit ja männänrenkaat. Rullajakopää, loiskelevy. Jakaja oli tehtaan oma kärjetön, peltisarjaks löyty käytetyt hookerit ja imusarjaks käytetty Torker2. Kaasariks samoin käytetty 750 vakuumi holley. Kansia pikkasen putsattiin kanaviltaan ja laskettiin milli, puristussuhteeks tuli jotain 8.4:1. Turbiini oli 11" tehdasturbiini, sellasia löytyy 340, 383 hi perf ja 360 4 kurkkuisten perästä. Mut juu, lyhyestä virsi kaunis, kaunokainen kulki varttimailin 13.81/163 km/t. Siit tulee keskiarvona vähän alle 8.5, et kai se 0-100:kin menee alta kympin. '67 on vähnä kevyempi kun noi uudemmat, mut kyl nekin jotain menee ihan perushalpis tekniikallakin. Osat mottiin haalis tänäpäivänä ehkä tonnilla.
     
    Imusihti, KajS ja Rotten tykkäävät tästä.
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    On noissa liukkailla omat haasteensa. Tosin jos nykysellä motilla oot talvet ajanu niin ei tuo nyt niin paljon eroa. Sutii herkemmin lähtiessä.


    Jos ostais valmiin vehkeen 6k niin sitten sais edellisen myytyä ja rahoja takas. Niillä rahoilla vaikka tekee toista. Tai sitten nykyseen. Riippuu kuin pihi on mutta valmis aina säästää, varsinkin jos ite ei tee.
     
    Rotten tykkää tästä.
  16. kimmok2014

    kimmok2014 2nd gear

    Rotten !

    Hae se 440 cid Monaco kotiin , josta äsken puhuimme . Tulee paljon halvemmaksi sinulle.
    Terveisin Kimmo K
     
    KajS, Rotten ja Jsp tykkäävät tästä.
  17. Rotten

    Rotten Gearhead

    Just olinkin tulossa kertoo, et soittelin "moottorin myyjälle" jonka jsp linkitti! Ja opastusta tuli, juurikin, tuosta valmiista paketista, kuin myös täälläkin!
     
    KajS, Jsp, wilburi ja 1 muu tykkäävät tästä.
  18. 12345678910

    12345678910 Gearhead

    Uusi hemi vaan keulille. Ostaa paperittoman, kolaroidun tms. 300 C, Magnumin tai Ramin ja siitä tekniikka ja loput varaosiksi myyntiin.

    Tai sitten turboa nykyiseen koneeseen.
     
  19. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Vaihtoehtoja ku huutelit niin lisätään lakeuksilta vielä yks:

    Täysrempattu moparin 400 cid (juu, valitettavasti ei monimonikymppi mutta niinku sanottu, täysrempattu ja ylikokoon porattu), kiinni -71 ex-seriffi Furyssä. Samassa plymarissa tietysti vahvistettu 727 ja muuta poliisikamaa.

    Mullon raadossa aivan liikaa kiinni notta kehtaisin mitään hintapyyntiä rojektille esittää, tarkotus oli palauttaa entiseen loistoonsa, mutta ku ei just ny iske eikä kiinnosta...

    Joku jarru jumittaa, gaso ei tuu tankilta, pakoputkien laipat vuotaa ja kickdown-vivusto puuttuu - nää ku jaksais laittas kuntoon niin Raivottaren vois kurvailla hus pois tiehensä.

    Siitä Rottenille kunnon Rotta-auto jolla ei jäis jalkoihin ku vähä jaksaa ruuvata... :p
     
  20. Rotten

    Rotten Gearhead

    Sanotaanko näin, et kiinnostais enemmänkyin tarpeeks, tekniikaltaan ehjä projekti!
    JOS, ois rahaa aikaa ja paikka! Toivon et joskus ois se paikka, nii noista kahdesta voi tinkiä!
    Käyttö autosta, hankala vetää, tai en halua pitkää projektia, ennenkuin on rahaa, hommata mieluinen kakkos käyttis tilalle?

    Näprätä tykkäisin ja jos tartteis aikaa ajatella, voisin vaikka ajatella ihan ite leväyttää koneen levälleen! Uskon et monimutkaisempia hommia on tehty töissä, mutta kun ne tietää et osaa, tai jos ei, nii joku osaa siitä porukasta, ei jää kesken!

    Nää miun näpräykset, rahan paikan ja eiku sillo oli aikaa, puutteessa oli vähän pienempiä.

    [​IMG]
    Tähän oli tehtynä jo, heavy duty puskurikin!


    [​IMG]

    [​IMG]

    Tästä mie olin aika ylpee, itestäni!
    Ainut et srvari sorvas, lyhdyt ja taka akselin ja rattaan kiinnitys palikat, muuten kaikki ite.
    Joka kulmavjousti, oli valot töötit soittimet kaikki!
    Mihin kaikki aika menee nykyään! (No miulla kämppä remppa, toivon et sen jälkeen ois taas aikaa!?)

    [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!